- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۵/۰۳/۳۱

بررسی مشکلات شهرستان میانه با حضور شکری در دفتر ایرنا

بررسی مشکلات شهرستان میانه با حضور شکری در دفتر ایرنا

فرماندار شهرستان ویژه میانه گفت: افزایش مشارکت مردمی در طرح های دولتی نشانه اعتماد عمومی به دولت و احساس مسوولیت اجتماعی است و شهرستان میانه با مشارکت مردم و تدبیر دولت در مسیر توسعه گام برمی دارد.

به گزارش صدای میانه؛ حمید شکری با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا در تبریز با اشاره به بهبود شاخص های اقتصادی در سه سال گذشته از جمله نرخ رشد اقتصادی و نرخ تورم گفت: با توجه به سیاه نمایی هایی که از طرف مخالفان دولت وجود دارد، فعالیت خبرگزاری ایرنا برای تبیین خدمات صورت گرفته ارزشمند است.
وی طرح تحول سلامت را از مهمترین خدمات دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: این طرح که هزینه زیادی برای دولت تحمیل کرده افزایش رضایتمندی عمومی را در راستای عدالت خدمت رسانی به دنبال داشته است.
 فرماندار میانه با اشاره به خدمات دولت در این شهرستان گفت: بیمارستان امام خمینی (ره) شهر میانه با همکاری بنیاد برکت در مراحل نهایی است.
وی اعلام کرد: وزارت بهداشت اختصاص 300 میلیارد ریال برای تجهیز این بیمارستان را متعهد شده و امید می رود در هفته دولت امسال بهره برداری شود.
*** 50 درصد اعتبار راه های روستایی استان توسط شهرستا میانه جذب شد 
 فرماندار میانه اعلام کرد: 50 درصد اعتبار راه های روستایی استان در سال گذشته توسط این شهرستان جذب شده است.
وی با اشاره به ایجاد، زیرسازی و روسازی 235 کیلومتر راه روستایی شهرستان گفت: برای این منظور 220 میلیارد ریال به صورت مستقیم از وزارت راه و شهرسازی جذب شده است.
 شکری با اشاره به پراکندگی و وسعت شهرستان میانه، گفت: در راستای محرومیت زدایی بیشتر اعتبار عمرانی شهرستان هم برای ایجاد و بازسازی راه ها هزینه شده است.
وی کل اعتبار عمرانی شهرستان میانه در سال گذشته را پنج هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: دو هزار و 500 میلیارد ریال آن مربوط به پروژه های ملی همچون راه آهن میانه - تبریز بود.
 شکری با اشاره به مشارکت مردم شهرستان به خصوص روستاییان در طرح های عمرانی از جمله تامین هزینه حمل مصالح، اظهار کرد: همراهی مردم مایه امید برای دولمتردان در بخش های مختلف است. 
*** مشکل آب شرب شهرستان میانه حل می شود 
 فرماندار میانه با اشاره به مشکلاتی که در زمینه آب شرب این شهرستان وجود داشت، گفت: با تلاش های صورت گرفته در دو سال گذشته تا حدودی این مشکل حل شده و با بهره برداری از طرح آبرسانی از گرمی چای این مشکل به صورت کامل مرتفع می شود.
وی با اشاره به اینکه این طرح از سال 90 متوقف شده بود، گفت: با استفاده از منابع بی او تی درصدد تکمیل خط انتقال این طرح هستیم.
 شکری اعلام کرد: با اجرای 25 کیلومتر خط انتقال با اعتبار 700 میلیارد ریال در زمان 18 ماه آب رودخانه گرمی چای به میانه می رسد .
*** اهتمام دولت رفع نواقص مسکن مهر شهرستان میانه است 
 فرماندار میانه با اشاره به اجرای شبکه فاضلاب برای 80 درصد واحدهای مسکن مهر این شهرستان در سال گذشته با اعتبار 60 میلیارد ریال، گفت: رفع نواقص و تکمیل پیوست های فرهنگی اجتماعی مجتمع های مسکن مهر از جمله مسجد و مدرسه در دستور کار قرار دارد.
