- ارسال کننده: فراز احمدی تاریخ: ۹۵/۰۷/۲۸

حرکت لاک پشتی برخی ادارات در قبال توسعه شهری

مسئولین به مشکلات شهروندان رسیدگی کنند

حرکت لاک پشتی برخی ادارات در قبال توسعه شهری

 

بنظر می رسد مشکل از آنجایی شروع شده باشد که سیستم های اداری از سرعت کافی برای همگام شدن با توسعه شهری برخوردار نیستند و یا اینکه خود نمی خواهند که با این پیشرفت ها همگام باشند.

در دهه ی اخیر که رشد نجومی آپارتمان سازی و مجتمع سازی در این شهر شروع شد، شاید کمتر کسی فکر می کرد که این کار بتواند به همین سرعت نیز مشکل زا باشد. و شاید همین خیال هم باعث شد که برخی از ادارات، بعد از چند سال در عدم توانایی برای تطبیق خود با این فرمت جدید دست و پا بزنند.
اوایل تابستان بود که با شدت گرفتن گرمای هوای شهر، کولرهای آبی و گازی شروع به کار کردند که همین جریان کشی یکباره، باعث فشار بر ترانس های تامین برق خانگی شد و در نتیجه قطعی های مکرر را به بار آورد. می توان گفت که در همین سالهای اخیر در هر محله از شهر این مورد رخ می داد که در جریان همین قطعی ها بود که رئیس اداره ی برق، شهروندان را تشویق به مصرف بهینه و استفاده ی حداقلی کرد که خاموش کردن یک لامپ اضافی از جمله آن توصیه ها بود. اما قطعی های برق منحصرا به شب مربوط نمی شد کما اینکه توصیه ی جناب رئیس یک ایراد بزرگ هم داشت و آن اینکه مثلا در روز روشن که هیچ لامپی روشن نبود باز همان ماجرا تکرار می شد و برق قطع می شد! بگذریم، مشکل ما در نهایت بدست زحمتکشان این عرصه حل شد. انشاالله که مشکل شما هم حل شده باشد...!

اساساً تا مشکلی عمومی نشود و افراد زیادی را به خود درگیر نکند کسی به فکر اصلاح آن بر نمی آید، که خوشبختانه این قطعی ها هم جزء همان مشکلات عمومی بوده و هست که همین عامل سبب تسریع در روند اصلاح کار می شود ولی باز بنظر می رسد در مواجهه با حجم بالای توسعه شهری، این اصلاح از سرعت کافی بر خوردار نیست!

مورد بعدی، اداره مخابرات است که معمولاً افرادی که به آنجا مراجعه می کنند و در گیر و دار پروسه ی اداری آن سازمان قرار می گیرند، سرانجام صدایشان به جایی نمی رسد و از کارمند جزء گرفته تا مسئول ارشد اداره، همه یک جواب واحد به ارباب رجوع می دهند: «قابل انجام نیست و نمی شود!" 

چندی پیش که نیاز به خط تلفن داشتم، پس اقدام به اخذ خط و پرداخت مبلغی به پست بانک، نهایتاً گفته شد با توجه به نبود فضا در جعبه تقسیم اشتراک محله شما، خط تلفن قابل تعلق نمی باشد. لذا هزینه ی پرداختی هم سوخت شد! سپس با مراجعه به اداره ی مخابرات همین جواب تکراری داده شد. در همین حین، مساله را با عده ای از دوستان هم مطرح کردم، داستان های مشابهی داشتند که یکی از آنها در مرکز و خیابان اصلی شهر یعنی خیابان معلم دفتری داشت که فاقد خط تلفن بود و ایشان هم طی مراجعه جهت اخذ تلفن با همین جواب مواجه شده بودند.

چند ماهی گذشت که اینبار یکی از همسایه های ما اقدام به اخذ اینترنت پرسرعت کرد که با ارائه ی درخواست، بعد از یک هفته جواب این بود که خط شما PCM است و این خط ها نمی توانند از اینترنت ADSL استفاده کنند! بعد از مراجعه به اداره مخابرات و بالا و پایین کردن طبقات نهایت جواب هر کارمند همان «نمی شود»ی بود که ما شنیده بودیم و بدتر اینکه اینبار گفته بودند که آن محله اصلا در برنامه ارتقا هم نیست. 
اداره ای که فلسفه ی وجودیش رفع مشکلات و ارائه خدمات به من و شماست، فقط یک کلام در مقابل درخواست مراجعه کنندگان دارد، «نمی شود».

این موارد تنها چند مشکل تقریباً عادی بود که ذکر شد و تا کارتان دچار این ادارات و سازمان ها نشود و راهتان به آنجا نرسد، متوجه آن نمی شوید. هر چند بعد از توجه هم کاری از دستتان بر نمی آید! بهتر است برخی ادارات تکانی بخود دهند و دست از حرکت لاک پشتی بردارند و همگام با توسعه شهری، همراه مردم باشند تا مردم نیز دعا گویشان باشند.

1
1