- ارسال کننده: اسماعیل مختاری تاریخ: ۹۵/۰۴/۲۷

دومین قسمت پرسش و پاسخ های منتخب نشست خبری شهردار محترم میانه

توضیح : دومین نشست خبری شهردار میانه در سال ۹۵ همزمان با ۱۴ تیر روز شهرداری ها و دهیاری ها با حضور اصحاب رسانه شهرستان در سالن جلسات شهرداری برگزار شد.

قسمت اول پرسش و پاسخ را می توانید در مطلب زیر ببینید :

قسمت اول پرسش و پاسخ های منتخب از نشست خبری شهردار محترم میانه

http://www.miyanali.com/miyanehpix/1071

سوال8- علت تاخیر در اجرای سرویس بهداشتی در محوطه امامزاده؟

پاسخ8- برای این کار حدود 700 میلیون مورد نیاز هست که نظر شورای محترم شهر تامین بخشی از این مبلغ توسط هیات امنای امامزاده است انتظارشان این بود که کل پروژه توسط شهرداری اجرا شود در حالیکه ما در تمام نقاط شهر نیاز به ایجاد سرویسهای بهداشتی عمومی داریم.

سوال9- گسترش فضای سبز.
پاسخ9- مشکل گسترش فضای سبز و رساندن به حداقل های استاندارد، کم آبی هست. آبیاری مکانیزه بارانی و قطره ای در تعدادی از فضاهای سبز اجرا کرده ایم که باعث صرفه جویی در نیروی انسانی می شود. چون امکان جذب نیرو نداریم (با وجود بازنشسته شدن تعدادی از نیروها) لازم هست سیستم های مکانیزه راه اندازی شود.

سوال10- تامین آب پارک جنگلی.
پاسخ10- برای تامین آب پارک جنگلی چاههای جدیدی حفر شده است.

سوال11- ارتقای درجه شهرداری میانه از 8 به 9.
پاسخ11- به دلیل محدودیتهای بودجه دولت، باعث افزایش بودجه شهرداری نشد و اگر رتبه شهرداری از 9 به 10 ارتقاء یابد امکان ایجاد سازمان آتش نشانی، ایجاد معاونت خدمات شهری و منطقه و ناحیه بندی مقدور خواهد شد.

سوال12- کف سازی پیاده روها.پاسخ 12- برای این کار با مخالفت شورای شهر مواجهیم.

سوال13-درآمدهای شهرداری.
پاسخ13- عمده درآمد شهرداری از عوارض و ساخت و ساز و نوسازی بوده و قسمت کمی کمکهای دولتی هست.

سوال14- الکترونیکی شدن امور شهرداری.
پاسخ14- بایگانی مکانیزه و الکترونیکی اجرا شده است در صورتی که قبلاً هیچ آمار دقیق و مشخصی بعنوان مثال از تعداد پلاکها وجود نداشت. الان حدود 45000 پلاک شناسایی شده است.

سوال 15- علت تقدیر از شهرداری؟
پاسخ15 - از بین 12 دستگاه با کادر بالای 50 نفر، شهرداری رتبه سوم را در زمینه رعایت حقوق شهروندی کسب کرده است و این موضوع تقدیر از شهرداری بود.

سوال16- علت تاخیر در اجرای روکش آسفالت خیابانها؟
پاسخ16- استاندارد سازی تولید آسفالت در کارخانه آسفالت شهرداری امسال در حال اجراست و تاخیر در ادامه روکش آسفالت خیابانها برای همین موضوع هست.

سوال17- علت توقف اجرای خیابان کمربندی در محدوده باغ حاج آقا مشایخی و نتیجه توافق صورت گرفته در این مورد؟
پاسخ17- توقف ادامه خیابان کمربندی به دلیل مقاومت شهرداری در حفظ حقوق مردم و بیت المال بوده است و در صورت تامین اعتبار در آینده طبق قانون تملک و قیمت کارشناسی با این موضوع برخورد خواهد شد و فعلاً در اولویت برنامه های شهرداری نیست.

سوال18- بدهی شرکت فولاد؟
پاسخ18- بدهی شرکت فولاد 9 تا 11 میلیارد تومان هست و پرونده در شورای حل اختلاف استان مورد بررسی هست. پارسال 700 میلیون تومان زمان واگذاری این شرکت به بخش خصوصی واریز شد.

سوال19- ساخت و سازهای غیر مجاز و همکاری سایر نهادها؟
پاسخ19- متاسفانه امکانات آب و برق و گاز و ... به دلایل مختلف مانند توسعه شبکه و یا حل مشکلات مردم و ... در دسترس قرار گرفته و باعث تشویق ساخت و ساز غیر مجاز می شود.

سوال20- موشهای فاضلاب؟
پاسخ20- با توجه به اینکه از زمان ایجاد شبکه فاضلاب این موشها پیدا شده اند، کنترل موشهای فاضلاب و سم پاشی و ... سیستم فاضلاب با همکاری همه ی ارگانهای مربوط، ضروری هست(نباید این موضوع را فقط بر عهده شهرداری گذاشت).

سوال21- وضعیت کارگران شهرداری؟
پاسخ21- ماهانه شاید حدود 40 کارگر در شهرستان از کار بیکار می شوند ولی در طول چهارسال گذشته حتی یک نفر از کارگران شهرداری اخراج نشده و زمستانها هم که قبلاً کارگران اخراج می شدند دیگر اخراجی در فصل زمستان هم در کار نیست.(قبلا قراردادهای بعضی کارگران 9 ماهه بوده و شامل زمستان نمی شد.)

سوال22- بودجه و درآمد شهرداری؟
پاسخ22- بودجه و درآمد شهرداری با ذکر تمام جزئیات قبلاً در وب سایت شهرداری میانه ارائه شده است.

تهیه و تنظیم توسط اسماعیل مختاری، نماینده وب سایت میانالی در دومین نشست خبری شهردار محترم میانه

 خبر مرتبط :

قسمت اول پرسش و پاسخ های منتخب از نشست خبری شهردار محترم میانه

http://www.miyanali.com/miyanehpix/1071

1
1