- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۵/۰۹/۱۰

فرماندار ویژه میانه خواستار تسریع در تکمیل و بهره برداری از انتقال آب سد گرمی چای به میانه شد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه ضمن بیان مشکلات کیفی آب شرب میانه خواستار تسریع در تکمیل و بهره برداری از طرح انتقال آب سد گرمی چای به میانه شد.
حمید شکری در جلسه ای با حضور دکتر شیویاری نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی پروژه آبرسانی شهر میانه و تخصیص های مورد نیاز آب بخش صنعت و کشت گلخانه ای، خواستار رفع مشکل هزینه خرید حق انشعاب آب، برق و فاضلاب مساکن مهر شهرستان میانه شد که این موارد به امیر کمالی نماینده تام الاختیار وزیر در امور مسکن مهر ارجاع شد.
وی با تشریح وضعیت موجود طرح آبرسانی به شهر میانه نسبت به رفع نواقصات تصفیه خانه و سد گرمی چای که یکی از شرایط اولیه این امر مهم می باشد و نیز الزام پیمانکار به شروع پروژه تاکید کرد.
در این جلسه که از سوی یعقوب شیویاری نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی هماهنگ شده بود ایشان پیگیری و روند اجرائی شدن سریع پروژه آبرسانی میانه را خواستار و نسبت به تخصیص آب کشاورزی به بخش کاغذکنان از سد شهریار تاکید نمود.
در این جلسه مقرر شد شرکت آب منطقه ای استان آذربایجان شرقی در خصوص جابجایی تخصیص آب در قالب سقف تخصیص مرتبط، پیشنهاد جابجایی به سایر نیازهای اولویت دار شهرستان را تهیه و جهت اصلاح ارسال نماید.
به منظور تسریع در تکمیل و بهره برداری از سد گرمی چای، شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی با همکاری شرکت مدیریت منابع آب ایران به موازات رفع ابهامات فنی سد و با اولویت استفاده از اعتبارات موجود در تکمیل قسمتهایی که برای تحویل موقت آب ضروری است، تکمیل و بهره برداری نهایی سد را در قالب دستورالعمل واگذاری طرح های تملک دارائیهای سرمایه ای جدید، نیمه تمام، تکمیل شده و آماده بهره برداری به بخش غیر دولتی، پیگیری و اقدام نماید.
همچنین به منظور تسریع در تکمیل و بهره برداری از خط انتقال آب از سد گرمی چای به میانه، شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی با اولویت ترغیب سرمایه گذار موجود طرح جهت تکمیل طرح، اقدام نموده و در صورت عدم مشارکت فعال سرمایه گذار موجود، نسبت به اجرای سناریوی تامین لوله از محل فاینانس داخلی ورق فولادی و تکمیل طرح با استفاده از اعتبارات طرح اقدام نماید.
در این جلسه تخصیص سهمیه آب برای صنایع موجود و متقاضیان بخش صنعت مطرح شد که مورد موافقت قرار گرفت و تصمیماتی نیز در خصوص تخصیص سهمیه آب کشاورزی گرفته شد.        

1
1