- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۵/۰۵/۱۴

بلااستفاده ماندن سد آیدوغموش و شهریار میانه/ ترکمنچای در پی فرماندار

نماینده مردم میانه در مجلس گفت: دو سد در میانه وجود دارد که در بحث استفاده از آن مانده‌ایم، هنوز پایاب‌‌های سد آیدوغموش حاضر نیست و سد استور که میلیاردها دلار از بیت‌المال برای آن هزینه شده هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

به گزاش پایگاه اطلاع رسانی میانه نیوز، یعقوب شیویاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه اساسی‌ترین مشکل جامعه در مقطع کنونی معضل بیکاری است که به سرطان تبدیل‌شده است، اظهار داشت: برای حل این معضل نیاز است تا همه آحاد جامعه اعم از مجلس و دولت و مردم تلاش کنند.

وی افزود: یکی از عوارض سرطان انتشار آن در دیگر اعضای بدن است و با توجه به این مسئله اگر معضل بیکاری را حل نکنیم همه آحاد جامعه را درگیر خواهد کرد، در خانه‌ای که جوانی بیکار است نمی‌تواند ازدواج کند و با مشکل مواجه است در این حال اگر پدر خانواده نیز بیکار شود با مشکلاتی بیش‌ازپیش روبه‌رو خواهند شد و سامانه خانواده از بین خواهد رفت.

تعطیلی ۷۰ درصد کارخانه‌های صنعتی

شیویاری بابیان اینکه در حال حاضر ۷۰ درصد کارخانه‌های صنعتی شهرستان میانه تعطیل هستند، ادامه داد: اگر می‌خواهیم بیکاری را کاهش دهیم باید به سمت اقتصاد پیش برویم و همچنان که مقام معظم رهبری تأکید دارند به یک عزم ملی نیاز داریم تا به اقتصاد مقاومتی به‌صورت عملی تن دهیم و اگر تحقق یابد معضلی به اسم بیکاری از بین خواهد رفت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه، گفت: در مورد دریاچه ارومیه باید به‌صورت اصولی فکری کنیم و باید از شعارزدگی دوری‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در بخش آب و سدهای این شهرستان، گفت: دو سد در میانه وجود دارد که در بحث استفاده از آن مانده‌ایم هنوز پایاب‌های سد آیدوغموش حاضر نیست و سد استور که میلیاردها دلار از بیت‌المال هزینه شده هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

شیویاری، در ادامه با تأکید بر اهمیت فراهم شدن زیرساخت‌ها در راستای توسعه استان، بیان کرد: اگر راه‌های زیرساختی به‌خوبی رفع شود ارتباط استان با چندین کشور همسایه محکم‌تر خواهد شد.

وی در ادامه بابیان اینکه میانه از لحاظ ورزشی دارای اهمیت بوده و مستعد است و می‌تواند به‌عنوان پایتخت ورزش کشور مطرح شود، ادامه داد: همچنین مردم شهر ترکمن‌چای به دنبال فرمانداری هستند ولی بنا به دلایلی این موضوع برای شهرستان میانه مشکلاتی را به بار آورده است که امیدوارم در این دوره مجلس مشکلات این شهرستان رفع شود.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: تنها نمایندگان نمی‌توانند کارها را پیش ببرند و باید مسئولان اجرایی در کنار نمایندگان وحدت داشته باشند.

1
1