- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۵/۰۴/۰۷

گلزار مومنین میانه جزء بهترین گلزارهای سطح کشور/ کفن و دفن رایگان در این گلزار

0000

گلزار مومنین شهرستان میانه در بحث مدیریت و فضا، یکی از بهترین گلزارهای سطح استان و کشور در بحث ارائه خدمات است در سال ۱۳۶۸ به همت عده ای از معتمدین و ریش سفیدان شهر زمین هایی خریداری شد و بعد از احداث این مجموعه، در سال ۱۳۷۳ اولین جنازه در این محل تدفین شده است.

به گزاش پایگاه اطلاع رسانی میانه نیوز به نقل از مهرصبا، اراضی خریداری شده گلزار مومنین میانه برابر سند مالکیت ۳۶ هکتار می باشد که آقای حاج مرتضی رجبی و آقای حاج عباداله محرمی زمینی به متراژ ۷ هکتار در پنج کیلومتری گلزار مومنین احسان کرده اند. همچنین مرحوم آقای حاج بابا شیخ الاسلامی از ابتدای تاسیس گلزار مومنین با احسان چاه آب؛ این موسسه را یاری نموده اند.

طبق آمارهای اواخر سال ۹۳، گلزار مومنین میانه دارای ۸ قطعه می باشد که تا تاریخ بهمن ماه سال ۱۳۹۳ تعداد ۸۴۸۰ نفر متوفی در آن دفن گردیده است و دارای یک قطعه اختصاصی بنام قطعه ایثارگران می باشد که خانواده معظم شهداء و ایثارگران در آن تدفین می گردد و یک قطعه هنرمندان نیز برای تدفین هنرمندان احداث شده است.

این مجموعه دارای پارکینگ سرپوشیده که با هزینه اهدایی خانواده دکتر علیرضا احمدی و پارکینگ روباز که با نذورات مردم احداث شده و آماده خدمات رسانی به خانواده های معزا است که یک قسمت پارکینگ روباز با هزینه اهدایی خانواده حاج علی کنعانی احداث شده است.

111

 

یکی از اقدامات اساسی گلزار مومنین شهرستان میانه، تسریع در آماده سازی پارکینگ برای خودروهایی که در ایام و زمان های خاص به این محل مراجعه می کنند و همچنین جاده کشی و احداث کمربندی و راه های دسترسی به قطعات که به منظور رفاه حال مردم مراجعه کننده است. لازم به ذکر است تامین وسایل حمل و نقل شهروندان در روزهای پنجشنبه، اعیاد و ایام خاص به صورت رایگان در این محل انجام می شود.

کفن و دفن جنازه در این محل کاملا رایگان می باشد و مبلغی از خانواده های معزا در این راستا دریافت نمی شود و درآمد این مجموعه فقط از طریق احساناتی که مردم پرداخت می کنند می باشد.

این مجموعه دارای اساس نامه خاصی است که در آن شرح وظایف و مدیریت این مجموعه ذکر شده است و در این اساس نامه چگونگی استفاده از هزینه های مالی و سایر موارد مدیریت در آن ذکر شده و به امضای رئیس هیئت مدیره، مدیرعامل و خزانه دار درآمده است و تمام دریافتی ها و احسانات مردم در این مجموعه، باید با تصویب هیئت مدیره باشد.

گلزار مومنین میانه هرماهه جلسه هیئت مدیره را برگزار می کند و هر ۶ ماه هم جلسه مجمع عمومی هیئت امنا در این محل برگزار می گردد که برنامه های پیش بینی شده و نحوه هزینه کردن نذورات و احسانات و همچنین تکمیل و احداث پروژه های خاص از عمده عناوین مورد بحث شده در این جلسات است.

2222

اعتماد سازی و اهدای نذورات و کمک های مردم به گلزار مومنین تنها در سایه عملکرد قانونی و در چارچوب اساسنامه این نهاد می باشد و اعضای هیئت امنای گلزار مومنین میانه جزو افراد معتمد شهرستان محسوب شده و ارائه خدمات آنان شفاف و برای همگان آشکار است و هرگونه دیدگاه مخالف در مقابل عملکرد قانونی و رضایت بخش هیئت امنای گلزار مومنین، به عنوان شائبه پراکنی و سنگ اندازی در مسیر خدمت رسانی در راه خیر و خدمت رسانی به مردم تلقی می شود.

در رابطه با مشکلات عمده این مجموعه می توان به نبود روحانی ثابت در این مکان اشاره کرد که متاسفانه هیچ فرد روحانی تاکنون حاضر نشده بصورت دائم با این مجموعه همکاری کند لذا اعضای هیئت مدیره گلزار مومنین میانه بسیار مشتاق حضور یک روحانی ثابت در این مجموعه هستند و حتی آنان حاضر به تامین مکان و امکانات در محل گلزار مومنین برای روحانی مربوطه هستند.

هئیت مدیره این مجموعه هیچ مبلغی را به عنوان حقوق دریافت نمی کنند و به صورت فی سبیل لله فعالیت دارند و فقط پرسنل های این مجموعه از جمله مدیر داخلی، راننده آمبولانس، نگهبان و غسال و غساله حقوق دریافت می کنند و آنان نیز هیچگونه حق دریافت وجهی از خانواده های معزا ندارند.

گلزار مومنین میانه جز بهترین گلزارهای مطرح در سطح استان و حتی کشور می باشد که نظیر این مکان در سطح کشور کم پیداست و حتی در مواقعی وقتی اقوام اتباع ایرانی مقیم خارج کشور در شهرستان فوت می کند و آنان برای حضور در مراسم تدفین آن فرد به این مکان که می آیند تحت تاثیر این گلزار قرار می گیرند و اذعان می کنند که این حرکت برای ساخت چنین مکانی در کشور ایران منحصر به فرد می باشد.

امکانات و املاک این مجموعه به هیچ فرد خاص و نهادی تعلق ندارد و هیئت مدیره ای که در این مکان فعالیت می کنند در این مکان هیچگونه حقی ندارند و این مکان متعلق به تمامی مردم شهرستان می باشد.

3333

در آخر شایان ذکر است که این مجموعه بارها با اطلاعیه های مختلف اعلام نموده است در صورتی که مردم هرگونه احسانات، هدایا، طرح ها و انتقاداتی جهت بهتر اداره شدن و افزایش کیفیت کارهای گلزار مومنین میانه داشته باشند، این مجموعه با آغوش باز از آنان استقبال می کند.

نباید فراموش کرد که وجود چنین مکانی نعمتی بزرگ برای شهرستان میانه محسوب می شود و مردم و مسئولین شهرستان باید با حمایت های مادی و معنوی از این مکان، به بهبود و افزایش خدمات این گلزار کمک رسانی کنند.

گلزار مؤمنین میانه دارای موتورخانه و منبع آب هزار مترمکعبی، سردخانه‌ای با ظرفیت ۱۰۰ نفر دارای ۳۰ کشو، غسالخانه زنانه و مردانه، سرویس‌های بهداشتی جداگانه، پارکینگ سرپوشیده و درحال‌توسعه و ساختمان اداری است.

1
1