- ارسال کننده: سید محمدعلی تاریخ: ۹۵/۰۵/۳۰

وقتی مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی گوش شنیدن سخنان خبرنگاران شهرستانی را ندارد/ خبرنگاران شهرستان میانه گله مند هستند

تسنیم گزارش می‌دهد

 

مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی به میانه آمد و رفت، و بازهم ثابت شد که برخی مسئولان شهرستان به‌ویژه اداره ارشاد و فرمانداری میانه، اهمیت و ارزشی به خبرنگاران و اصحاب اندیشه و قلم قائل نیستند. به گزارش خبرگزاری تسنیم از میانه، برای مراسم تجلیل از خبرنگاران ...
 

مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی به میانه آمد و رفت، و بازهم ثابت شد که برخی مسئولان شهرستان به‌ویژه اداره ارشاد و فرمانداری میانه، اهمیت و ارزشی به خبرنگاران و اصحاب اندیشه و قلم قائل نیستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از میانه، برای مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان میانه به مناسبت ۱۷ مرداد، روز خبرنگار توسط فرمانداری شهرستان میانه برگزار شد و در این مراسم هر یک از خبرنگاران شهرستان به سخنرانی پرداختند و عده‌ای از آنان شهرستان گله‌مند بودند که مدیران پاسخگو نیست.

با توجه به اینکه خبرنگاران چشمان بیدار جامعه بوده و  تعامل مسئولان با خبرنگاران از دیگر ضرورت‌های امروز جامعه است،  متأسفانه این فرهنگ در شهرستان میانه دیده نمی‌شود.

به گفته فرماندار میانه در مراسم روز خبرنگار، هرچند هفته یک بار، یک مدیرکل از استان به شهرستان میانه سر میزند تا از نزدیک مشکلات این شهرستان را در حوزه کاری خود بررسی کنند. اما در زمان سفر این مدیرکل به میانه یا زمانی که قرار است جلسه خاصی برگزار شود، هیچ‌گونه اطلاعی به خبرنگاران شهرستان میانه داده نمی‌شود و یا خبرنگاران به صورت سلیقه‌ای انتخاب می‌شوند تا آنچه مدیران می‌خواهند بنویسند.

در مراسم روز خبرنگار، هر یک از خبرنگاران میانه به نوبت مشکلات حوزه کاری خود را مطرح کردند و مدیر ارشاد و فرماندار میانه، از حضور مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در شهرستان میانه خبر داد و گفت که خبرنگاران می‌توانند مشکلات خود را نزد مدیرکل مطرح کنند و ما نیز به‌محض اطلاع از زمان حضور وی در شهرستان، به خبرنگاران اطلاع می‌دهیم تا حضور یابند.

حال پس از چند روز انتظار، روز گذشته مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی به شهرستان میانه آمد؛ اما بازهم خبرنگاران مثل همیشه بی‌خبر بودند و نه زمان آمدن مدیرکل را دانستند و نه توانستند مشکلات خود را بازگو کنند. مدیرکل ارشاد آمد و رفت، و بازهم ثابت شد که برخی مسئولین شهرستان میانه به‌خصوص اداره ارشاد و فرمانداری میانه، گوش شنوایی برای خبرنگاران و اصحاب اندیشه و قلم شهرستانی ندارند.

مدیرکل از ما خواسته بود که فقط خبرنگار صداوسیما را دعوت کنیم

مدیر اداره ارشاد میانه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در میانه، با پیگیری علت این موضوع،  اظهار داشت: قرار بود به خبرنگاران شهرستان اطلاع دهیم ولی چون مدیرکل از ما خواسته بود که فقط خبرنگار صداوسیما را دعوت کنیم، نتوانستیم از سایر خبرنگاران دعوت کنیم.

شعبانعلی حقی در ادامه به ارائه دلایل دیگری پرداخت و افزود: نبود وقت نیز دلیل دیگری بود که باعث شد تا خبرنگاران را دعوت نکنیم.

این اظهارات مدیر ارشاد میانه در حالی است که مدیرکل ارشاد استان ضمن حضور در جلسه‌ای با فرماندار میانه و جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان میانه؛ از انجمن‌های اداره ارشاد میانه نیز بازدید به عمل‌آورده است.

