- ارسال کننده: رضا عباسی اقدم تاریخ: ۹۵/۰۴/۲۷

میانه بهوش باش؛ راهنمایی و رانندگی بیدار است!

میانه بهوش باش؛ راهنمایی و رانندگی بیدار است!

t  اصل قضیه: 27 تیرماه ماشینم را دم در جلوی آپارتمان (در پیاده رو) پارک کردم و نیم ساعت بعد وقتی برگشتم یک برگ جریمه 30 هزار تومانی چسبیده بود به برف پاک کن!! بلافاصله به سرگرد مسئول مراجعه کردم و ایشان با حوصله و آرامش مرا توجیه نمودند!! من که توجیه شدم اما چند سوال:

  1. آیا در ساختار عریض و طویل راهنمایی و رانندگی، مفاهیمی نظیر "اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و احترام به مردم" وجود دارد؟
  2. اگر مانند بسیاری از شهرهای دیگر قبل از اقدام ضربتی، اندکی اطلاع رسانی می شد، اشکالی داشت؟
  3. چرا با هنجار شکنی های گسترده تر و مزاحم تر نظیر بنگاه های ماشین، برخورد لازم نمی شود؟
  4. آیا پیاده رو ساکت و کم رفت و آمد یک خیابان فرعی مسکونی در فرهنگیان قابل مقایسه با مسیر شلوغ وسط شهر است؟ اگر قانون یکسان است و برای تمام پیاده روها، پس چگونه است که پیاده رو بلوار زینبیه توسط مغازه های تعمیرگاه و مکانیکی و غیره و غیره 24 ساعته اشغال است و کسی اقدامی نمی کند؟! واقعاً قرار است قانون بالسویه اجرا شود؟! واقعاً؟
  5. سرگرد مربوطه عنوان نمود که به بنگاه ها هم اخطار داده و از آنها تعهد گرفته اند!!! جالب است از بنگاه ها که حدود 15 ساعت از روز چندین خودرو در پیاده رو پارک می کنند و مزاحمت هم دارند، اخطار داده می شود ولی برای یک خودرو و برای یک ساعت و مقابل منزل یا آپارتمان شخصی صاحب خودرو، ضربتی و کوبنده قبض جریمه صادر می شود!!!!!!
  6. ساعت 12:30 روز یکشنبه 27 تیر محض یک تحقیق بصورت بررسی میدانی، مسیر فرهنگیان به آزادگان جنوبی و ارشاد و بانک ملی تا بازار و بعد سرچشمه و میدان نماز تا فرهنگیان را گشتم و این موارد را مشاهده کردم: 27 خودرو در پیاده رو  پارک بودند! 3 خودرو مربوطط به یک سازمان دولتی. 4 خودرو جلوم منزل مسکونی. 6 خودرو جلوی مغازه. و 14 خودرو جلوی پنج بنگاه ماشین!!
  7. آیا مسئولین راهنمایی و رانندگی می دانند که ابزاری به نام فضای مجازی وجود دارد که با آن می توان سریع و فراگیر اطلاع رسانی کرد؟؟ آیا می دانند که سایت ها و نشریات در میانه بسیار قوی و توانمند هستند و می توان از این ابزار استفاده کرد؟؟ آیا می دانند که احترام به مردم و اجرای قانون و انجام وظیفه بجز تحکم و جریمه و زور و قدرت راههای دیگری هم دارد؟؟
  8. هنگام مراجعه بنده به سرگرد مسئول، چند نفری هم بابت همین مشکل مراجعه کرده و اعتراض کردند و علیرغم توضیحات و متانت سرگرد، ناراضی و معترض رفتند درحالیکه به قانون و راهنمایی و نظام و مسئولین بد و بیراه می گفتند!! آیا راهنمایی و رانندگی با این اقدام ضربتی و خلق الساعه به میانه و مردم و نظام خدمت می کند؟! این عملکرد ناشیانه فقط و فقط موجب ایجاد نارضایتی و بی اعتقادی نسبت به نظام و قانون شده و مردم را در این وانفسای زندگی نسبت به مسئولین و عملکرد آنها بدبین و مخالف نموده است. آری یکی از مشکلات میانه حل شد اما چند مشکل جدید هم ایجاد شد! آقای راهنمایی و رانندگی الان چند چند هستید؟!
  9. اگر کسی جلوی بنگاه یا مغازه اش باشد و به محض رسیدن افسر، کمی ماشین را جابجا کند، مشکل حل است؟ و فقط ساختمان های مسکونی دچار مشکل خواهند شد؟ واقعاً برای این اقدام فکر هم شده است؟!
  10. البته اگر اندیشه و علت این اقدام ناراضی کننده و ناشیانه کسب چند ریال بیشتر باشد، که خب حرفی نیست و والسلام!!

از طرف: یک شهروند آپارتمان نشین در آزادگان شمالی

1
1