- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۵/۰۵/۰۳

بازنشستگی اولین کارگزار از کارگزاران مخابرات توابع شهرستان میانه

بازنشستگی اولین کارگزار از کارگزاران مخابرات توابع شهرستان میانه

آقای غلامحسین یعقوبی یکی از کارگزاران محترم شرکت مخابرات شهرستان میانه در تاریخ 1362/09/29 با مدرک دیپلم اولین قرارداد خود را با شرکت مخابرات میانه منعقد نمودند و با 32 سال و 6 ماه سابقه خدمت در مرکز مخابراتی روستای شیخدرآباد در تیرماه سال 1395 بازنشسته شدند .

ایشان در طول این مدت خدمت که صادقانه برای هم ولایتی های خود و هم برای مخابرات شهرستان میانه دلسوزانه و با جان و دل خدمت کردند .

از زمانی که ایشان به عنوان تلفنچی روستای شیخدرآباد بودندیعنی از سال 1362 تا سال 1372  به مدت 10 سال فقط با یک خط تلفن رادیویی میانه به شماره 2900 به اهالی روستای شیخدرآباد خدمت رسانی کردند در سال 1372 مرکز مخابرات شیخدرآباد با افتتاح تلفن خودکار 256 شماره ای که اهالی از منازل خود میتوانستند با تمام نقاط دنیا در ارتباط باشند که در این مدت نیز تمام سختیها و مشقتها با اندک حقوقی بر عهده این مرد گرانقدر و زحمت کش بود . در سال 1381 مرکز مخابرات شیخدرآباد از 256 شماره به 512 شماره توسعه یافت که زحمت و تلاش آقای یعقوبی نیز دوبرابر نه بلکه صد برابر شد که ایشان در این روستا زحمات زیادی را کشیده اند .

نگهداری و رفع خرابی در شهرها و شهرستانها به مراتب راحت تر و آسان تر هست . اما در روستا که خانه های کاهگلی و دور از هم بنا شده اند سیم کشی تلفن و نگهداری خطوط و رفع خرابی  خیلی خیلی سخت و دشوار است .

آقای یعقوبی در مخابرات روستای شیخدرآباد تنها یک تلفنچی یا مسئول رفع خرابی نبودند وظایفی که ایشان در مرکز به عهده داشتند عبارت بودند از :

1 - نگهداری از سالن دستگاه ( MDF  و اتاق ماکس که چندین مخابرات روستایی در منطقه کندوان از مرکز شیخدرآباد تغذیه میشوند ، توشمانلو - تجرق - آرموداق - زرنکش و....  )

2 - نگهداری از شبکه کابل ( شامل کابل های زمینی و هوایی )

3 - نگهداری از شبکه هوایی ( شامل مفصل ها - پستها و سیم های هوایی ...)

4 - نگهداری از اتاق نیرو که شامل ( اتاق دیزل ژنراتور و اتاق باطری که مرتباً باید به نظافت و آب باطریها رسیدگی شود و..... )

5 - امور مشترکین که شامل ثبت نام و خدمات به مشتریان از قبیل ( دایری جدید - تغییر مکان - جمع آوری تلفن های سلب امتیاز شده - ثبت و کنترل مزاحمت - پرینت و ریز مکالمات مشترکین و ....)

6 - پاسخگویی به مشترکین و در واقع 118

7 - توزیع قبوض و نامه هایی که از دیگر شهرستانها و ادارات برای اهالی می آمد

8 -

و

هر چقدر بگوییم باز هم کم هست وقتی که در زمستان شدید و کولاک نردبان به دوش برای رفع خرابی همسایه خود وقت و بی وقت بر بالای تیرهای مخابراتی که از شدت سرما نمیتوانند سیم چین به دست گرفته و سیم را لخت کنند ، باید از چنین انسانهایی قدردانی کرد .

ایشان علاوه بر کارهایی که مختصری به آنها اشاره شد با مامورین و همکارانی که از شهرستان و  استان برای ماموریت و رفع خرابی و یا توسعه مرکز مخابرات شیخدرآباد و یا روستاهایی که از این مرکز پشتیبانی میشوند و گاهی چندین روز در مرکز مستقر میشدند با آنها با کمال مهربانی و خوشرویی پذیرایی میکردند

برای این مرد بزرگوار و همکار عزیزمان طول عمر و سلامتی جسمی کامل و شادکامی در زندگی و سربلندی از خداوند متعال خواستاریم .

1
1