- ارسال کننده: رضا امامی تاریخ: ۹۵/۰۲/۲۴

خلاصه ای از جلسات روز پنجشنبه با حضور امام جمعه میانه + تصاویر

اولین جلسه روز پنجشنبه، درس اخلاق مدیران ادارات بود که ساعت 7 صبح آغاز شد.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین حامدی امام جمعه میانه با اشاره به فرمایشات امام علی(ع)، آیات قرآنی و روایات، به اهمیت مواسات بین مدیران و زیرمجموعه و نیز کارمندان با ارباب رجوع پرداخت.

وی معنی مواسات را اینگونه بیان کرد که " کسی که صاحب قدرت است، در تعامل و یاری رساندن به زیردستان، در هنگام تصمیم گیری، خود را جای آن فرد قرار دهد. " و اگر این ویژگی در امور جامعه رعایت شود دیگر نیازی به تشکیلات عریض و طویل نظارتی نیست.

وی برقرار کردن رابطه عاطفی با زیرمجموعه را نیز سبب افزایش کارایی مجموعه عنوان کرده گفت: این رابطه باعث ایجاد عدالت در مجموعه و از بین رفتن کینه ها می شود.

جلسه ای با روحانیون شهرستان میانه، دومین جلسه امروز امام جمعه میانه بود.

حجت الاسلام حامدی در این جلسه به ساماندهی هیئت امنای مساجد با اولویت مساجد مشکل دار در زمینه هیئت امنا اشاره کرده گفت: این موضوع به تصویب شورای فرهنگ عمومی شهرستان رسیده و با مدیریت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان انجام خواهد گرفت.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر جلسه ای در دفتر امام جمعه تشکیل داد که حجت الاسلام حامدی در ابتدا رعایت تقوا، اصلاح اعمال خویشتن و تطبیق دادن با دستورات الهی، اخلاص و پرهیز از ظاهرسازی و امر به معروف و نهی از منکر را از ارکان استجابت دعای انسان در پیشگاه پروردگار برشمرده افزود: این ارکان همگی باید در کنار هم باشند و از جمله عوامل عدم استجابت دعا، ترک امر به معروف و نهی از منکر است.

در ادامه، سرهنگ جعفر غیابی فرمانده سپاه ناحیه میانه با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان به دو شکل تذکر لسانی و اقدام قانونی صورت می پذیرد افزود: تیم های تذکر لسانی که هم اکنون وجود دارد در ماههای مبارک رمضان و محرم گسترش خواهند یافت.

وی استفاده از شیوه های تبلیغی در سطح شهر با نصب تابلو هایی با عنوان مهارت های زندگی و مفاهیم دیگر را از برنامه های این ستاد برشمرد و جای خالی آن در شهرستان را محسوس عنوان نمود.

سرهنگ هاشم شعفی فرمانده انتظامی شهرستان میانه در این جلسه ابتدای سخنان خود را با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان نیروهای انتظامی کشور آغاز کرده به تشریح بیانات ایشان پرداخت.

وی با بیان اینکه حاشیه نشینی در هر شهری مشکلات امنیتی می آفریند و بیشتر هنجارشکنان جامعه در اینگونه مکانها فعالیت دارند، این موضوع را یکی از مشکلات شهرستان میانه عنوان کرده، از شورای شهر و شهرداری خواست تا از گسترش حاشیه نشینی جلوگیری کنند.

شعفی با اشاره به موضوع قلیان سراها در شهرستان، تاکید کرد: به هیچ عنوان پروانه قلیان سراها تمدید نخواهد شد و تا کنون چندین قلیان سرای بدون مجوز پلمپ شده است و غذاخوری ها و تالارها هم باید قلیان را از لیست مشتریان برچینند و این سیاست نیروی انتظامی تا جمع آوری کامل قلیان از شهرستان ادامه خواهد یافت.

