- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۵/۰۸/۱۵

راهپیمایی روز ۱۳ آبان در شهرستان میانه برگزار شد +تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، دانش آموزان و آهاد مردم ولایت مدار و شهید پرور شهرستان میانه با شرکت با شکوه در راهپیمایی ۱۳ آبان، با سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل»، بار دیگر تنفر و انزجار خود را از استکبار جهانی به نمایش گذاشتند و به شدت جنایات استکبار جهانی را محکوم کردند.

 

مردم شهرستان میانه از ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه، همانند دیگر شهرهای استان و کشور، مسیر میدان معلم تا میدان آزادی این شهر را راهپیمایی و باری دیگر با حضور باشکوه خود برگ زرینی را در کارنامه خود ثبت کردند.

 

 آنها به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی لبیک گفتند و تنفر خود را نسبت به آمریکا و دیگر سران استکبار با سر دادن شعارهای مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر آمریکا‌ و‌ مرگ بر اسرائیل نشان دادند.

 

در پایان این مراسم بیانیه ای در راستای محکوم کردن جنایان آمریکا و سردمدارانش قرائت شد و شرکت کنندکان با فریادهای الله اکبر بیندهای این بیانیه را مورد تایید قرار دادند.

 

روز دانش‌آموز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ 

در حالی که انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) به روزهای سرنوشت سازی نزدیک می‌شد همه اقشار مردم ایران از زن و مرد و پیر و جوان، سعی در ایفا کردن نقش تاریخی خود و عمل به تکلیف الهی داشتند. در این میان دانش‌آموزان و نوجوانان شور و حال دیگری داشتند. 

 

صبح روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷، دانش‌آموزان در حالی که مدارس را تعطیل کرده بودند، به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند تا صدای اعتراض خود را به گوش همگان برسانند. 

 

این جوانان پر شور و خداجو، گروه گروه، داخل دانشگاه شدند و به همراه دانشجویان و گروه‌های دیگری از مردم در زمین چمن دانشگاه اجتماع کردند. ساعت ۱۱ صبح، مأموران،‌ ابتدا چند گلوله گاز اشک‌آور در میان این جمعیت خروشان پرتاب کردند؛ اما، اجتماع کنندگان در حالی که به سختی نفس می‌کشیدند، صدای خود را رساتر کرده و با فریاد الله‌اکبر، لرزه بر اندام مأموران مسلح شاه افکندند. در این هنگام تیراندازی آغاز شد و جوانان و نوجوانان بی‌گناه، یکی پس از دیگری، در خون خود غلتیدند. در این روز، ۵۶ نفر شهید و صدها نفر مجروح شدند. 

 

حضرت امام(ره) در پیامی به همین مناسبت فرمودند: «… عزیزان من صبور باشید، که پیروزی نهایی نزدیک است و خدا با صابران است … ایران امروز جایگاه آزادگان است… من از این راه دور، چشم امید به شما دوخته‌ام … صدای آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی شما را به گوش جهانیان می‌رسانم.» 

 

به خاطر گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دانش‌آموز، این روز در تاریخ انقلاب اسلامی به نام روز دانش‌آموز نام‌گذاری شده است. 

111

222

333

444

555

666

7777

888

999

010

011

012

013

014

015

016

 

 

1
1