- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۵/۰۵/۰۱

توهین و بی احترامی شهرداری میانه به شهروندان/ برخی از کارمندان شهرداری میانه برای منتقدان به حق، کاسه ای داغ تر از آش شده اند + اسناد

شهرداری میانه و برخی از دلواپسان این مجموعه، به جای متهم کردن اصحاب قلم و رسانه این شهرستان، کمی به عملکرد خود فکر کند.

به گزاش پایگاه اطلاع رسانی میانه نیوز، شهرداری میانه، شهروندان را که حق قانونی آنها می باشد که از مسئولان و مدیران خود سوال نمایند، اینگونه توهین و بی احترامی و آنها را محکوم به گرفتن امتیاز از نهادها و ارگانها دولتی می کند.

شهرداری با کدام دلیل و مدرک این حرفها را می زند، کدام شهروندی در جلسه کمسیون ماده ۷۷ غوغاسالاری نموده است لذا درج اینگونه مطالب در سایت ها یک نوع توهین و بی احترامی به شهروندان می باشد.

تعرفه عوارض محلی شهرداری میانه  بدون رعایت دستورالعمل استانداری تصویب شده است

در تصویب تعرفه عوارض محلی سال ۱۳۹۵ در هیچ یک از بندهای تعرفه حتی یک ریال افزایش صورت نگرفته و تعرفه سال قبل عیناً به تصویب رسیده است و این ادعا که تعرفه عوارض محلی سال ۹۵ افزایش چند برابری داشته است، کذب محض بوده و شهروندان می توانند با دریافت فایل مربوطه این تعرفه ها، به مقایسه این دو مصوبه اقدام نمایند.

تعرفه عوارض محلی شهرداری میانه در سالهای قبل و امسال بدون رعایت دستورالعمل استانداری تصویب شده است که تعرفه های ثبتی آن چندین برابر دستورالعمل استانداری و شهرهای همجوار است که اعضای شورای اسلامی شهر با تصویب این تعرفه و ابلاغ آن به شهرداری شهر، چندین سال است این عوارض را از مردم میانه می گیرد.

همچنین عوارض تأخیر برای دریافت پایان کار با پرداخت ۳ درصد عوارض مصوب برای این تخلف که با مقایسه آن با شهرهای همچوار که نیم درصد شهر های سراب و مرند و یک در صد شهر تبریز مدعی بالا بودن این تعرفه در مقایسه با شهرهای مذکور شده اند، لازم به ذکر است که در شهرهای نام برده ضریب نیم درصد برای مجموع مبالغ کلیه آیتم های عوارض پروانه اعمال می شود حال آن که در میانه ضریب ۳ درصد تنها به دو آیتم عوارض (زیربنای مسکونی و عوارض پذیره تجاری) تعلق می گیرد.

در دستورالعمل استانداری وتعرفه عوارض محلی شهرداری های شهرهای یاد شده مبنا همان عوارض پذیره می باشد، ضمنا حداکثر جریمه ۵۰ درصد می باشد ولی متاسفانه تا سقف ۱۰۰ درصد می باشد در یکی از پروندها عوارض پذیره حدودا یک میلیون دویست هزار تومان بوده که ۲۳ ماه تاخیر در دریافت پایان کار داشته که به حساب خود شما می شود ۱۲,۰۰۰,۰۰۰ریال.

 ضرب ۳ درصد ضرب ۲۳ مساوی ۸۲,۸۰۰,۰۰۰ ریال که از شهروندان مبلغ حدود یک میلیون و دویست هزارتومان مسئولان شهرداری دریافت نموده اند.

در مورد جرایم تخلفات ساختمانی مشمول ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها و نحوه محاسبه جرایم مذکور لازم به ذکر است، اولاً: برخلاف تصور نویسندگان مطالب شهردارری میانه که ارزش منطقه ای املاک ابلاغی از سوی سازمان امور مالیاتی را مبنای محاسبه قانونی جرایم ماده ۱۰۰ عنوان می کنند، مطابق تبصره ۱۱ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها ملاک عمل در این باره ارزش معاملاتی املاک واقع در شهر می باشد که همه ساله از سوی شهرداری تهیه و به شورای اسلامی شهر پیشنهاد می شود و پس از تصویب در شورا و تأیید مراجع ذیصلاح مبنای عمل قرار می گیرد.

برخی از کارمندان شهرداری میانه برای منتقدان به حق، کاسه ای داغ تر از آش شده اند

شهرداری میانه با انتشار مطلب توهین آمیز به اصحاب رسانه شهرستان و با لقب دادن افراد جوساز به این قشر مردمی خواستند تا اقدامات غیرقانونی خود را لاپوشانی کنند لذا باید گفت که افرادی که تا دیروز جز منتقدان سرسخت شهرداری بودند چرا دیگر در صفحاتشان خبری از انتقاد نیست؟ این آنان هستند که رسالت خبری خود را بخاطره استخدام در شهرداری فروختند و نام خود را مردان خبر میانه گذاشتند چرا که همه می دانند چه کسانی فی سبیل لله در این شهر خدمت می کنند و چه کسانی برای منافع شخصی خود از رسانه به عنوان ابزاری برای تحقق اهداف شخصی استفاده می کنند.

جلسات پرسش و پاسخ شهرداری میانه بیشتر شبیه جلسه ای فرمالیته است

شهرداری میانه با برگزاری جلسات پرسش و پاسخ می خواهد خود را بی تقصیر نشان دهد چرا که اکثر خبرنگاران رسمی و اصحاب رسانه شهرستان با حضور در این جلسات به وضوح دیده اند که این جلسات بیشتر شبیه یک جلسه ی فرمالیته است.

شهردار میانه در حالی خود را شهردار با لیاقت خطاب می کند که اگر در سطح شهرستان از مردم در مورد عملکرد شهرداری سوال کنند متوجه می شوند که مردم دل پری از این نهاد دارند و مطمئنا" پایگاه اطلاع رسانی میانه نیوز در روز های آتی تمامی مشکلات مردمی در این راستا را پوشش داده و به اطلاع مسئولین امر خواهد رساند.

شهرداری میانه به جای متهم کردن اصحاب رسانه کمی به عملکرد خود فکر کند

حال بهتر است شهرداری میانه و برخی از دلواپسان این مجموعه به جای متهم کردن اصحاب قلم و رسانه این شهرستان، کمی به عملکرد خود فکر کند و بدانند خدمت به مردم عبادت است و با لاپوشانی کردن اقدامات غیرقانونی خود، کار طبق مرادشان پیش نمی رود.

ناگفته نماند که شهردار میانه در اکثر جلسات انجام کارهای زیرساختی در میانه را قرص دهان خود کرده است و سوال اینجاست که شهردار در این ۵ سال کدام کار باارزش زیربنایی را در شهرستان به ثمر رسانده است؟

در آخر باید گفت که متاسفانه شهردار میانه در بسیاری از جلسات پرسش و پاسخ هایی که با اصحاب قلم شهرستان برگزار گردید در پاسخ اکثر سوالات، اقدام به شانه خالی کردن از مسئولیت خود کرد لذا انتظار می رود شهرداری میانه به جای سیاسی کاری و طومار نویسی در برخی از سایت ها، به وظایف و رسالت های قانونی خود عمل کنند.

 

photo_2016-07-18_14-32-20

photo_2016-07-18_14-32-15

 

نگارنده: محمد زینالی

1
1