 شکری با اشاره به اینکه تعهد این شهرستان در زمینه مسکن مهر ساخت چهار هزار و 200 واحد مسکونی است، گفت: یکهزار و 200واحد که در سال های گذشته نیمه کاره رها شده بود، مجدد توسط پیمانکار جدید فعال شده است.
*** پایاب سد آیدوغموش تکمیل می شود 
 فرماندار میانه با اعلام اینکه دو هزار و 700 هکتار از پایاب 12 هزار هکتاری سد آیدوغموش تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است، گفت: بانک توسعه اسلامی اعطای تسهیلات برای تجهیز شش هزار هکتار از اراضی پایاب این سد به سامانه های نوین آبیاری و بانک زمین هم پرداخت تسهیلات برای دو هزار و 500 هکتار را متعهد شده است.
 شکری با اشاره به اینکه تجهیز یکهزار و 200 هکتار از اراضی پایاب این سد به سامانه های نوین آبیاری برای سالجاری برنامه ریزی شده است، گفت: با تکمیل پایاب این سد، بهره وری تولید در بخش کشاورزی شهرستان به میزان قابل توجهی ارتقا می یابد.
وی همچنین از افزایش فعالیت های تحقیقاتی در بخش کشاورزی شهرستان خبرداد و گفت: با بهبود کمی و کیفی تولید در این بخش در نتیجه تحقیقات، درآمد کشاورزان افزایش یافته و نوید بخش توسعه پایدار خواهد بود.
***بهره مندی تمام روستاهای شهرستان میانه از نعمت برق 
 فرماندار میانه با اشاره به طرح های برق رسانی اجرا شده در روستاهای شهرستان، گفت: در زمان حاضر تنها چهار روستای دارای سکنه این شهرستان از نعمت برق بی بهره اند و سعی می شود با استفاده از پنل های خورشیدی به این روستاها هم برق رسانی شود.
*** معدن مولیبدن میانه فعال می شود 
 فرماندار میانه با اشاره به ظرفیت های معدنی منحصر بفرد این شهرستان همچون مولیبدن و پرلیت، گفت: با رایزنی های صورت گرفته معدن مولیبدن این شهرستان که با وجود سرمایه گذاری 400 میلیارد ریالی متوقف شده بود، مجدد فعال می شود.
وی از اجرای طرح پهنه بندی به منظور شناسایی دقیق ذخایر معدنی این شهرستان خبرداد و گفت: با توجه به فعالیت مجتمع فولادی در این شهرستان، راه اندازی کارخانه تولید لوله مانیسمان ( لوله های بدون درز مورد استفاده در صنعت نفت و گاز ) در دستور کار قرار دارد.
 شکری همچنین از ایجاد واحد پرورش گاو با ظرفیت 6 هزار راس با سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان در میانه خبرداد و گفت: این طرح در مرحله انتخاب زمین است.
*** ظرفیت های پنهان گردشگری میانه شکوفا می شود 
 فرماندار میانه با اشاره به ظرفیت های استفاده نشده این شهرستان در زمینه گردشگری از جمله پل دختر، مسجد چوبی ترک و بسیاری آثار تاریخی ثبت شده و جاذبه های طبیعی همچون سد آیدوغموش و رودخانه قزل اوزن، گفت: با استفاده از توان بخش خصوصی درصدد توسعه زیرساخت های تفریحی و رفاهی برای ارتقای خدمات گردشگری هستیم.
***نیروگاه 50 مگاواتی در میانه احداث می شود
 شکری از شروع مطالعه ایجاد نیروگاه بادی با توان تولید 50 مگاوات برق توسط شرکت مپنا در شهرستان میانه خبرداد و خاطرنشان کرد: در زمان حاضر میزان مصرف برق این شهرستان 60 مگاوات است.
وی همچنین با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای ایجاد سه نیروگاه 800 مگاواتی در استان گفت: یکی از این نیروگاه ها در میانه ایجاد خواهد شد.
