- ارسال کننده: کامران قره داغی تاریخ: ۹۵/۰۵/۰۱

تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی میانه یک فرصت است

 چرا تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی میانه یک فرصت است ؟

 

سرنوشت دانش آموزان در روز های گرم مرداد هر سال و با انتخاب رشته و دانشگاه رقم زده می شود و با عنایت عدم افزایش ظرفیت دانشگاه های دولتی میل به تحصیل در دانشگاه های غیر دولتی افزایش چشمگیر یافته است در این بین دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از 400 واحد و مرکز آموزشی در سراسر کشور و بیش از 5 میلیون فارغ التحصیل، هم اکنون به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان شناخته می شود. در حال حاضر بزرگترین مجموعه آزمایشگاهی، کارگاهی و کتابخانه ای دانشگاه های میانه و بهترین نسبت استاد به دانشجو و سرانه فضای آموزشی در دانشگاه های میانه  در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه است. این دانشگاه توانسته در سال های اخیر در توسعه ظرفیت های علمی و پژوهشی شهرستان نقش موثری ایفا کند و تنوع رشته های تحصیلی و وجود اساتید مجرب در رشته های مختلف تحصیلی مکان مناسب رابرای ادامه تحصیل دانش آموزان فراهم نموده است. 

 

ماموریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه

حفظ هویت معنوی وارزشهای اسلامی.

- ارتقا سطح کیفی دانشگاه.

- تولید ونشر علم .

- پاسخگویی به نیاز جامعه.

- ارتقا سطح رفاه عمومی ورشد وتوسعه اقتصادی ،اجتماعی ، آموزشی وفرهنگی.

- ارتقا سطح دانش از طریق بهبود فرایند یادگیری دانشجویان.

تربیت نیروی انسانی کار آمد وکار آفرین. می باشد

دانشگاه آزاد اسلامی میانه کیفیت بخشیدن به امر آموزش و پژوهش را از الزامات کارهای خود قرار داده است که از جمله آن می توان به کاهش نسبت استاد به دانشجو - برگزاری کنفرانسهای منطقه¬ای و ملی و حضور در مجامع علمی  برگزاری برنامه¬ها و دوره¬های اثربخش در زمینه¬های مرتبط با فن¬آوری¬های روز دنیا  انجام فعالیتهای فرهنگی – اسلامی برای ارتقاء جایگاه و کرامت دانشجویان- ارتقاء مرتبه علمی اساتید و تشویق اساتید برای احراز شرایط ارتقاء مرتبه بالاتر جهت ارتقاء اثربخشی- افزایش رشته¬های تحصیلات تکمیلی- حمایت مستمر از دانشجویان ممتاز، خلاق، مبتکر و مخترع با فعالسازی دفتر پژوهشگران جوان و تشکلهای دانشجویی وهسته های علمی  تأسیس مرکزی برای تجاری نمودن ایده¬های تحقیقاتی و اقتصادی کردن آن تشویق دانشجویان برای تجاری سازی ایده ها و اختراعات- تأسیس دانشکده¬های مستقل کشاورزی، فنی و مهندسی، انسانی و تحصیلات تکمیلی .میتوان اشاره کرد

 

 

عرضه فناوری های واحدها و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی در آزاد اکسپو

تجاری سازی محصولات تنها به راه اندازی شرکت های دانش بنیان ختم نمی شود. سامانه فن بازار یا آزاد اکسپو هم عرضه کننده فناوری های واحدها و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی است و هم فضایی در آن برای کسانی که متقاضی این فناوری ها هستند، ایجاد شده است. این سامانه دارای قابلیتی است که براساس آن بخش های صنعت، وزارتخانه ها و شرکت هایی که خریدار عمده دانش فنی هستند، می توانند اطلاعات خود را از طریق این سامانه ثبت کنند. دانشگاه آزاد اسلامی بتواند با استفاده از این سامانه، خرید و فروش تکنولوژی و خرید دانش فنی را در برنامه های خود دارد.در این زمینه نیز دانشگاه آزاد اسلامی میانه پیشقدم شده است.

ساها آرزویی که برآورده شد

در راستای توسعه کیفی آموزش عالی دانشگاه آزاد اسلامی قدم ها بسیاری برداشته که توسعه تحصیلات تکمیلی، تجمیع واحدها و ... از جمله این اقدامات بوده است و یکی از آخرین نمونه های عملیاتی شده آن هم طرحی است به نام «ساها» که اولین گام های رسمی فعالیت آن در ماه های آغازین سال 93 برداشته و مطالعات برای راه اندازی «سامانه آزمایشگاه های همکار آزاد» آغاز شد.

این سامانه که تحت نظر معاونت علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می کند، مورد استقبال رییس جمهوری، آیت آلله هاشمی رفسنجانی، رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است.

هدف از راه اندازی سامانه ساها استفاده از ظرفیت های موجود واحدهای دانشگاهی و تامین بخشی از هزینه های جاری دانشگاه از طریق تجاری سازی در بخش آزمایشگاه ها و کارگاه ها است. تعامل با شبکه های آزمایشگاهی دولتی و بخش خصوصی، تاسیس آزمایشگاه های ملی و تنظیم نظام تعرفه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی از دیگر اهداف راه اندازی این سامانه است. این سامانه فارغ از اینکه می تواند کار دانشگاه را برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی آسان تر کند و هزینه ها را کاهش دهد، می تواند فرصت خوبی برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی باشد تا از تجهیزات هر آزمایشگاهی در سراسر ایران برای رسیدن به اهداف علمی خود بهره مند شوند. 

حال دانشگاه آزادمیانه نیز در این میدان علم و عمل و بر اساس آمار ارائه شده پایگاه سیویلیکااز نظر تولید علم در بین دانشگاههای آزادرتبه   ۷۷  و  از نظر تولید علم در کل کشوررتبه ۱۶۱ بدست آورده است و با بیش از 4000 دانشجوی در رشته های مختلف در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد و کارشناسی و کاردانی  یکی از بهترین انتخاب های دانشجویان و دانش آموزان  می باشد.

 

1
1