- ارسال کننده: ن والقلم تاریخ: ۹۵/۰۵/۰۳

{{راه حل پیشنهادی برای رفع مشکل میدان جدید ورودی شهرک اندیشه+عکس}}

با سلام

همانطور که همشهریان عزیز در جریانند،چند ماهی می شود که از ساخت میدان جدید ورودی شهرک اندیشه می گذرد.

خوب اصل کار ساخت میدان در ورودی شهرک اندیشه، یک کار بسیار خوب و ضروری بود. که لازم است از عوامل طرح تشکر کنیم؛ولی...

ولی میدان به چه شکلی؟! در شروع کار،یک میدان بزرگ به شکل گلابی ایجاد شد ،که همان موقع تعدادی از همشهریان دلسوز خواستار تجدید نظر در شکل میدان شدند که از سوی شهردار محترم،دعوت به صبر و انتظار شدند.

ولی در روزهای آینده مشاهده شد که در ساعات پیک تردد خودرو ها ،گذرگاه های باریک میدان،نه تنها ترافیک را سازماندهی نکردند، بلکه بدتر موجب ایجاد ترافیک شدند.

که بعد از چند ماه، تجدید نظر در مورد اندازه و گستره ی میدان صورت گرفت و باعث بهتر شدن تردد از این میدان شد.

و اما طرح مشکل!

همانطوری که همشهریان عزیز مشاهده کرده اند خودرو هایی که از طرح شهرک امام قصد ورود به شهرک اندیشه را دارند هیچ گونه حق تقدمی نسبت به خودرو هایی که از طرح جاده ترانزیت به طرح شهرک اندیشه حرکت می کنند ندارند. و ماجرا اینجا بدتر می شود که خیابان جاده ترانزیت_اندیشه سرازیری است. و از طرفی برای خودروهای ورودی از شهرک امام_اندیشه دید کافی وجود ندارد و شبیه دوربرگردان است.

 

و اما راه حل پیشنهادی

در بسیاری از شهرهای بزرگ کشور برای جدا کردن مسیرها و روان شدن ترافیک و رفع مشکل حق تقدم ،از جداکننده های ترافیکی پلاستیکی استفاده می گردد. پیشنهاد می گردد یک باند از خیابان مسیرجاده ترانزیت_اندیشه از فاصله 50 متر مانده به میدان توسط موانع ترافیکی از سمت چپ جدا شود؛تا خودروهای مسیر شهرک امام_اندیشه به راحتی و بدون نیاز به توقف کامل و انتظار ،وارد شهرک اندیشه شوند.

با این کار دیگر نیاز نیست برای ورود به شهرک اندیشه از شهرک امام هی مسیر بالادست را دید بزنیم و تصادفات کاهش می یابد.چون مسیر ترانزیت _اندیشه سرازیری است و کاملا حق تقدم با اوست.ولی مسیر شهرک امام_اندیشه شبیه دوربرگردان است نه میدان.

در زیر عکسهایی از دوربرگردانهای شهر کرج آورده شده است که چگونه جداکننده های مسیر باعث تسهیل تردد و جلوگیری از تصادف شده است.در میدان شهرک اندیشه نیز میتوان از این تکنیک بهره برد.

کرججداکننده ترافیک کرججداکننده ترافیک کرججداکننده ترافیک کرج

1
1