- ارسال کننده: حسین قره داغی آچاچیلوئی تاریخ: ۹۵/۰۶/۱۶

بسته های گردشگری به مهمانان کمپ اولامای نیکان هفت چشمه

بسته های مسیر اصلی معرفی به مهمانان در راه کمپ اولامای نیکان هفت چشمه

1- بازدید از منزل آقای پاشایی در شهر میانه

این منزل با نهایت زیبایی و استفاده از قلوه سنگها با سلیقه شهرومند میانه ای آقای ارسلان پاشایی ساخته شده است.دیدن این منزل و نوع معماری آن با نگاه فانتزی یکی از شاهکارهای  این هم شهری میانه ایست.چه بسا در دنیا هم لنگه نداشته باشد.توریستهای زیادی از نقاط مختلف جهان از این منزل بازدیده کرده اند.و به شاهکار سلیقه سازنده آن اعتراف کرده اند.این منزل رویایی در شهرک اندیشه میانه قرار دارد.

2- مسجد سنگی شهر ترک 

این مسجد در مرکز بخش کندوان میانه و شهر ترک قرار دارد.و جزء شاهکارهای معماری جهان می باشد.چینش و ساختمان این مسجد با سنگهای بزرگ خود نمایی می کند و جزء یکی از مناطق دیدنی ایران هست.مهمانان و توریستهای زیادی از این منطقه بازدید می کنند.از سال 93 هم مهمانان کمپ از این مسجد همیشه بازدید داشته اند.

3- روستای طوین

با تاریخ کهنش و منطقه تاریخی در بالای تپه ای قرار دارد.بدلیل دوری و عدم بازسازی هنوز بصورت گمنام باقی مانده است.ولی همچنان منطقه حفاظت شده هست

4- روستای ینگجه گرم

روستایی در یک دره زیبا در دامنه کوه،با مناطق بکر و دیدنی، انتهای مرز کوههای برقوش هم مرز با اردبیل 

5- روستای قره قیه

با رنگ طبیعی و سرخرنگ با چندین چشمه طبیعی و تاریخی

6- روستای حاج یوسفلو

جاده زیبا و کوهستانی با آبشار و دره سرسبز و زیبای این روستا محل زیبایی برای طبیعت کردی است.

7- روستای هفت چشمه

آبشار زیبای شرشر که در تمام فصول با چهره زیبایش نمایان هست.در 1000 متری روستا و در دره زیبایی واقع شده است.آب این آبشار از منطقه ییلاقی اولامای هفت چشمه و در امتداد کوههای قافلانکوه جدا شده از قزل اوزن سرازیز می شود.

هفت چشمه در یک روستا خود انگیزش حس کنجکاوی را به همراه دارد.هر چند در این خشکسالی های چند ساله از تعداد چشمه هایش کم شده است.اما هنوز چشمه های زیبایش، در کنارروستا دیدنی است.هر ساله  آب این چشمه برای درمان بیماریهای کلیوی و گوارش و...تبرک سوغاتی مهمانانش هست.

تاریخ کهن روستا بدلیل قرار گرفتن در شاهراه رسیدن به شمال و آذربایجان یک زمانی سرزبانها بود.وجود آثار تاریخی و بکر هنوز قابل مشاهد هست.در یک اتفاق نادر،در داخل روستا محلی کشف شده است که مقدار زیادی آثار تاریخی منجمله طلا و مواد اولیه برای ساخت آن بدست آمده است.اما بدلیل دوری راه و نداشتن تحقیقات و حمایت،همچنان دست نخورده باقی مانده است.در زمان قدیم این روستا نزدیک اولاما ساخته شده است.اما بنابه دلایلی به محل روستای فعلی نقل مکان شده است.

منطقه ییلاقی اولاما در یک متطقه کوهستانی واقع شده است.فوران چشمه های آب شیرین و زیبایی این منطقه در تمام فصول سال دیدنی است.

و....

بسته های مسیرفرعی ، معرفی به مهمانان در راه کمپ اولامای نیکان هفت چشمه

ا- قز قلعه سی قافلانکوه با پل تاریخی اش

2- روستای توریستی کهبنان(کبلان) در کنار سد شهریارهم مرز با استان گیلان در مسیر جاده دولت آباد به هفت چشمه از مسیر اکبرآباد

3- کلکسیون دار سنگهای فسیلی میانه و عتیقه

4- روستای برزه در دامنه بزقوش با دره و آبشار زیبایش

5- روستای آوین مسجد لو

6- روستای فندقلو در دامنه رشته کوههای بزقوش با دره زیبا و آبشار و غارهای مصنوعی قدیمی

و....

انتخاب این مسیرها بر عهده مهمانان خواهد بود.تا با تبادل نظر و مدت زمان حضور خود بهترین گزینه را انتخاب کنند.در آینده با معرفی دوستان این مناطق اضافه خواهد شد.

بدلیل اختصار ازالصاق تصاویر معذور هستیم.اما با همین عنوان ها در جستجوگرها می توانید.تصاویر را مرور فرمایید.

مسیر پیاده روی از روستای هفت چشمه با گذر از روستای قره قیه و ینگجه گرم و حاج خلیل و کور عباسلو و نیر و سرعین پیشنهاد می شود.گروههایی که تمایل داشته باشند.آماده ارائه خدمات و نقشه راه و نوع پیمایش از طرف کمپ اولامای نیکان هفت چشمه خواهیم بود.

هدف ما خدمت مجانی است.و به این خدمت افتخار خواهیم کرد.تا ضمن معرفی این منطقه با حس انساندوستی و مهربانی روزهای خوبی را برای مهمان ترسیم کنیم.

توجه(بقیه اطلاعات را در مطالب بعدی دنبال کنید)

میانه

1
1