- ارسال کننده: رضا عباسی اقدم تاریخ: ۹۵/۰۶/۰۹

تهدید مردم در قبض دولت!!

***  اصل قضیه: قبض برق به دستم رسیده که قبض 18 هزار تومانی دوره قبل را نپرداخته ام و با مهر بزرگی تهدید کرده اند که "پرداخت فوری مشمول قطع" !!!! همچنین بزرگ نوشته اند" بدحساب" !! و  حالا چند سوال داریم از جناب آقای مهندس شکری بعنوان نفر اول دولت در شهر:

قبض برق

1-    بر اساس کدام قانون و مصوبه و با چه شرایطی، اداره برق اجازه دارد برق مشترک را قطع نماید؟

2-    در آپارتمان ها، موزّعین اداره برق، قبض ها را دم در آپارتمان گذاشته و به حال خود رها می کنند. آیا اداره برق وظیفه ندارد تا قبض را به خود مشترک تحویل نماید؟ وقتی قبض ها در ورودی یک آپارتمان گذاشته می شود و احتمال گم شدن هست، مشترک چگونه باید از رسیدن قبض خبردار شود؟

3-    آیا این انتظار نابجایی است که موزّع باید قبض را دم در منزل هر مشترک تحویل دهد؟ مگر قبض های یک کوچه  را به اولین خانه هر کوچه تحویل می دهند؟! چگونه برای خواندن کنتور و یا قطع کنتور مشترک، اداره برق می تواند وارد آپارتمان شود اما برای تحویل قبض نمی تواند؟

4-    آیا تهدید قطع برق برای یک مشترک به صرف یک دوره تأخیر در تسویه، قانونی است؟ آیا اداره برق جایز می داند که 18 هزارتومان بدهی را با الفاظ "مشمول قطع" و "بدحساب" جواب دهد؟

5-    آیا در قطع مکرر برق در زمان های مختلف که میانه ای ها در داخل آسانسور گیر می کنند یا دچار اذیت و دردسر بخصوص در گرمای تابستان می شوند، اداره برق خود را اندکی – فقط اندکی! – پاسخگو و مسئول می داند؟ که با یک تأخیز یکماهه چنین برآشفته مشرکین را می نوازد؟

6-     آیا این تهدید مصداق تشویش اذهان و ملتهب نمودن جامعه نیست؟ آیا چنین برخوردها و الفاظی شایسته این مردم است؟ میانه ای ها مردمی ساده و قانع هستند، آیا چنین برخوردها و ادبیاتی شایسته یک نهاد دولتی است؟ آیا وقتی خود دولت، حقوق و پاداش و وام و بدهی و ... همین مردم را با چندین و چند روز با تأخیر پرداخت می کند، مردم به تهدید و ادبیات خشن رو می آورند؟

7-    چندی پیش مشابه همین برخوردها از سوی توسط راهنمایی و رانندگی و نیز اداره آب میانه رخ داد و نگارنده در سایت های میانه ای از آن خرده گرفتم. رئیس اداره آب میانه با نهایت ادب و متانت و شخصیت و ادبیاتی محترمانه در همان سایت ها پاسخ نوشتند و نشان دادند چقدر به مردم و مقامشان ارزش قائل هستند اما راهنمایی و رانندگی کوچکترین واکنش و حس جوابگویی بروز ندادند!! جناب آقای فرماندار بعنوان یک شهروند از جنابعالی انتظار داریم واکنش یا اقدام یا حداقل پاسختان را در مواجهه با چنین مسادلی شاهد باشیم. هم سپاس از پاسخگویی محترمانه اداره آب و هم برخورد با چنین قبض هایی. رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص پاسخگو بودن مسئولین و نیز احترام به مردم و خادم مردم بودن نباید فقط در بنر های دیوار ادارات نمود داشته باشد. این مردم شهروندانی محترم و ساده و قانع هستند، نگذاریم اندک بی دقتی یا کلمات سهوی آنان را آزرده کند./

اقدم

1
1