- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۵/۰۵/۲۵

اتفاق عجیب/ جمع آوری دستگاه های پارکومتر از خیابانهای شهر میانه! +عکس

پارکومترهای نصب‌شده از آذرماه سال گذشته در سطح شهر میانه به علت آنچه مسئولین امر عدم انجام تعهدات از سوی بخش خصوصی عنوان‌شده با تصویب اعضای شورای شهر و سازمان اتوبوس‌رانی جمع‌آوری شد.
 
111
 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی میانا، قرار بود مرهمی باشد بر ترافیک و نابسامانی‌های شهر، حتی جای نیروهای انسانی که با پارک هر خودرو به سراغشان می‌رفتند و طلب چند صد تومان وجه نقد می‌کردند نیز بود.

پارکومتر دستگاهی که در عصر حاضر در بسیاری از شهرهای کشور مورداستفاده قرار می‌گیرد تا بر سرعت زندگی ماشینی امروز افزوده شود و مشکلات ناشی از ترافیک و نبود پول خرد و غیره از میان برداشته شود.

ایجاد نظم در پارک حاشیه‌ای، تقسیم عادلانه فضای پارک بین عموم شهروندان و ترغیب آنان به استفاده از وسایل نقلیه عمومی را نیز می‌توان از دیگر مزایای دستگاه پارکومتر برشمرد.

۵۸ دستگاه پارکومتر از سال ۹۳ باهدف مدیریت پارک حاشیه خیابان نصب‌شده که قرار بود هرکدام هشت دستگاه خودرو را تحت پوشش قرار دهند، اما به گفته بهزاد واحدی مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی میانه و حومه به علت همکاری کمرنگ راهنمایی و رانندگی در راستای اعمال قانون مناسب، درراه اندازی پارکومترها توفیق حاصل نشد که درنهایت از نیمه دوم آذرماه سال گذشته مراحل نصب این پارکومترها به پایان رسید.

اما گویا مردم میانه قرار نبود از این دستگاه‌ها که همچون درختی زردرنگ در فواصل مشخص در خیابان‌های پرترددی همچون امام نصب‌شده بودند، استفاده و بهره‌ای ببرند، چراکه مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی اخیراً طی نامه‌ای به شورای اسلامی شهر در خصوص عدم انجام تعهدات شرکت داده‌پردازی پارا سامانه پارس طرف قرارداد سازمان با موضوع نصب و راه‌اندازی پارکومترهای هوشمند و اقدام سازمان به ضبط مبلغ ضمانت‌نامه شرکت مذکور به مبلغ پانصد میلیون رسال خبر داده است.

شورای اسلامی شهر نیز با برگزاری جلسه‌ای در این خصوص مقرر کرده تا مدیر سازمان اتوبوس‌رانی برابر قرارداد فی‌مابین اقدامات قانونی را معمول دارد و موضوع با ۸ رأی مثبت مورد تصویب قرارگرفته است.

حال در اواخر مردادماه سال جاری صحنه‌ای مردم میانه با آن مواجه شدند، جمع‌آوری تمامی پارکومترهای در سطح شهر توسط شرکت مذکور است.

به نظر می‌رسد مسئولین در عمل به تعهدات خود در نصب و راه‌اندازی این دستگاه‌ها ضعیف عمل کرده و بار دیگر به علت ضعف در نوع قرارداد با بخش خصوصی با ایجاد وقفه قریب به یک سال، شهر میانه را که سال‌هاست از نبود پارکینگ در نقاط پرتردد رنج می‌برد از تجهیز به وسایل روز کنترل پارک و ترافیک در سطح شهر محروم ساختند.

222

1
1