- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۵/۰۲/۳۱

نشست خبری شهردار میانه برگزار شد / از حضور سرزده فرماندار تا غیبت منتقدان همیشگی

نشست خبری شهردار میانه برگزار شد / از حضور سرزده فرماندار تا غیبت منتقدان همیشگی

در آستانه 27 اردیبهشت ماه روز جانی ارتباطات و روابط عمومی، نشست خبری شهردار میانه عصر روز شنبه 25 اردیبهشت ماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری میانه؛ برگزاری این نشست در حالی انجام شد که برخلاف انتظارها خبری از حضور منتقدان همیگشی شهردار در این جلسه نبود.

غیبت اهالی رسانه و خبرنگاران مطبوعات و جراید محلی در این نشست تعاملی در حالی رخ داد که حضور سرزده معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه موجب غافلگیری حاضران در این نشست شد.

پس از قرائت قرآن و پخش سرود ملی جلسه با خیر مقدم گویی شهردار آغاز و با طرح پرسش ها و انتقادات فعالان فضای مجازی و شهروندان حاضر در نشست ادامه پیدا کرد.

حمید شکری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه پس از شنیدن سئوالات و دیدگاه های تعدادی از شرکت کنندگان در جلسه رشته کلام را در دست گرفت و به بیان دیدگاه ها و نکته نظرات خود در مورد مباحث مطرح شده پیرامون فعالیت ها و عملکرد شهرداری میانه پرداخت و با استقبال از نقش موثر رسانه ها و پرسشگران اجتماعی در نظارت عمومی بر عملکرد ادارات و نهادها به تشریح وضعیت فعلی شهرداری پرداخت و دیدگاه های خود را به عنوان ناظر ارشد دستگاههای اداری و اجرایی شهرستان در مورد کم و کیف فعالیت شهرداری بیان نمود.

فرماندار ویژه میانه برخی از انتقادات بر وضعیت عمومی شهر را وارد دانست و بر اهتمام بیش از پیش شهرداری برای رفع مشکلات و معضلات موجود تأکید کرد و در کنار آن با دفاع تلویحی از عملکرد شهرداری در عرصه های عمرانی و امور زیربنایی به بیان برخی مشکلات و محدودیت های شهرداری های کشور به طور عام و شهرداری میانه به طور خاص پرداخت و عامل بسیاری از کاستی ها را در محدودیت منابع مالی و فقدان اعتبارات و درآمدهای کافی عنوان کرد.

شکری ریشه برخی از انتقادها را هم در کم حوصلگی و پایین بودن آستانه تحمل شهروندان دانست و گفت: من اگر ببینم در نزدیکی خانه ام شبانه کار ساختمانی با سر و صدای زیاد انجام می شود هیچوقت ناراحت نمی شوم چون می دانم که پشت این سر و صدایی که شاید چند روز آسایش مرا به هم بزند یک ساخت و ساز و یک عمران و آبادانی در حال انجام است و یقیناً چهره شهرم با این فعالیت متحول خواهد شد و یک کسب و کار جدید، یک چشم انداز جدید و یک تحول جدید اتفاق خواهد افتاد. اگر این کار و فعالیت و ساخت و ساز در روز به خاطر ترافیک تعطیل کنیم و شب به دلیل سر و صدا انجام نشود پس کی انجام شود؟ (خبر تکمیلی سخنان فرماندار ویژه شهرستان میانه متعاقباً منتشر خواهد شد)

پس از سخنان فرماندار طرح پرسش ها از سوی شرکت کنندگان ادامه یافت و هر کدام از شرکت کنندگان در جلسه به فراخور زمینه های ارتباطی خود با مسائل و مشکلات شهری مواردی را بیان داشتند.

در ادامه شهردار میانه در مقام پاسخگویی به انتقادات و پرسش های مطرح شده از سوی حاضران برآمد و ابتدا با مفید و موثر دانستن فضای نقد و انتقاد در جامعه آن را سازنده و مثبت توصیف کرد و طی سخنان مبسوطی به تشریح عملکرد شهرداری در دوره چهار ساله مدیریت خود پرداخت.

جلیل خرده فروش پرداختن به امور زیربنایی را شاخصه اصلی دوران مدیریت خود بر شهرداری عنوان کرد و گفت: کمتر شهردار و کمتر شورای شهری حاضر می شود منابع و فرصت های موجود را در اموری صرف کند که نمود عینی و بازخورد ملموس آن مشمول گذر زمان باشد و مدت ها طول بکشد تا نتیجه آن برای مردم ملموس و قابل مشاهده باشد.

