- ارسال کننده: علی مددی نیا (نمایندگی بیمه نوین) تاریخ: ۹۵/۰۸/۰۶

متکدیان میانه جمع آوری و ساماندهی می شوند

تبریز - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه شهرستان میانه گفت: متکدیان در این شهرستان با عزم جدی مسئولان مربوطه جمع آوری و ساماندهی می شوند.

 

محمدرضا مشایخی روز چهارشنبه در جلسه ساماندهی متکدیان شهرستان میانه، رسانه ای شدن موضوع و به صدا درآمدن برخورد با این پدیده زشت اجتماعی را سبب کاهش چشمگیر و یا نبود متکدیان در شهرستان عنوان کرد و افزود: اکثر متکدیان شهرستان از شهرهای همجوار می آیند که طرح جمع آوری سبب بازگشت آنها به شهر خود خواهد شد.
وی با اشاره به تبعات اجتماعی و فرهنگی تکدی گری در جامعه، عزم شهرستان و کمیته مقابله با تکدی گری را مقابله، طرد و ساماندهی متکدیان عنوان کرد و افزود: نباید فضا برای ایجاد تکدی گری و افزایش متکدیان در شهرستان باز باشد.
مشایخی، برخی از ناهنجاری های اجتماعی را سبب افزایش کودکان خیابانی و افزایش تکدی گری دانست و ادامه داد: باید پناهگاه یا گرم خانه ای برای توقف چندین روزه متکدیان در راستای انتقال آنها به مراکز سالمندان یا مراکز نگهداری از کودکان وجود داشته باشد تا از لحاظ بهداشتی، سلامت آنها تایید شود.
وی، حاد نبودن تکدی گری در شهرستان را نشانگر تلاش های تمامی ارگان ها و نهادهای شهرستان از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، شبکه بهداشت، شهرداری، نیروهای نظامی و انتظامی و دادگستری دانست و افزود: مساعدت خیرین در این حوزه نیز در جهت تکمیل پروژه ایجاد مکانی دائمی برای نگهداری از متکدیان و کودکان به صورت دائمی و تامین قسمتی از نقدینگی خواهد بود که در این خصوص انتظار می رود مکان موقتی از محل کمکهای خیرین در نظر گرفته شود.

1
1