- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۵/۰۷/۱۶

توهین مدیر شبکه بهداشت شهرستان میانه به خبرنگاران/ آقای فرماندار پای حرفتان هستید؟

ه گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانه نیوز، یکی از وظایف مسئولین ادارات و سازمان ها پاسخ به مطالبات قشر خبرنگار است چرا که مطالبه گری حق مردم و پاسخگویی وظیفه مسئولین است.

بسیاری از مدیران شهرستان میانه به بهانه‌های مختلف همچون عدم داشتن مجوز مصاحبه از سوی مدیران کل استان در مصاحبه با خبرنگاران طفره می‌روند و دسته‌ای دیگر از مدیران این شهرستان نیز بنا به دلایلی که از نظر آن‌ها توجیه شده است و تنها در صورت سفارشی کار کردن حاضر به همکاری با خبرنگاران هستند و در صورت درج هرگونه انتقاد حاضر به پاسخگویی مجدد به رسانه مورد نظر نیستند.

مسئولین باید بدانند خبرنگاران کسانی هستند که دغدغه‌های شهر را داشته و آن‌ها را در قالب‌های مختلف بیان می‌کنند بنابراین مدیران باید با تعامل دوسویه با آن‌ها برنامه‌ها و اقدامات انجام‌شده را به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

حضور نیافتن مدیر شبکه بهداشت میانه در محل کارش

در همین راستا، چند هفته پیش بود که خبرنگار میانه نیوز با مراجعه به دفتر مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میانه خواستار مصاحبه و ارائه گزارش عملکرد مدیر شبکه شد که طاهری مدیر شبکه به وی گفت: فعلا باید برای بازدید به بیمارستان بروم در وقت دیگری مراجعه کنید.

پس مراجعات بیش از ۶ بار، خبرنگار میانه نیوز موفق به مشاهده و مصاحبه با مدیر شبکه بهداشت شهرستان میانه نشده بود که این امر جای بسی تاسف است که یک مدیر اداره در محل کارش حضور پیدا نکند و از مسئول بودنش شانه خالی کند.

بالاخره پس از مراجعاتی پی در پی و پیگیری های خبرنگار مذکور و حضور وی در دفتر مدیر شبکه بهداشت و درمان میانه، مسئول دفتر وی با طاهری مدیر شبکه تماس گرفته و از وی خواست تا به دفترش بیاید.

لحن توهین آمیز مدیر شبکه بهداشت و درمان میانه با خبرنگار میانه نیوز

پس از مراجعه طاهری به دفترش، بدون رفتار مودبانه با خبرنگار فوق، از وی خواست تا علت حضورش در دفتر خویش را بیان کند که خبرنگار در پاسخ به وی اظهار کرده است که برای مصاحبه با شما آمده ام تا گزارش عملکردتان را برای مردم تشریح کنید.

در این حین، خبرنگار از حضور نیافتن مدیر شبکه در محل کارش انتقاد کرده و شکایات بسیاری از مراجعه کنندگان را که حاکی از حضور کم وی در محل کارش است، تشریح کرد که مدیر شبکه با لحنی بسیار غیر مودبانه و توهین آمیز گفت که حضور من در اداره به شما ارتباطی ندارد و من مجبور به پاسخگویی به شما نیستم و حضور یافتنم در محل کارم به خودم مربوط است نه شما.

خبرنگار نیز با انتقاد از لحن حرف زدن مدیر شبکه، خطاب به وی گفت که انتظار چنین رفتار غیرمودبانه را از شما نداشتم.

دکتر صومی به شما خبرنگاران بها نمی دهد!

ناگفته نماند که در روزهای اخیر، دکتر صومی مدیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز طی سفری به شهرستان میانه از بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان بازدید کرده بود که این سفر به خبرنگاران شهرستان میانه اطلاع داده نشده بود تا خبرنگاران با حضور در این بازدید سوالات و مصاحبه های خود را با دکتر صومی در رابطه با پیرامون مشکلات بخش بهداشت و درمان میانه مطرح کنند که خبرنگار میانه نیوز از عدم اطلاع رسانی این موضوع نیز انتقاد کرد که مدیر شبکه با لحنی توهین آمیز اظهار کرد: دکتر صومی به شما خبرنگاران بها نمی دهد!

با اینکه مدیر شبکه بهداشت میانه با لحنی بی ادبانه با خبرنگار مذکور سخن گفته بود ولی خبرنگار فوق با حضور در دفتر این مدیر، به رسالت خود عمل کرد و بدون هیچگونه بی احترامی دفتر وی را ترک کرد تا مردم و همشهریان عزیز شهرستان میانه با شخصیت این مدیر محترم آشنا شوند.

آقای فرماندار پای حرفتان هستید؟

شایان ذکر است که فرماندار شهرستان میانه در جلسات متعدد در حضور مسئولین شهرستان، از آنان خواسته است که حتما با خبرنگاران مصاحبه کنند و گزارش عملکرد خود را تشریح کنند تا در نزد مردم شفاف سازی شود همچنین فرماندار میانه در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد در نزد خبرنگاران اظهار داشت که در شهرستان میانه مسئولینی که با خبرنگاران به علت عدم اجازه از مسئول استانی خود مصاحبه نمی کنند و از مصاحبه با خبرنگاران فرار می کنند به درد شهرستان نمی خورند و ما آن ها را در حوزه مسئولیت شهری نگه نمی داریم.

حال باید منتظر ماند و دید که این اتمامِ‌حجت فرماندار میانه تا چه حد می‌تواند نسبت به عملکرد مدیران و تعامل آن‌ها با خبرنگاران این شهرستان مفید فایده باشد و در مقابل این رفتار ناپسند مدیر شبکه بهداشت میانه چه واکنشی نشان خواهد داد یا اینکه این اظهارات وی در روز خبرنگار تنور آن داغ شده و پس‌ از آن به فراموشی سپرده شد.

1
1