همان‌طور که در روز خبرنگار، اداره ارشاد میانه خبرنگاران را فراموش کرد و حتی یک تبریک خشک‌وخالی به آنان نگفت، این بار نیز این موضوع از سوی اداره کل ارشاد استان، تکرار شد و همچنان مشکلات و درد و دل‌های خبرنگاران میانه در دل‌هایشان باقی ماند تا ۱۷ مرداد دیگری برسد و بازهم وعده‌های دروغین برخی مسئولین تکرار شود.

با توجه به مسائل مذکور، برخی خبرنگاران شهرستان میانه هم به این موضوع واکنش نشان داده‌اند که در ادامه توجه شما را به آن جلب می‌کنیم.

پدرام نائبی یکی از خبرنگاران میانه در گفت‌وگو خبرنگار تسنیم، با اشاره به اینکه اداره ارشاد میانه نباید در دعوت خبرنگاران گزینشی عمل می‌کرد، اظهار داشت: همه خبرنگاران یک هدف دارند و هیچ‌یک از آنان باهم تفاوتی ندارند و اداره ارشاد میانه نباید در این مورد گزینشی عمل می‌کرد.

وی با بیان اینکه اداره ارشاد متولی امور رسانه و خبرنگاری است، افزود: خبرنگاران شهرستان میانه با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و اداره ارشاد میانه باید زمینه‌ای در حضور مدیرکل فراهم می‌کرد تا خبرنگاران به ارائه مشکلات خود بپردازند.

این فعال رسانه‌ای خاطرنشان کرد: برای اینکه خبرنگاران شهرستان از عملکرد ضعیف مدیر ارشاد میانه در نزد مافوق وی انتقاد نکنند، از دعوت آنان خودداری کرده است که این عمل وی پسندیده نیست.

وی بابیان اینکه مدیر ارشاد میانه، در حد مدیر بودن نیست اذعان داشت: حقی را به‌عنوان مسئول ارشاد شهرستان معرفی کرده‌اند درحالی‌که ما در شهرستان هنرمندان و اصحاب قلم زیادی داریم که متأسفانه این پتانسیل عظیم را مسئولان نمی‌بینند که از آن استفاده کنند.

از چاله‌ مدیر قبلی ارشاد میانه درآمدیم و به چاه مدیر کنونی افتادیم

نائبی، با اشاره به اینکه مدیر ارشاد میانه از بدو ریاستش تاکنون هیچ قدمی برای خبرنگاران و هنرمندان شهرستان برنداشته است، افزود: آقای حقی عملکرد ضعیفی دارد و ضعیفی عملکردش تقصیر خودش نیست لذا وی توانایی مدیریت ندارد.

وی با اشاره به اینکه ما از چاله‌ مدیر قبلی ارشاد (عبدالهی) میانه درآمدیم و به چاه مدیر کنونی (حقی) افتادیم، گفت: چون آقای حقی فردی بی حاشیه و «بله‌قربان‌گو» بود، وی را به‌عنوان مسئول ارشاد معرفی کردند و ازنظر من مسئولین امر در بحث انتخاب مدیر ارشاد میانه، فرد اهل‌فنی را انتخاب نکردند.

عدم اطلاع حضور مدیرکل ارشاد در شهرستان، بی‌محلی به خبرنگاران است

سید محمدعلی حسینی، دیگر خبرنگار میانه‌ای با اشاره به اینکه اطلاع ندادن حضور مدیرکل ارشاد در شهرستان، یک نوع بی‌محلی کردن به خبرنگاران است، اظهار داشت: اداره ارشاد میانه در روز خبرنگار حتی یک تبریک خشک‌وخالی هم از ما نکرد، آیا ما حتی اندازه یک لوح تقدیر هم ارزش نداشتیم که اداره ارشاد از ما تقدیر کند، فقط یک وعده دروغین داد که ما دلمان را به آن خوش کنیم.

وی در ادامه به علت دعوت نکردن خبرنگاران برای دیدار و تشریح مشکلات این قشر در نزد مدیرکل ارشاد استان پرداخت و تصریح کرد: شاید مدیر ارشاد میانه ترسیده که ما از عملکرد ضعیف وی در نزد مدیرکل انتقاد کنیم که به ضرر وی تمام شود و به همین علت ما را دعوت نکرده‌اند.

این فعال رسانه‌ای خاطرنشان کرد: دیگر دلیل عمده این حرکت اداره ارشاد، ضعف مدیریتی و بی‌محلی نسبت به قشر خبرنگاران است و ما خبرنگاران شهرستان میانه از این عملکرد مسئولین امر گله‌مندیم.

1
1