- ارسال کننده: قادرحسن زاده تاریخ: ۹۵/۰۲/۲۷

طرح سوال از شهردار میانه دوباره کلید خورده است

 رئیس شورای شهر میانه خبر داد

طرح سوال از شهردار میانه دوباره کلید خورده است

دیروز ساختمان شورای اسلامی شهر میزبان جمعی از شهروندان و فعالان رسانه ای بود. جلسه ای که از قبل و بنابه درخواست جمعی از جوانان فعال در حوزه های مختلف اجتماعی و خبری تشکیل شده بود. جلسه ای که قرار بود با حضور آقای شهردار برگزار شود ولی ایشان حضور نداشتند.

شورای میانهدر ابتدای جلسه یکی از شهروندان با اشاره به صحبت های دیروز شهردار که اقدامات خود در شهر را تا حد مدینه فاضله توصیف کرده بود، ضمن گلایه از سخنان وی، شهردار و جمع حاضر را به رعایت حقوق شهروندی دعوت کرد و افزود: اینکه قصور خودمان را گردن دیگران بیندازیم از اخلاق به دور است و زیر سوال بردن فعالیت گذشتگان توسط شهردار از اصول جوانمردی به دور است.

جلسه با پرسشی از سوی یکی از خبرنگاران ادامه یافت که پرسید:  با توجه به استیصال شورای شهر به خاطر چند دستگی موجود در بین اعضاء و عدم توانایی آنها در به ثمر رساندن پرسش از شهردار و شکست پی در پی طرح استیضاح، آیا شورای شهر میانه دچار روزمرگی شده است؟

 پس تعارفات معمول، رئیس شورا در پاسخ به این سوال گفت: شورای شهر در راستای رفع موانع و مشکلات گذشته قدم بر می دارد و هر جا لازم باشد درباره اقدامات شهردار ورود کرده و از ایشان سوال می کند که اخیراً نیز دو تن از اعضا سوالاتی را مطرح کرده اند که به آقای شهردار هم ابلاغ شده است. وی افزود: شهردار در وقت قانونی موظف به ارائه جواب برای این اعضا می باشد. یوسفی عملکرد خرده فروش را قابل قبول دانست و در حمایت از وی گفت: فعلاً خرده فروش شهردار مقبول ماست که در این لحظه مجید میعاد دیگر عضو شورای شهر گفت: "البته مورد قبول اکثریت شوراست نه همه".

شورای میانهدر ادامه جلسه یکی از خبرنگاران ضمن گلایه از اظهارات مسئول روابط عمومی شهرداری میانه که در جلسه ی مشابهی که از طرف ایشان برای پرسش و پاسخ از شهردار ترتیب داده شده بود ولی با استقبال سرد خبرنگاران و شهروندان روبرو شده بود، خواستار رعایت اخلاق حرفه ای و حرمت خبرنگاران از طرف ایشان شد. یکی از اعضا شورا در این ارتباط سوال کرد که این خبرنگار نقل قول روابط عمومی را خواند که گفته بود: "من یک میلیون و دویست هزار تومان پول میدهم به هرکدام از حاضرین که بتواند فایل صوتی این جلسه را پیاده کند"... که رئیس شورای شهر هم قول مساعد دادند تا تذکرات لازم در این خصوص داده شود.

گلایه های شهروندان از کمبود فضا سبز، به حال خود رها شدن طرح های بزرگ عمرانی مثل اطراف امامزاده، وضعیت آسفالت خیابان ها و معابر، پارک ولیعصر، کمبود پارکینک و سرویس های بهداشتی عمومی و نبود فضاهای فرهنگی از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد ولی حاضران از بسیاری از جواب های کمیسیون های شورا قانع نشدند و در نهایت پیشنهاد شد جلسه بعدی با حضور شهردار محترم و اعضای شورا و با در نظر گرفتن وقت کافی برای جلسه برگزار شد که رئیس شورای شهر نیز قول مساعد دادند تا در اولین فرصت این جلسه برگزار شود.

1
1