 فرماندار میانه با اشاره به تولید سالانه 200 هزار تن سیب در این شهرستان گفت: درصدد جذب سرمایه گذاری برای ایجاد صنایع تبدیلی این محصول هستیم تا ارزش افزوده بیشتری در این زیر بخش باغی حاصل شود.
***ضریب بهره مندی جمعیت روستایی شهرستان میانه از نعمت گاز به 85 درصد می رسد 
 شکری با اشاره به اینکه در دولت گذشته تنها 100 روستا از 400 روستای این شهرستان به شبکه گاز متصل بود، گفت: با گازرسانی به 80 روستا در سال گذشته و برنامه ریزی صورت گرفته برای گازرسانی به 85 روستای دیگر تا پایان سال جاری میزان بهره مندی جمعیت روستایی شهرستان از این نعمت طبیعی به 85 درصد می رسد.
*** استفاده از توان مالی میانه ای های مقیم تهران برای توسعه شهرستان 
 فرماندار میانه با اشاره به ظرفیت های اقتصادی این شهرستان از بخش های مختلف گفت: با استفاده از توان مالی میانه ای های مقیم تهران و جدب سرمایه بخش خصوصی درصدد برداشتن گام های بلندی برای توسعه این شهرستان هستیم.
*** اقتصاد مقاومتی نیازمند تمرکز زدایی است 
 فرماندار میانه با بیان اینکه عملی شدن اقتصاد مقاومتی نیازمند تمرکز زدایی و دادن اختیارات بیشتر به مدیران شهرستانی است، گفت: تعدادی از نهادهای اقتصادی در مسیر تولید مانع تراشی می کنند.
 شکری اظهارکرد: زمانی که واحدهای تولیدی آخرین نفس را می کشند، با فشار بانک ها، امور مالیاتی و بیمه ها مجبور به تعطیلی می شوند.
وی، تحول فکری در بین مردم و مسوولان را برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ضروری دانست و گفت: رویکرد مدیریت شهرستان حمایت از واحدهای فعال تولیدی و جلوگیری از تعطیلی واحدهای نیمه فعال است.
 شکری با اشاره به تشکیل سه کمیته احیای واحدهای نیمه فعال، کمیته جذب سرمایه گذاری جدید و کمیته بازاریابی و فروش در شهرستان میانه در قالب شورای فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: با شناسایی موانع ادامه فعالیت و علل تعطیلی تعدادی از واحدها در جهت رفع موانع و مشکلات تلاش می کنیم.
وی با اشاره به اینکه بیشتر واحدهای تولید با کمبود نقدینگی مواجه هستند، گفت: از طریق بخشش جرایم مالیاتی و اعطای مشوق های تولیدی سعی می کنیم به تداوم چرخ تولید کمک کرده و مانع از دست رفتن فرصت های شغلی شویم.
 شکری با اشاره به اینکه قطع برق یک واحد تولیدی به خاطر بدهی، خسارت هنگفتی به این واحد می زند، گفت: این رویکرد در تضاد با سیاست های اقتصاد مقاومتی است و تلاش صورت گرفته برای احیای واحدها و جذب سرمایه جدید را بی اثر می کند.
 فرماندار میانه در پایان، امضای برجام را یکی از دستاوردهای ارزشمند دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: با افزایش مراودات بین المللی و جذب سرمایه خارجی، آثار برجام به مرور احساس می شود. 
 شهرستان میانه با 185 هزار نفر جمعیت در جنوب شرق تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع و با 5919 کیلومتر وسعت پهناورترین شهرستان استان است.
 شهرستان میانه به عنوان فرمانداری ویژه دارای سه بخش به نام های بخش مرکزی، بخش کاغذکنان و بخش کندوان و پنج شهر به نام های میانه، ترکمانچای، آچاچی، ترک و آقکند است. 
این شهرستان با 38 سد کوچک و بزرگ دارای 44 هزار هکتار اراضی آبی و 88 هزار هکتار اراضی دیم است.

1
1