- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۵/۰۷/۰۵

اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی توسط مرد ۵۸ ساله میانه ای/ پرورش ۳۰۰۰ قطعه بلدرچین با کمک تسهیلات بسیج سازندگی

احمد آوازه مرد ۵۸ ساله ای است که در زمینه پرورش بلدرچین توانسته است با تسهیلات بسیج سازندگی اقدامات قابل توجهی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام دهد.

111

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانه نیوز، عرصه های فعال اقتصاد مقاومتی چند سالی است پیغام تلاش را در بین مردم به ارمغان آورده تا با تمام وجود فریاد "ما می توانیم" سردهند.

مسلماً نقش سپاه و بسیج و ورود به موقع به این عرصه توانست نقشه ای سودمند را در دوران سخت خشکسالی و تحریم های اقتصادی برای کشور و به خصوص شهرستان میانه باشد تا جوانه های ایجاد شغل سودمند را در شهرستانی که بیشتر مردمان آن از نبود شغل و بیکاری رنج می برند به وجود آورد و بخشی از زندگی سخت مردمان زحمت کش میانه را در پوشش خود قرار دهد.

با توجه به اقدامات انجام شده در این زمینه به جرأت می توان گفت، بسیج جزء با تجربه ترین دستگاهها در بحث اجرای اقتصاد مقاومتی است و در این مورد سازمان بسیج سازندگی سپاه پاسداران مروج و تحرک بخش در تحقق اقتصاد مقاومتی می باشد و در تلاش است زمینه و بستری را فراهم کند تا حرکت اساسی و زیر بنایی در این خصوص شکل بگیرد و چتر حمایتی خود را  در این عرصه بگستراند چرا که حمایت از تولید داخلی مهمترین راهکار در اقتصاد مقاومتی است.

پرورش بلدرچین یکی از صدها طرحی است که در عرصه اقتصاد مقاومتی مورد استقبال قرار گرفته است و در شهرستان میانه نیز علاقه مندان به فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی، به پرورش بلدرچین که یکی از طرح های موثر در بخش تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش طیور است؛ روی آورده اند.

بلدرچین از جمله منابع پروتئینی است که آرام آرام جای خود را در سفره های ایرانی باز می کند و تولید آن در کشور روز به روز افزایش می یابد. ویژگی های استثنایی بلدرچین و سودآوری تولید آن موجب جلب توجه پرورش دهندگان طیور شده است.

احمد آوازه، مرد ۵۸ ساله ای که با کمک تسهیلات بسیج سازندگی توانسته است در مدتی کوتاه پرورش بلدرچین خود را به ۳۰۰۰ قطعه برساند.

وی در گفت و گویی اختصاصی اظهار داشت: سالها بود که بنایی می کردم و در شهر های دور مشغول فعالیت بودم تا این که سنم زیاد شد و توان کار کردنم ضعیف شد، اکنون با کمک تسهیلات بسیج سازندگی در حال پرورش ۳۰۰۰ قطعه بلدرچین هستم. در اوایل با این کار آشنا نبودم ولی کم کم  تجربه کافی را کسب کرده و اکنون احساس موفقیت می کنم.

وی در آخر به مقاومت بلدرچین ها در مقابل بیماری اشاره کرد و افزود: ازآنجایی‌که بلدرچین در برابر بیماری‌های مختلف مقاوم‌ است، پرورش آن بدون استفاده از هیچ‌گونه دارو و آنتی‌بیوتیکی صورت می گیرد، لذا گوشت و تخم بلدرچین محصولاتی کاملاً ارگانیک و سالم هستند که فاقد هرگونه داروی مضر برای مصرف‌کننده هستند.

این فعال اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه روزانه از این کار حدود ۴۰ هزار تومان در آمد دارد، تصریح کرد: بنده تقریبا ماهی حدود ۱میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از این کار درآمد دارم و از اینکه کارم را بعد از دریافت تسهیلات گسترش دادم بسیار راضی هستم و توصیه می کنم دیگران هم اگر تصمیم دارند وارد کار پرورش بلدرچین شوند و نگران درآمدش نباشند.

آوازه با اشاره به ابتکارش در زمینه فروش گوشت و تخم بلدرچین، اذعان داشت: من علاوه بر گوشت بلدرچین، تخم آن را هم به فروش می رسانم و در هر دو زمینه هم تاکنون مشتری های خاص خود را به دست آورده ام، ابتکار عملی که در این زمینه کرده ام این است که برای مشتریانی که تشریف می آورند در همان مکان اقدام به پخت و فروش آن می کنم.

این کار آفرین میانه ای خطاب به جوانان جویای کار گفت: اگر جوانان در حوزه مشاغل زودبازده عرصه اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کنند، بدون تردید علاوه بر اینکه به تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب در حوزه قطع وابستگی به خارج کمک خواهند کرد و می توانند در مسیر خودکفایی شخصی موفق باشند.

1
1