- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۵/۰۹/۰۱

در پاسخ مطلب حواشی جلسه فرمانداری

در پاسخ به مطلبی تحت عنوان "واکنش فرمند نماینده مردم میانه به  اظهارات توخالی معاون استاندار آذربایجان شرقی..." که در سایت "میانه نیوز" منتشر شده و بنده در سایت پر بیننده و محبوب "صدای میانه" مشاهده کردم به عنوان یکی از حاضران در جلسه لازم دیدم نکاتی را خدمت نویسنده و منتشر کنندگان مطلب فوق عرض کنم.

جلسه فوق با توجه به درخواست حامیان دولت تدبیر از دکتر شبستری معاونت سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجانشرقی که برای افتتاح پروژه های آموزش و پرورش به شهرستان آمده بودند، با حضور طیف وسیع و متنوعی از شهروندان حامی دولت تدبیر و امید برگزار گردید.

جلسه ای که برگزار شد مانند هر اقدام و عملی که می تواند عرصه نقد برای منتقدان و دوستداران و دلسوزان و حتی مغرضان گردد، همراه با نقاط قوت و ضعفی بود که لازم است نقاط قوتش تقویت و سرمشق و نقاط ضعفش نقد و بررسی گردد تا در آینده کمتر شاهد چنین ضعف هایی در صحنه های اجتماعی و سیاسی شهرمان باشیم و البته با ذکر حقایق اجازه ندهیم شعور مخاطب جهت میل به اهداف خاص بازیچه قرار گیرد.

در جلسه روز پنجشنبه افراد با سلایق فکری و سیاسی گوناگون و با وجه اشتراک حمایت از دولت تدبیر و امید حضور داشتند و در جلسه ای که با سعه صدر به تمام حاضران فرصت سخن و ارائه نظر داده شده بود دور از ذهن نبود که برخی مسائل خارج از موضوع جلسه نیز مطرح گردد و البته این خود نشان از نیاز مجموعه به توسعه سیاسی و اجتماعی و رشد آگاهی دارد و البته از سوی دیگر جای خوشحالی بود که به افراد فرصت داده می شد اظهار عقیده کنند و این که در آرامش کامل و به دور از تنش حتی برخی گلایه های شخصی و جناحی خارج از موضوع مطرح شد خود نشان از رشد توان گفتگو و شنیدن سخن یکدیگر بود، البته که هیچگاه قرار نبوده و نیست که همه متفق القول بر یک عقیده و دیدگاه مشترک باشند.

فرماندار شهرمان جناب شکری پس از شنیدن سخنان حاضران موکدا عنوان جلسه را یادآور شدند و تاکید کردند که برخی مسائلی که مطرح شد خارج از موضوع جلسه بود و عنوان کردند فرمانداری در تلاش است با تمام توان وظایف خود را انجام دهد و در این جلسه نیز سعی دارد ضمن شنیدن دغدغه های حامیان دولت تدبیر و امید گزارشی از کارهای انجام شده ارائه کند تا در تعاملی سازنده در مسیر انجام وظایف موفق تر باشد.

در قسمت پایانی جلسه معاونت سیاسی امنیتی استانداری جناب دکتر شبستری سخنان خود را شروع کردند که در میانه صحبت های ایشان دکتر فرمند صحبت های ایشان را قطع نموده و به سخنان ایشان اعتراض نمودند.

فارغ از سخنانی که گفته شد و هریک مجالی مفصل برای نقد و بررسی می طلبد نحوه برخورد جناب دکتر فرمند که پیشتر با وجود دعوت فرمانداری از سخنرانی امتناع ورزیده بودند و قطع سخنان مهمان جلسه، که موجب ایجاد فضایی متشنج و به دور از الزامات گفتگو گردید بسیار آزار دهنده بود، به شخصه به عنوان یک شهروند دوست داشتم اگر برخی از همشهریانم موضوعیت جلسه را رعایت نکرده اند و یا به آن آگاه نبودند حداقل نماینده شهرم در منش و رفتاری زیبنده یک مرد سیاست نسبت به آنچه بدان اعتراض داشت سخن بگوید.

متاسف شدم وقتی دیدم حتی نماینده شهرم نیز موضوعیت جلسه را رعایت نکرد. دوست داشتم اعتراضات و سخنان ایشان را در جای خود و در جایگاه یک نماینده بشنوم، نمی دانم آیا جناب دکتر فرمند در مجلس شورای اسلامی نیز چنین رفتاری دارند یا نه و آیا در آنجا نیز چنین فریادی برای احقاق حق مردم میانه می کنند یا نه؛ اما به جرات می توانم بگویم اگر حقی از میانه ضایع شده باید در جای خود پیگیر احقاقش بود نه اینکه در انتظار جلسه و سخنی بود تا به شیوه ای شبیه معرکه های انتخاباتی و به گونه جلب توجه با فریاد به آن اعتراض کرد.

آنچه در جلسه گذشت و شیوه اعتراض امر مبارکی نبود، اما امر نا مبارکتر بهره برداری مغرضانه از حرکات اشتباه است که به جای تقبیح آن برخی حتی پر و بال می دهند تا برای مقاصد انتخاباتی بهره ببرند.

جناب دکتر شبستری همانطور که از معاونت امنیتی و سیاسی استاندار انتظار می رود بر لزوم وحدت بین طیف های گوناگون که هدف تمام آنها صلاح کشور اسلامیست اشاره نمودند و تاکید کردند که این مردم هستند که انتخاب می کنند و اگر مردم بخواهند دولت تدبیر و امید یک دوره دیگر خواهد بود و اگر نخواهند باز انتخاب مردم در خدمت مردم خواهد بود اما همانطور که به وضوح در مطلب سایت میانه نیوز می توان مشاهده کرد نویسنده تلاش کرده در یک سیاه نمایی برای عملکرد فرمانداری و دولت تدبیر و امید سخنران مجلس را متهم به سیاهنمایی کند.

امیدوارم با گفتن حقایق و نگاه منصفانه و نقد دلسوزانه بتوانیم کمک یکدیگیر باشیم و اگر مدعی خدمت هستیم آبروی شهرمان و البته حقایق را قربانی تسویه حساب های انتخاباتی و جناحی خود نکنیم.

از نماینده محترم شهرمان جناب دکتر فرمند نیز تقاضا دارم اعتراضات خود را در جایگاه و به گونه ای  مطرح کنند تا منجر به حصول نتیجه برای مردم شهرمان شود و قطع یقین این گونه رفتار ها برای این مردم کار و نان نخواهد شد.

برای مثال اگر شخصی شکایت داشته باشد هرقدرهم که اصول قانون اساسی را در مقابل دادگاه یا بیرون دادگاه بر سر قاضی فریاد بزند فایده ای نخواهد داشت مگر اینکه بتواند با آگاهی به اصول دادگاه و در محکمه از خود دفاع کند.

1
1