- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۵/۰۳/۲۴

افتخاری دیگر برای میانه؛ اعطای جایزه جهانی دانشمند برجسته در شیمی سبز به دکتر علی ملکی

افتخاری دیگر برای میانه؛ اعطای جایزه جهانی دانشمند برجسته در شیمی سبز به دکتر علی ملکی

به گزارش صدای میانه؛ دکتر علی ملکی، دانشیار دانشکده شیمی دانشگاه علم و صنعت ایران، موفق به کسب جایزه جهانی دو سالانه دانشمند برجسته بین المللی و جوان نخبه در شیمی سبز و کاربردی از اتحادیه بین المللی شیمی محض و کاربردی (آیوپاک) شد.

 

این جایزه هر دو سال یک بار توسط داوران و صاحب‎نظران جهانی با نظرسنجی و هماهنگی اتحادیه بین المللی شیمی محض و کاربردی (آیوپاک) انتخاب و به یک نفر که بالاترین و بیشترین برجستگی علمی در سطح جهان در زمینه شیمی سبز و کاربردی در جهت خواست و نیازهای بشری جهانی و با رویکردهای تحقیقاتی زیست محیطی داشته باشد، اعطا می‌شود.

 

دانشیار دانشکده شیمی دانشگاه علم و صنعت ایران متولد 1358 اهل شهرستان میانه، مولف بیش از 120 مقاله علمی معتبر و سطح اول بین المللی و کنفرانس‌های داخلی و خارجی بوده و در تالیف یک کتاب تخصصی لاتین در انتشارات بین المللی مشارکت و همکاری داشته است.

 

وی علاوه بر راهنمایی و هدایت ده‌ها پروژه و طرح تحقیقاتی، مقالاتی در مجلات متنوع به چاپ رسانده که مورد ارجاع و استنادات بسیار زیادی در سطح دنیا قرار گرفته است.

 

وی همچنین دانشجوی نمونه کشوری در سال 1388 بوده و نیز جزو پژوهشگران برتر دانشگاه علم و صنعت ایران انتخاب و معرفی شده است.

 

لینک خبر و مطلب منتشر شده در اردیبهشت ماه 95 در سایت اتحادیه بین المللی شیمی محض و کاربردی به شرح ذیل است:

 

IUPAC 2016 CHEMRAWN VII Prize for Green Chemistry

 

Dr. Ali Maleki received this award in recognition of his outstanding contributions to the field of green chemistry.

 

http://iupac.org/ali-maleki-is-awarded-the-2016-iupac-chemrawnvii-prize-for-green-chemistry

1
1