- ارسال کننده: حسین بهتری تاریخ: ۹۵/۰۷/۰۴

کارگاه آموزشی رانندگان سرویس های مدارس منطقه میانه برگزار شد

رأس ساعت 17 روز چهارشنبه مورخ 95/6/31 کلاس توجیهی رانندگان و دست اندرکاران فعال در زمینه سرویس مدارس (ایاب و ذهاب دانش آموزان) منطقه میانه تحت عنوان ” کارگاه آموزشی رانندگان سرویس های مدارس” با پیگیری سازمان اتوبوسرانی در سالن اجتماعات معاونت اداره کل و مدیریت آموزش و پرورش میانه برگزار گردید.

در ابتدای جلسه آقای ارشدی مسئول حراست آموزش و پرورش ضمن خیر مقدم گویی و تبریک اعیاد قربان ، غدیر خم و آغاز هفته دفاع مقدس ، به اهمیت علم آموزی و سرویس مدارس و خطرات در کمین سرویسهای مدارس اشاره و شرایط رانندگان و مراحلی که جهت اخذ کارت سرویس توسط رانندگان بایستی طی شوند (اخذ گواهی عدم سوء پیشینبه ، گواهی عدم اعتیاد ، تأیید اماکن عمومی ، تأیید سازمان اتوبوسرانی و تأیید حراست آموزش و پرورش) را بیان و همکاری رانندگان و مسئولین جهت بهبود وضعیت ایاب و ذهاب دانش آموزان و پیشگیری از مشکلات و مسائل احتمالی را خواستار شد.

در ادامه مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی ضمن تقدیر از ادارات آموزش و پرورش ، راهنمایی و رانندگی ، مدیران آژانسها و رانندگان ، به اهمیت سرویس مدارس اشاره و بیان کرد با اقدامات و پیگیریهای صورت گرفته توسط سازمان اتوبوسرانی هر سال نسبت به سال قبل شاهد بهبود وضعیت سرویس ها و کاهش دغدغه مسئولین و اولیای دانش آموزان هستیم.

مهندس واحدی به هماهنگی راهنمایی و رانندگی و سازمان جهت کنترل سرویسهای مدارس اشاره کرد و گفت با برنامه ریزی صورت گرفته، از ابتدای سال تحصیلی کنترل بر روی سرویس ها افزایش یافته و اکیپ بازرسی مشترک با حضور نمایندگان ارگان های ذیربط در طول سال بمنظور کنترل سرویس ها تشکیل خواهد شد.

وی عدم استفاده از خودروهای شخصی در سرویس های مدارس را خواستار شد و افزود برچسب ویژه سرویس مدارس توسط سازمان تهیه و بر روی خودروهای فعال نصب خواهد شد و همچنین رانندگان موظف به استفاده از لباس فرم و کارت شناسایی صادر شده در طول سرویس خواهند بود.

سپس جانشین راهنمایی و رانندگی به تشریح قانون و آئین نامه سرویس مدارس پرداخت و گفت رانندگان بایستی دارای گواهینامه ، کارت سرویس معتبر بوده و معاینه فنی خودرو باشند.

سرگرد مروجی فر با بیان اینکه سوار نمودن دانش آموز بیش از ظرفیت خودرو از تخلفات بارز می باشد؛ از رانندگان تقاضا کرد جهت سوار و پیاده نمودن دانش آموزان در محل های مجاز و مناسب توقف نمایند.

ایشان از تشدید نظارت پلیس راهور بر فعالیتهای سرویسهای مدارس خبر داد و ضمن اشاره به اهمیت سرویس مدارس تأکید کرد با هرگونه بی قانونی در این زمینه برخورد خواهد شد.

وی گفت رانندگان و مردم، پلیس را در کنار خود بدانند نه در مقابل خود و هدف از اجرای طرح نظارتی را قانونمند نمودن امورات و پیشگیری از بروز اتفاقات و حوادث اعلام کرد.

در پایان پرسش و پاسخ مدیران و رانندگان و مسئولین ذیربط برگزار شد.

IMG_6583

IMG_6575

IMG_6573

IMG_6585IMG_6589IMG_6593IMG_6581IMG_6580IMG_6578IMG_6577

1
1