- ارسال کننده: حسین قره داغی آچاچیلوئی تاریخ: ۹۵/۰۵/۲۵

و سلام بی سلام جناب روحانی کلید گم کرده

سه سال گذشت.هنوز دوستان تدبیر و امیدت در میدان بازی طنازی می کنند.تا لاقل کلید یک دری را باز کنند.اما نمی دانند.کلیدشان قلابی است.بالاخره نفهیمیدیم آن وریم یا این وریم،فقط شکل و شمایل کلید گولمان زده است.چرا که این کلید آنقدر بزرگ است.که جایی در جیب برای قائم کردنش وجود ندارد.لااقل کوچلو انتخاب می کردی .تا اینهمه حقوقهای نجومی و بازیهای پشت پرده ،من در آن پیدا نمی شد.

سه سال گذشت.هنوز با اماراتهای در بازی موش و گربه درگیرید.یک کشور کوچلو که یک زمان بچه کوچلوی خاک ایران برای بازی بود.گویا جارا عوض کردید.کلید در حیات خلوت هنوز در جا کلید ،بزرگ جلوه گری می کند.این بازیهای شبانه تان در اقیانوس با آن وزیر ناجی ات ،ظریف رنگ می بازد.رنگ بازی در این نزدیکی انتخابات یک قصه فریب جهان سومی و عوام فریبانه هست.

سه سال گذشت.در زندانی و شکنجه یک ایرانی در امارات با دوچرخه سایکل توریستی با شعار تلاش و باور یک ایرانی آنهم بعنوان یک معلم ایرانی  ،همصدا شدید.جهان نیاز به صلح ندارد.مثل اماراتی ها 78 روز شکنجه و زندان انفرادی به جرم اتهام پیش افتاده در بده و بستانهای دولتها شریک شدید.اما فرقش را نیافتید.تا سکوت و عدم پاسخگویی و پیگیری و تنبیه تان با نوع دیگر بیشتر از امارتی ها رکورد بزند.

سه سال گذشت.دوماه مرخصی اجباری بدون حقوق جهت پیگردهای قانونی را راحت تحمیل کردید.9 میلیون تومان به شوخی جریمه کردید.و ایول به امارات گفتید.که عوض ما این دلاور مرد ایرانی را به جرم واهی جاسوسی بعنوان یک معلم سایکل توریست و رکوردار ایرانی شکنجه کردید.ماهم هم مچکریم،تا یک ایرانی ندای صلح این چنینی را ندهد.

سه سال گذشت.قاضی ما مثل کلیدتان قلابی شد.تا بی خیال حق ستانی باشیم.آن کلید قلابی این چنین کلید دار قلابی را هم خوانی می کند.بی خیال آن کلید و آن وعده،نیشخندت مارا کشته،مچکریم

سه سال گذشت.یک معلم ایرانی در حین رکابزنی امارات بعداز خروج از سفارت ایران در ابوظبی به جرم واهی جاسوسی دستگیر شد.78 روز زندان انفرادی و شکنجه مداوم را در بی خیالی دولتمردان ایران گذراند.نه دادگاهی و نه وکیلی و نه خبری و نه ارتباطی،آن کلیدت بازهم بزرگ بود و از خلیج فارس نگذشت.چه حماقتی،بازهم مچکریم 

سه سال گذشت.قدرتی نبودیک عوام بود.تا در دالانهای وزارت امورجه خارجه و نماینده اش در تبریز خسته و تنبیه شود.تا در گذر زمان فراموش شود.که چنین حق ستانی هم یک معجزه است.چرا که تدبیر و امید از همان اول دروغ بزرگ بست.این در باز شدنی نیست.ایول به این سیاست مردم داری ات روحانی،مچکریم

سه سال گذشت.کلید بزرگت ،امید و تدبیر را به زی زی قولو داد.تا شعاری در تاریخ ایران بماند.که نمی شود شد.تا مادامی که دروغ و نیرنگ و فریب بر سیاست حکمفرمانی کند.بابت این فرهنگ جدید.مچکریم روحانی

