- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۵/۰۵/۱۴

اطلاعیه دکتر شیویاری در محکومیت انتشار مطلب موهن روزنامه طرح نو

اطلاعیه دکتر شیویاری در محکومیت انتشار مطلب موهن روزنامه طرح نو

به گزارش صدای میانه؛ دکتر شیویاری نماینده مردم شریف شهرستان میانه با صدور بیانیه ای، انتشار مطلب موهن اخیر روزنامه طرح نو را محکوم کردند :

بسمه تعالی

با سلام به پیشگاه حضرت ولیعصر (عج) ارواحنافداه و محضر مبارک مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی و با درود به ارواح پاک شهیدان ایران اسلامی

متاسفانه هر از  گاهی شاهد اقدامات نادرست و تفرقه افکنانه در سطوح مختلف بوده ایم.  اهانت هایی که خواسته یا ناخواسته به ترک زبانان و بویژه مردم شریف آذربایجان شده و منجر به جریحه دار شدن احساسات و عواطف این مردم غیور شده است.  چنین توهین هایی که قطعا لایق خود اهانت کنندگان و دستان پشت پرده آنان بوده، منجر به ایجاد شکاف و تفرقه بین اقوام ایران اسلامی خواهد شد.  هنوز آلام سنگین  روحی ناشی از کاریکاتور موهن روزنامه ایران و طنز سخیف برنامه فیتیله به دست فراموشی سپرده نشده بود که روزنامه جدیدالتاسیس طرح نو در تاریخ سی ام تیرماه 1395 طی مطلبی با تیتر "هفت خوان رستم" داستانی را با الفاظ ناشایست از شاهنامه روایت کرد.

حال سوال این است که تا کی مردم ترک زبان و خصوصا مردم شریف آذربایجان شاهد چنین اهانت هایی خواهند بود؟  تا کی نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد چنین هزینه تراشی هایی خواهد بود؟  آیا این مردم همیشه در صحنه که با دینداری مثال زدنی خود، دارای نقشی بی بدیل در حفظ انقلاب بوده و هستند، لایق چنین  اهانت های خبیثانه ای می باشند؟ 

لذا با گذشت قریب به دو هفته از انتشار این مطلب موهن و با توجه به شرایط متزلزل منطقه و لزوم اتحاد و همدلی بین مردم و با عنایت به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تمایل دشمن برای ایجاد اختلاف بین فرقه های اسلامی و اقوام ایرانی از کلیه مقامات مسئول در این خصوص درخواست پیگیری و اقدام لازم را داشته و امیدوارم با مسببین چنین اقدامات ناشایست برخورد قاطع و عاجل صورت پذیرد. 

 همچنین از مردم فهیم آذربایجان درخواست دارم در صورت  انتشار چنین هجویاتی با بصیرت بالای خود، ناخواسته با ریختن آب در آسیاب دشمن، زمینه بهره برداری دشمن از این اقدامات را فراهم ننمایند.

در پایان، اینجانب مطلب موهن اخیروخط دهندگان ایشان  را به آیه 11 سوره حجرات در رابطه با ضرورت پرهیز از مسخره کردن دیگران جلب می نمایم:

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا یَسخَر قَومٌ مِن قَومٍ عَسَی أَن یَکُونُوا خَیرًا مِنهُم وَلَا نِسَاءٌ مِن نِسَاءٍ عَسَی أَن یَکُنَّ خَیرًا مِنهُنَّ وَلَا تَلمِزُوا أَنفُسَکُم وَلَا تَنَابَزُوا بِالأَلقَابِ بِئسَ الِاسمُ الفُسُوقُ بَعدَ الإِیمَانِ وَمَن لَم یَتُب فَأُولَئِکَ هُمُ الظَّالِمُونَ "ای کسانی که ایمان آورده‏ اید نباید قومی قوم دیگر را ریشخند کند شاید آنها از اینها بهتر باشند و نباید زنانی زنان [دیگر] را [ریشخند کنند ] شاید آنها از اینها بهتر باشند و از یکدیگر عیب مگیرید و به همدیگر لقبهای زشت مدهید چه ناپسندیده است نام زشت پس از ایمان و هر که توبه نکرد آنان خود ستمکارند".

دکتر یعقوب شیویاری نماینده مردم شریف میانه

1
1