- ارسال کننده: جهانفر پیمان تاریخ: ۹۵/۰۶/۰۳

نبرد برای رهایی اثر مجید وحیدنیا، در میان آثار پذیرفته شده جشنواره سراسری تئاتر بسیج

علام نتایج بازخوانی دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج استان آذربایجان شرقی 
خبرگزاری بسیج: نتایج بازخوانی دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج آذربایجان شرقی از بین آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره در دو بخش صحنه ای و خیابانی اعلام و معرفی شدند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، نمایشنامه خانه در باد اثر مرضیه محمدزاده، نصفه گمشده اثر محمد رضا قنبری، آخرین مجلس اثر وحید بهبدی، نبرد برای رهایی اثر مجید وحیدنیا، تصویری از قیام 29 بهمن اثر میثم حبیبی و آن نامه اثر رقیه علیپور آثار منتخب این جشنواره در بخش صحنه ای است.
در بخش خیابانی نیز انشاء متولد 84 اثر مهدی صالحیار، سردار بی تن اثر مصطفی آذری و قلب دلقک سفید اثر جهانگیر چالاکی انتخاب و معرفی شدند.
که خوشبتانه نام خلاصه طرح «نبرد برای رهایی» نوشته ی مجید وحیدنیا از نویسندگان شهرمان در میان آثار پذیرفته شده دیده می شود.
همچنین جهت تکمل خبر به استحضار می رساند که دبیرخانه دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج خبر داد: پس از اعلام فراخوان دوازدهمین جشنواره تئاتر سراسری بسیج هنرمندان بیش از 900 اثر از سوی هنرمندان شهرستان ها در دو مرحله استانی و کشوری به دبیرخانه مرکزی ارسال گردید که پس از مطالعه و بررسی هیئت بازخوانی 200 اثر را بر اساس اولویت ها و سیاست های اعلام شده در فراخوان شایسته حضور در مرحله نهایی تشخیص دادند که بر اساس شیوه نامه اعلام شده در فراخوان به جهت حمایت از تولید نمایشنامه، هدایت و آموزش نویسندگان آثار کارگاه های آموزشی با حضور اساتید برجسته و مجرب کشور در 10منطقه کشور با حضور کلیه هنرمندان که آثارشان پذیرفته شده برگزار می شود.
این کارگاه‏ ها است که در 10منطقه استانی در سراسر کشور برگزار شود که روزهای 28 و 29 مردادماه سال‌جاری پنج منطقه آن و کارگاه های دیگر مناطق مورخ 4 و 5 شهریور ماه برگزار می شود که طبق اعلام رسمی بسیج هنرمندان استان آذربایجان شرقی، کارگاه تخصصی مربوط به این استان در مورخه 4 و 5 شهریور، به مدت دو روز در محل سالن کنفرانس هتل طلائیه برگزار خواهد شد. دکتر حسین فرخی، دکتر فارس باقری، دکتر مهدی نصیری، دکتر نصرالله قادری، دکتر محمدحسین ناصربخت و اساتید محترم منصور خلج، ایوب آقاخانی، سید حسین فدایی حسین، سعید تشکری و محمدرضا آزاد به عنوان استاد راهنما در 10 منطقه هدایت هنرمندان را به عهده دارند. گفتنی ست که شرکت در این کارگاه تخصصی برای هنرمندان برگزیده اجباری می باشد.
ضمن تبریک به این هنرمند شهرمان، آرزوی موفقیت در ادامه را برای ایشان داریم.

http://noskhehonar.ir/home/content/4783/برگزاری_کارگاه_منطقه‌ای_نمایشنامه_نویسی

 

1
1