- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۵/۰۸/۲۱

گروکشی نماینده خلخال از آب قزل اوزن در سکوت نمایندگان میانه

111

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: بدون تأمین آب مورد نیاز شهرستان‌های خلخال و کوثر اجازه انتقال آب قزل‌اوزن به دشت اردبیل را نمی‌دهم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بشیر خالقی عصر امروز در دیدار با معاون وزیر نیرو در اردبیل اظهار کرد: مردم جنوب استان از کم‌آبی و بی‌آبی در مضیقه بوده و تا زمانی که مشکلات آبی این مناطق برطرف نشود در دوره نمایندگی خود اجازه انتقال این آب به دشت اردبیل را نمی‌دهم.

وی با اشاره به مشکلات آبی حوزه انتخابیه خود از جمله عدم احداث سدهای معیشتی و پایاب سد کوثر همچنین آب شرب هشتجین تصریح کرد: بدون حل این مشکلات در صورت انتقال آب قزل‌اوزن به دشت اردبیل تبعات اجتماعی زیادی را به همراه دارد.

خالقی از معاون وزیر نیرو خواست هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف سدهای معیشتی از جمله سدهای معیشتی هشتجین، زاویه کرد و تأمین آب شرب روستاییان اقدامات لازم صورت بگیرد.

احداث پایاب سد کوثر از طریق اسناد خزانه واگذار شود

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر چند روز پیش وزیر نیرو به اردبیل پیشنهاد طرح اجرای پایاب سد کوثر از طریق انتشار اوراق مشارکت و اسناد خزانه داده شده بود که با رایزنی‌های به عمل آمده خوشبختانه وزارت نیرو نیز متقاعد شده که به دلیل کمبود اعتبارات دولتی از این طریق پایاب سد کوثر واگذار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: احداث شبکه پایاب سد کوثر به یک مطالبه عمومی در این شهرستان تبدیل شده و کمپینی نیز در این زمینه را‌ه‌اندازی شده که در صورت اجرا بالای سه هزار نفر اشتغالزایی مستقیم را به همراه دارد.

خالقی با گلایه از عدم پرداخت به موقع خسارت باغداران و کشاورزان بالادست و پایین دست سد گیوی از بابت استملاک اراضی آنها، از معاون وزیر نیرو خواست که تدابیر لازم برای پرداخت 150 میلیارد ریال مطالبات آنها اندیشیده شود.

وی با اشاره به نامه امام جمعه اردبیل به وزیر نیرو در این زمینه تأکید کرد: به دلیل تعهدات اخلاقی که ایشان به مردم دادند، تسریع در پرداخت موجب خشنودی وی و سبب باز شدن گره از مشکلات مردم می‌شود.

مدیرعامل امور آب منطقه‌ای اردبیل نیز در این نشست با ارائه گزارش کار از عملکرد شرکت در این مورد گفت: تأمین آب شرب خلخال از پروژه‌های اولویت‌دار این شرکت بوده که از طریق BOT به سه شرکت واجد شرایط واگذار شده و به سرعت در حال اجراست.

در این جلسه میدانی معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو در مورد اجرای سدهای هشتجین، زاویه کرد و همچنین احداث پایاب سد کوثر قول مساعد داد.

1
1