- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۵/۰۵/۳۰

شهردار میانه در لبه پرتگاه استیضاح/دوئل بی پایان اعضای شورا بر سر یک پروژه عمرانی!

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی میانا، با بالا گرفتن تنش‌ها و قطعی شدن اخباری مبنی بر استیضاح جلیل خرده‌فروش شهردار میانه طی چند روز اخیر از سوی سه تن از اعضای شورای اسلامی دور چهارم، این بار اجرای یک پروژه عمرانی توسط شهرداری، آن‌هم خارج از ضوابط شورای اسلامی شهر، باعث واکنش‌های تند برخی از اعضا شده است.

طی ماه‌های اخیر شهرداری میانه در اقدامی نسبت به اجرای پروژه‌ی عمرانی در داخل پارک انقلاب به‌عنوان یکی از مکان‌های تفریحی و فضای سبز در داخل شهر میانه کرده است که‌موجی از اعتراضات از سوی همشهریان و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر را در پی داشته است.

شهرداری میانه با احداث معبرهای ماشین‌رو در دو طرف زیرگذر منتهی به خیابان فنی حرفه‌ای، بخشی از فضای متعلق به محدوده پارک انقلاب را تبدیل به خیابان کرده که به گفته برخی از اعضای شورای شهر، این پروژه در بودجه سال ۹۵ لحاظ نشده و شهردار پروژه مذکور را به‌صورت امانی اجرا و بعداً نسبت به درخواست مجوز از شورای شهر کرده است.

 وقتی برخی اعضای شورای شهر میانه مأمور سرپوش گذاشتن به تخلفات و کم‌کاری‌های شهرداری می‌شوند!

وقتی پای نامه شهردار میانه در خصوص اجرای دیوار سنگی طرفین معابر به شورای شهر باز شد، جلسه‌ای در همین راستا با ارائه گزارش فنی مهندس قربانی مسئول واحد عمران شهرداری و بحث و تبادل‌نظر اعضای شورا انجام پذیرفت که درنهایت موضوع مذکور با ۷ رأی مثبت و ۲ رأی مخالف آقایان میعاد و صدری مورد تصویب قرار گرفت.

در این میان نظر مخالفین در خصوص این طرح در نوع خود جالب‌توجه بوده است، مخالفین این طرح این‌گونه واکنش خود را به شهردار بیان نموده است: جای بسی تأمل و تأسف است که برخی از اعضای شورای اسلامی شهر بدون مطالعه و رعایت قوانین و مقررات از شروع دوره چهارم مسئول و مأمور سرپوش گذاشتن و حل تخلفات و کم‌کاری‌های شهرداری می‌باشند.

موضوع مذکور که تخلف محرز و مسلم از مقررات مالی از سوی اعضای مخالف طرح‌شده است، با واکنش‌های تند دیگری نیز همراه بوده است.

یکی از اعضای مخالف در جلسه شورای اسلامی شهر میانه گفته است: متأسفانه برخی از اعضای شورا با برگزاری چندین جلسه برای یک موضوع کوچک بدون توجه به ماهیت موضوع سعی دارند به درخواستی غیرقانونی و خارج از بودجه سال جاری جامع عمل بپوشانند.

این عضو مخالف در جلسه افزود: شهرداری میانه بعد از اجرای طرح آن‌هم به‌صورت امانی از شورای اسلامی درخواست مجوز کرده است، درصورتی‌که قبل از هرگونه عملیات اجرایی خارج از بودجه بایستی از شورای اسلامی شهر مجوز لازم را اخذ نماید.

وی تصریح کرد: اجرای طرح معبر ماشین‌رو در پارک انقلاب مورد اعتراض شدید اهالی می‌باشد که موضوع به دادستان نیز اطلاع داده‌شده است.

حال شهرداری میانه برای اجرای این پروژه که لزوم اجرای آن به اطلاع همشهریان نرسیده و در حال حاضر بخشی از فضای سبز پارک انقلاب را به تسخیر خود درآورده است درخواست مجوز ۱۸۰ میلیون تومانی کرده که خارج از بودجه مصوب سال جاری و بدون مصوبه کمیسیون ماده ۵ مبنی بر تغییر کاربری فضای سبز به معبر بوده است.

اعضای مخالف روند اجرایی این طرح خواستار نظارت مراجع مرتبط به عملکرد سایر اعضای شورا و شهرداری که شرعاً و قانونا تعهد خدمت داشته و به‌نوعی نسبت به‌حق الناس، مشمول الذمه اند، هستند.

 بهمن نعمت زاده یکی از ۹ عضو شورای اسلامی شهر که نام وی در بین آرا مخالف دیده نمی‌شود نیز ضمن تذکر به شهردار در خصوص عدم توجه به مصوبات شورا و بودجه پیش‌بینی‌شده در سال ۹۵، گفت: با اتمام طرح که بدون مجوز انجام پذیرفته موافقت به عمل آمد ولی باید اضافه کنم که طرح خارج از بودجه و طرح‌های سال جاری بوده و مجبور به هزینه از سایر ردیف‌ها خواهیم شد.

دعوا، بحث و یا گفتگو هرچه که باشد این روزها تب اختلافات بین اعضای شورای شهر و شهردار بالاگرفته و نعمت زاده، حسین‌خانی و صدری سه عضو شورای دور چهارم میانه امضای خود را پای نامه استیضاح جلیل خرده‌فروش شهردار میانه زده‌اند.

شهرداری میانه در سال ۱۳۱۴ شمسی یعنی ۸۱ سال پیش تأسیس یافت و عبدالله خان انصاری به‌عنوان نخستین شهردار میانه منصوب شد و به مدت ۷۸ ماه بر اریکه شهرداری میانه تکیه زد تا هم به‌عنوان نخستین شهردار میانه و هم پر سابقه نرین شهردار میانه همواره در تاریخ میانه ثبت گردد.

پس‌ازآن شهرداران عمر کوتاهی داشتند و پس از روی کار آمدن شوراهای شهر عمر شهرداران در تمامی شهرهای کشور رو به افول گذاشت و گاهی به سال هم نرسید.

در این میان جلیل خرده‌فروش با رسیدن به سابقه ۶۶ ماه تصدی شهرداری به‌عنوان دومین شهردار تاریخ میانه ثبت می‌شود و از شهرداران پر سابقه دهه‌های دور مانند مجید احسانی و باقر اشتری پیشی می‌گیرد.

جلیل خرده‌فروش که در سال‌های ۸۲ و ۸۳ به مدت ۷ ماه سرپرستی شهرداری را عهده‌دار بود از ابتدای شهریور سال ۱۳۹۰ تاکنون به مدت ۵۸ ماه شهرداری میانه را عهده‌دار است که درمجموع با سپری کردن عمر ۶۵ ماهه وارد ماه ۶۶ شده است.

1
1