(به بهانه 4 شهریورماه 92 در رکابزنی بعداز 7 روز در امارات و 78 روز زندان انفرادی و شکنجه مداوم و آزادی مشکوک و عدم دسترسی به جهان خارج در این مدت و معرفی به دادگاه طبق کنواسیون ژنو و عدم پیگیری وزارت امورخارجه)

*************

روز چهارشنبه شبکه بین المللی پرس تی وی جمهوری اسلامی ایران در گزارش خبری به شکنجه غیر قانونی سایکل توریست ایرانی و همشهری عزیزمان آقای حسین قره داغی پرداخت که  آن را در ادامه میتوانید تماشا کنید که ترجمه خبر نیز  در پائین قرار داده شده است.

حسین قره داغی یک معلم ساده است . او همچنین سایکل تورسیتی حرفه ای است .. او در یکی از روستاهای دور افتاده در شمال غرب ایران زندگی میکند.

( خبرنگارمحل کار ایشان را به عنوان محل زندگی نیز تلقی کرده)

اما آخرین سفر او چنان در خاطرش نفش بسته  که هرگز آن را فراموش نخواهد کرد.

طی سفر اخیرش به امارات متخده عربی به اتهام عملیات جاسوسی بازداشت و زندانی شد . او به مدت 78 روز تحت شرایط اسفناک انسانی و بدون دسترسی به نیازهای اساسی زندانی بوده است .

آنچنان که حسین قره داغی میگوید او به کشورهای مختلف با پیام صلح و دوستی برای دنیا سفرکرده است.

حسین قره داغی : من به مدت  35 روز تحت شکنجه بودم و به لحاظ روحی و جسمی همانفردسابق نیستم.من از نیاز های اولیه محروم بودم .من حامل پیام صلح و دوستی بودم .در مدت بازداشتم من اجازه تماس با خانواده و حتی سفارت ایران را نداشتم و تحت وضعیت اسفناکی بودم . به مدت 50 روز نتونستم بخوابم . آنها به اتهام جاسوسی من رو بازداشت و شکنجه کردند در حالی که هیچ مدری بر علیه من نداشتند .من فقط یک سایکل توریست بودم 

اگرچه حسین قره داغی الان آزاد است  وزارت خارجه میگوید  اکنون پرونده او را از طریق کانالهای دیپلماتیک دنبال میکند اما پیامی هم به مقامات اماراتی دارد .

مسئول وزارت خارجه : شماره حق انجام چنین کارهائی را ندارید . شما باید از قوانین حقوق بشر پیروی کنید .شما اگر کسی را دستگیر کردید باید به او احترام بگذارید و او را نگه داشته و اگر مرتکب اشتباهی شده شما میتوانید او را به عدالت بسپارید و از او بپرسید این کار و آن کار را انجام دادی و اجازه ندارید شکنجه بکنید .

به نظر میرسد اتهام جاسوسی ابزاری در دست برخی کشورها در آمده تا زندانیان ملیت های دیگر را برای دوره های زمانی زندانی کند.

همچنان که ایران  اغلب با زندانیان خارجی در داخل کشور با رافت اسلامی رفتار میکند در عوض انتظار دارد که کشورهای دیگر هم به ملت ایران احترام بگذارد.

بر اساس قوانین بین المللی هر انسانی حق دارد که اطمینان حاصل کند که حقوقش مورد احترام واقع میشود و بر این اساس حسین قره داغی که در زندان امارات مورد شکنجه قرار گرفته از وزارت خارجه خواسته است که پرونده او را به دیوان بین‌المللی دادگستری بفرستد تا چنین وقایعی بر علیه ملت ایران در آینده تکرار نشود.

 دانلود خبر از سرور پرس تی وی

منبع :شبکه خبری پرس تی وی

ترجمه :علی میکائیلی

 لینک خبری پرس تی وی

http://www.miyanali.com/alimikaily/clip/189

و لینک خبر استارت سفر از میانه

http://www.miyanali.com/Eskafild/clip/66

کتابچه خاطرات 78 روز زندان انفرادی و شکنجه مداوم

http://ghara-baloch.blogfa.com/post/3245/

 

1
1