- ارسال کننده: رضا امامی تاریخ: ۹۵/۰۳/۰۷

امام جمعه در مراسم چهلم شهدای ارتشی مدافع حرم: فرهنگ شهادت موجب موفقیت های نظام است/ تصاویر

امام جمعه میانه با بیان اینکه فرهنگ شهادت موجب موفقیت های نظام است گفت: نظام اسلامی مدیون و مرهون نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه است که نیازمند اشاعه بیش از پیش این فرهنگ هستیم تا به واسطه آن شاهد پیشرفت دین و نهضت انقلاب اسلامی در دنیا باشیم.

به گزارش فردای میانه، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی در مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت اولین شهیدان ارتشی میانه ای الاصل مدافعین حرم، شهیدان همتی و قوطاسلو که در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و تیپ 36 پیاده مکانیزه ارتش میانه برگزار شد، با تقدیر از والدین شهدایی که چنین فرزندانی را تربیت و تقدیم اسلام نموده اند، به بیان چند ویژگی و مولفه پرداخت که خانواده ها باید در تربیت فرزندان به آن توجه داشته و جامعه را نیز از آن بهره مند و آگاه کنند.

اعتقاد به معاد، آخرت و روز حساب؛ اعتقاد به امانت بودن جان و مغتنم شمردن این امانت و فرصت؛ اعتقاد به حتمی بودن مرگ؛ تفکر و تامل به اینکه بهترین پاداش در قبال چه عملکرد دنیوی به انسان عطا می گردد که همان جهاد است؛ اینکه از خداوند مهربان تر برای انسان نیست؛ ایمان به خدا و قبول جایگاه والای الهی که شایسته ایمان است؛ انجام بهترین معامله خداوند با بندگانش؛ تکلیف محوری؛ کسب توفیق در سایه ادای تکلیف و باور اینکه شهادت توفیقی است در سایه ادای تکلیف مولفه هایی بود که حجت الاسلام والمسلمین حامدی در این مراسم برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه مرگ برای هر انسانی اتفاق خواهد افتاد، شهادت را بهترین معامله با خدا توصیف کرده افزود: حرکت در راه شهیدان را باید در راس امور خود قرار دهیم و این امر نباید ادعا و شعار باشد.

گفتنی است در این مراسم، مردم، مسئولین و نیروهای نظامی و انتظامی حضور داشتند و قرائت قرآن، مداحی و سخنرانی از برنامه های این مراسم بود.

عکس و خبر: رضا امامی

کپی این خبر و تصاویر با ذکر منبع مجاز می باشد.

 

1
1