خرده فروش افزود: اگر شهردار و شورای شهر مدیران فرصت طلبی باشند با پرداختن به امور روبنایی و کم هزینه اما چشمگیر مثل چمن کاری، مبلمان شهری یا زیباسازی و روکشی آسفالت و امثال آن مقابل چشم مردم برای خود بیلان سازی می کنند اما از وقتی که افتخار خدمتگزاری در این نهاد نصیب بنده شده با حمایت و نظر موافق اعضای محترم شورای اسلامی شهر بیشترین توان و تمرکز خود را روی امور زیربنایی با اولویت مسیرگشایی و احداث خیابان های اصلی گذاشته ام و هدفم این است که با گشودن قفل های ترافیکی و اجرای رینگ ترافیکی در پیرامون شهر بتوانیم مشکلی را که امروز با آن درگیر هستیم و شهر به سوی قفل شدن چرخه ترافیک پیش می رود در آینده حل کنیم و بن بست ها را از بین ببریم.

شهردار با اشاره به ایجاد تغییر و تحولات اساسی در نگرش های مدیریتی و بهبود ساختار سازمانی شهرداری اجرای طرح بهنگام سازی سیستم اداری و بایگانی و برقراری سیستم مکاتبه و بایگانی دیجیتال را از مهمترین دستاوردهای دوره مدیریت خود برشمرد و گفت: با اجرای این پروژه پاسخگویی به مراجعات مشتریان در شهرداری با سهولت و سرعت و دقت بهتری انجام می پذیرد و شهرداری اکنون از نظر مدت زمان پاسخگویی به مراجعات قابل مقایسه با ادوار گذشته نیست.

شهردار افزود: در گام نهایی با تکمیل چرخه خدمات دیجیتال در شهرداری سیستم مراجعه تحت وب به اجرا در می آید که نیاز به مراجعه حضوری شهروندان را به حداقل ممکن خواهد رساند.

شهردار میانه هم چنین با پرداختن به تمامی زمینه های انتقادی حاضران در جلسه به تمامی موارد مطرح شده همچون؛ بازگشایی اطراف حرم امامزاده اسماعیل(ع) معظل سد معبر، مبلمان شهری، زیباسازی منظر شهری، تخلفات ساختمانی، کنترل جمعیت حیوانات مزاحم، عملکرد کارکنان شهرداری، طرح تفصیلی و ... پاسخ داد که گزارش تکمیلی این نشست در ساعات آینده برای اطلاع عموم منتشر خواهد شد.

نکته قابل توجه در این نشست خبری غیبت دسته جمعی اصحاب رسانه و مدیران و خبرنگاران جراید و مطبوعات و وبسایت های محلی و نمایندگان خبرگزاری ها و نشریات سراسری بود که با توجه به اعلان عمومی برگزاری این نشست از سه روز قبل در فضای سایبری و دعوت از عموم فعالان رسانه ها و شبکه های اجتماعی مجازی برای شرکت در جلسه پرسش و پاسخ استقبالی این چنین سرد و بی تفاوت دور از انتظار بود.

همین برخورد سرد اصحاب جراید بود که باعث شد حسن گل محمدی مسئول روابط عمومی شهرداری میانه لب به گلایه گشوده و همقطاران خود در عرصه خبر و اطلاع رسانی آن ها را به ایجاد فضای تعامل دوسویه دعوت کند.

گل محمدی گفت: با توجه به فضای سنگین انتقادات رسانه ای از عملکرد شهرداری و اتهاماتی که به حق یا ناحق بر علیه این نهاد در فضای رسانه و مطبوعات محلی و گروه های فعال در فضای مجازی منتشر می شود و باعث ایجاد سئوال و گاها بدبینی و یأس نسبت به عملکرد این مجموعه در سطح افکار عمومی می گردد انتظار این بود که پرسشگران اجتماعی و رسانه ها با حضور در این نشست پاسخ های بی واسطه سئوالات و انتقادات خود را از شهردار دریافت می کردند.

مسئول روابط عمومی شهرداری میانه تعامل دو سویه را شرط برقراری یک ارتباط منصفانه عنوان کرد و افزود: ما اگر به نمایندگی از افکار عمومی مواردی را در خصوص عملکرد یک مجموعه مطرح و فضای ذهنی جامعه را با آن درگیر می کنیم اخلاقاً وظیفه داریم شرایط برابر را برای انتقال پاسخ های آن مجموعه به جامعه ایجاد کنیم وگرنه ایجاد فضای اتهام و انتقاد یکسویه هرگز باعث گشودن قفل های مفاهمه و درک متقابل نخواهد شد.

neshaste khabari 25-2-95 (1)

neshaste khabari 25-2-95 (10)

neshaste khabari 25-2-95 (2)

neshaste khabari 25-2-95 (9)

neshaste khabari 25-2-95 (3)

neshaste khabari 25-2-95 (4)

neshaste khabari 25-2-95 (5)

neshaste khabari 25-2-95 (6)

neshaste khabari 25-2-95 (7)

neshaste khabari 25-2-95 (8)

1
1