- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۵/۰۸/۲۷

فرید صالحی دانشجوی واحد میانه، قهرمان مسابقات پرس سینه باشگاه های کشور شد

111

222

فرید صالحی دانشجوی رشته معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، قهرمان پرس سینه بدون لوازم قهرمانی کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری مهرصبا، فرید صالحی در این دوره از رقابت ها که به میزبانی تبریز برگزار شد، توانست در دسته 5/67 کیلوگرم در رده سنی نوجوانان، با غلبه بر حریفان خود بر سکوی قهرمانی باستد و مدال طلای این مسابقات را از آن خود کند.

در این وزن 11 نفر ورزشکار شرکت کرده بودند که فرید صالحی با ثبت رکورد 5/137 کیلوگرم حایز مقام اول شد.

مسابقات پرس سینه بدون لوازم قهرمانی کشور در چهار رده سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان با حضور 300 ورزشکار از سراسر کشور در 48 وزن و در قالب 42 تیم، طی روزهای 24 الی 28 آبان ماه سال جاری در تالار فتح خیبر تبریز برگزار می شود.

در مسابقات پرس سینه، به هر ورزشکار برای هر حرکتی سه نوبت داده می شود. بهترین رکورد از هر حرکت، برای مجموع سه حرکت مورد قبول هیات داوران است.

در مسابقات جهانی، قاره ای، منطقه ای و تورنمنت ها، اگر ورزشکاری در یک حرکت، سه بار رأی خطا بگیرد اجازه دارد مسابقه را برای رسیدن به مدال، تک حرکت  ویا حرکات ادامه دهد که دریافت خطا در سه نوبت از یک حرکت حالت صوری نداشته باشد.

اگر دو یا تعداد بیشتری از ورزشکاران به یک مجموع برابر بوده و در پایان مسابقه به مجموع یکسان برسند، آن موقع ورزشکار سبک تر از نظر رده بندی بالاتر از وررشکار سنگین تر قرار می گیرد.

گرو های سنی شامل نوجوانان (14 الی 18 سال)، جوانان (19 الی 23 سال)، بزرگسالان و رده سنی آزاد ( 24 الی 39) و 40+ پیشکسوتان است.

 

1
1