- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۵/۰۸/۱۰

وضعیت اسفناک میدان تره بار قدیم و بافت قدیمی شهر

اگر مسیرتان به سمت دره خرمن افتاده باشد و احیانا از آنجا تا انتهای سرچشمه پیاده روی نموده باشید احیانا تماشای بافت تاریخی!!!!! ، وضعیت زمین و ساختمانها و معابر ، شما را به یاد حداقل 50 سال پیش خواهد انداخت .

بدون اغراق می توانم بگویم در این عمر 30 ساله ای که از خدا گرفتم شاهد کوچکترین عملیات عمرانی در این قسمتها نبوده ام. وضعیت بسیار تاسف بار آسفالت زمین و کانالهای آب که با هر بار بارش نزولات جوی سیل ایجاد شده برخی از مغازه ها را نیز  سیراب می نماید و جالب هست که مسافرانی که به قصد خرید در این قسمتها تردد می نمایند اظهار تعجب از وضعیت این معبر  بعد از گذشت این سالیان دراز می نمایند (این را بر اساس شواهد خود می گویم).

شایسته است که شهرداری و شورای محترم اندکی جلسات خود را در بیرون از اتاق و در فضای شهر برگزار نمایند تا عمق فاجعه را دقیقا با تمام وجود لمس نمایند و در حالی که در شهر های اطراف رفته رفته مدل های جدید کفپوش سنگی و ... به جهت زیبایی شهری و راحتی افراد جای آسفالت را می گیرد ، حداقل کاری که می شود را برای این معبر و نقاط مشابه انجام دهند .

البته مغازه داران این معبر نیز در این قضیه کوتاهی کرده اند و کما فی السابق و بر اساس سنت دیرینه میانه ای ها ، جهت بهبود وضعیت ، مطالبه گر نبوده اند. ( شاید هم مسئولان محترم شهر گذاشته اند این معبر به حد اضطرار و نهایت بافت تاریخی برسد و در میراث فرهنگی و شاید هم یونسکو ثبت نمایند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) الله اعلم.

1
1