- ارسال کننده: محمد شقاقی تاریخ: ۹۵/۰۶/۰۸

عملکرد، طرح هاو برنامه های دردست اجرای مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان میانه درسال جاری

عملکرد ،طرح هاو برنامه های دردست اجرای مدیریت جهـــــــــاد کشاورزی شهرستان میانه درسال جاری

 با توجه به کاهش منابع آبی توسعه آبیاری تحت فشار در سطح مزارع و باغات در سال های اخیر از ضرورت بالایی برخوردار بوده و از کلیه کشاورزان درخواست می گردد که با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی نسبت به تکمیل پرونده آبیاری تحت فشار اقدام نمایند بطوریکه به ازای هر هکتار آبیاری قطره ای 7 میلیون تومان و آبیاری بارانی 5/5 میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت می شودودرراستای توسعه این موضوع در سال جاری درشهرستان میانه230 هکتار آبیاری تحت فشار مکانیابی و در حال اجراست و 663 هکتار در حال طراحی و تامین اعتبار و 50 هکتار آبیاری تحت فشار به اتمام رسیده و تحویل موقت شده است و اجرای آبیاری تحت فشار در پایاب سد روستاهای  برنلیق مددخان، صومعه کبودین،اونلیق و مونق جمعاً به مساحت 1200 هکتار جزء اولویت های جهاد کشاورزی است و محدودیتی در زمینه اجرای آبیاری تحت فشار وجود ندارد.

از دیگر برنامه های مهم جهاد کشاورزی کشت و تولید زعفران، توسعه کشت دانه های روغنی، توسعه کشت گلخانه ای ، توسعه کشت رقم گندم باران ، حمایت از سرمایه گذاری درخصوص صنایع تبدیلی و تکمیلی و توسعه شیلات و افزایش بهره وری در دامداری ها و مرغداری هاست که با تلاش همکاران و کارشناسان پهنه و مروجین کشاورزی مستقر در مراکز جهاد کشاورزی هشتگانه شهرستان و همکاری بهره برداران و تولیدکنندگان انشاءالله به نتیجه خواهد رسید.

با توجه به عملکرد و کیفیت بالای گندم رقم باران در سال زراعی 96-95 در مزارع گندم خیزشهرستان میانه پیش بینی می شود در سطح 5000 هکتار ازمزارع دیم این شهرستان به کشت این رقم اختصاص دادشود که در صورت محقق شدن این امر درنهایت باعث افزایش درآمد کشاورزان و ایجاد اشتغال در منطقه خواهد شد.

در شش ماهه سالجاری بیش از 3000 نفر روز در سطح روستاهای شهرستان درخصوص مسایل فنی کشاورزی آموزش دیده اند. و کارشناسان ومروجان کشاورزی آماده پاسخگویی به سوالات بهره برداران بوده و همواره در کنار کشاورزان در مزارع و و باغات و دامداری ها هستند.

در سه سال گذشته با استفاده از خط اعتباری مکانیزاسیون و همکاری بانک کشاورزی بیش از 468 دستگاه تراکتور،کمباین و ادوات کشاورزی به مبلغ 11/5میلیارد تومان در بین متقاضیان ادوات کشاورزی توزیع شده است و در سال جاری نیز خط اعتباری مکانیزاسیون برقرار هست و ماشین آلات کشاورزی با وام و تسهیلات توزیع می شود.

 

1
1