- ارسال کننده: سید محمدعلی تاریخ: ۹۵/۰۶/۰۵

هرگونه عزاداری یا برنامه پیشواز عزاداری ماه محرم در ایام دهه ولایت، ممنوع بوده و حرکت در خلاف مسیر حرکت اباعبدالله الحسین(ع) است

امام جمعه میانه:

 

   با هدف گرامیداشت ایام دهه امامت و ولایت، همایش مشترک ائمه جماعات، فرماندهان رده های بسیج و هیئت امنای مساجد با حضور ده ها نفر در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه میانه برگزار شد. به گزاش پایگاه اطلاع رسانی میانه نیوز، امام جمعه شهرستان میانه در ...
 

   با هدف گرامیداشت ایام دهه امامت و ولایت، همایش مشترک ائمه جماعات، فرماندهان رده های بسیج و هیئت امنای مساجد با حضور ده ها نفر در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه میانه برگزار شد.

به گزاش پایگاه اطلاع رسانی میانه نیوز، امام جمعه شهرستان میانه در این همایش ضمن گرامیاشت هفته دولت، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و با اشاره به جایگاه مساجد در آموزه های دینی و اسلامی، مسجد را اولین پایگاه و مرکز تشکیل حکومت اسلامی توسط پیامبر(ص) و  پس از ۱۴ قرن توسط فرزند ایشان امام خمینی(ره)- دانست و اظهار اشت: تمامی امور مسلمین می تواند در مساجد به نحو شایسته اجرا شود.

حجت الاسلام محمدرضا حامدی با بیان نقش و جایگاه ولایت در انقلاب اسلامی و حفظ و تعالی آن، جایگاه رهبری را بالاترین جایگاه و ولایت امری عنوان کرد و افزود: بدون تردید مقام معظم رهبری از هر لحاظ دارای بالاترین مقام علمی و سیاسی در کشور است و در حال حاضر ما کارشناس و صاحب نظری بالاتر از ایشان سراغ نداریم.

وی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن دهه امامت و ولایت، عید غدیر را بالاترین عید امت اسلامی دانست و با تاکید بر هر چه باشکوهتر برگزار شدن مراسم این دهه، گفت: مراسم عید غدیر باید هر سال با عظمت تر از سالهای گذشته برگزار شود.

امام جمعه میانه اظهار داشت: تنها آذین بندی ظاهری میادین و معابر کافی نیست بلکه باید ابعاد و مباحث علمی و اعتقادی، امام شناسی و بیان اهمیت دهه ولایت به نحو شایسته در طول این ایام در اولویت امور قرار گیرد.

حامدی با بیان اینکه متاسفانه عده ای از روی غفلت یا آگاهانه با برپایی مراسم عزاداری امام حسین(ع) در طول این دهه با عناوین مختلف، اهمیت غدیر و ولایت را کمرنگ می کنند، گفت: امام حسین(ع) برای اثبات حق امامت و ولایت قیام کرد و این حرکت ها در مسیری مخالف حرکت ایشان است.

وی تصریح کرد: در دهه ولایت و امامت فقط و فقط باید مراسمات جشن برپا شود و هر کس با نصب بنر عزا یا اجرای مراسم عزاداری، اعیاد دهه غدیر را بی اهمیت و کمرنگ نماید، به نحو مناسب با او برخورد خواهد شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه میانه نیز با بیان اینکه پیامبر(ص) در خطبه غدیر ۵۸ مرتبه "یا معاشر الناس" را تکرار کرده است، اظهار داشت: ما نیز مشمول این خطبه هستیم و همگان موظفیم غدیر را تکریم کنیم.

حجت الاسلام حسن امیرنژاد بر لزوم خودجوش و مردمی اجرا شدن مراسم دهه امامت و ولایت تاکید کرد و افزود: تلاش دشمن محو غدیر و فراموش شدن مسئله امامت و ولایت است.

1
1