فرمانده انتظامی شهرستان از برخورد جدی با ایجادکنندگان آلودگی صوتی توسط برخی رانندگان در شهر خبر داده افزود: تا کنون در این رابطه 10 خودرو توسط نیروی انتظامی توقیف شده است و دستگاه قضایی برای برخورد با چنین موارد و موارد مشابهی مثل مزاحمت به شدت مصمم است.

 وی سطح امنیت در شهرستان میانه را نسبت به سایر شهرستان ها بالا توصیف کرده افزود: برای مقابله با بدحجابی از طریق گشت های ارشاد وارد شده ایم اما نیاز به افزایش نیرو داریم و به یاری سپاه نیازمندیم.

شعفی از نبود ابزار تبلیغی برای بیان آموزش ها و هشدارهای پلیس به مردم سخن به میان آورد و از شهرداری و شورای شهر خواست تا در این زمینه تعامل و همکاری بیشتری با نیروی انتظامی داشته باشند.

امدادیان، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه، به نقش محوری روحانیت در جامعه اشاره کرده، خواستار ارتباط بیشتر روحانیون با قشر بازاری برای آموزش های مفاهیم دینی در زمینه کسب و کار و نحوه برخورد با مشتریان شد.

مراسم تجلیل از جانبازان شهرستان میانه بمناسبت میلاد حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز در سالن اداره ارشاد برگزار شد.

امام جمعه میانه در این مراسم جانبازان، شهدا و خانواده های ایشان را نماد ایستادگی و مقاومت توصیف کرده، افزود: این افراد در آن زمان می توانستند در مقابل زیاده خواهی ها و زورگویی های دشمن، کوتاه امده و جان خود را حفظ کنند ولی این کار را انجام ندادند و از جان خود گذشتند.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی، دفاع از هست و نیست های مملکت و ارزش ها را دلیل این ایستادگی عنوان کرده، گفت: متاسفانه برخی اکنون نیز حرف از کوتاه آمدن می زنند که البته این موضوع نسبت به قبل کمرنگ شده زیرا همین افراد با دیدن سرنوشت بد سرسپردگان و مطیعان استکبار به این نتیجه رسیده اند که کوتاه آمدن باعث بیشتر شدن فشار و زورگویی خواهد شد.

حامدی با بیان اینکه جانبازان دفاع مقدس هر روز چندین بار در مقابل چشمان خانواده هاشان بخاطر درد شدید، شهید می شوند گفت: همین جانبازان، دست از افتخار آفرینی برای میهن برنداشته اند و بعد از افتخارات دفاع مقدس، در صحنه های مختلف ورزشی نیز نام و پرچم ایران را بر بلندای آسمان افراشته نگاه می دارند.

گفتنی است مهندس حمید شکری، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه نیز که خود از رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس است پشت تریبون حاضر و به بیان خاطراتی از روزهای جنگ تحمیلی و رشادت های همرزمانش پرداخت.

 ظهر روز پنجشنبه، مجمع عمومی سالانه انجمن حمایت از زندانیان شهرستان میانه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی امام جمعه میانه در این جلسه با تاکید بر اینکه نعمت هایی که از سوی خداوند به انسانها عطا شده است، همگی بازخواست خواهد داشت، گفت: وقتی در جامعه ای می بینیم فقیر و غنی آفریده شده است، باید این تفاوت ما را به تفکر وادارد زیرا در این تفاوت ها حکمتی نهفته است.

امام جمعه میانه گفت: اغنیا نباید از احوال فقرا بی خبر بوده و یا بی تفاوت باشند و هر کسی که چنین خصلت ناپسندی داشته باشد در پیشگاه خداوند، شرمسار خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی، وجاهت، موقعیت و عزت اجتماعی را از نعمت های الهی برشمرده، افزود: افرادی که در جامعه از نعمت حسن ظن برخوردارند باید انگیزه مضاعف در جهت گره گشایی از دردمندان داشته باشند و در زمینه زندانیان هم این چنین افرادی با پادرمیانی و میانجی گری می توانند مشکل بسیاری از خانواده ها را حل کنند تا کار به فروپاشی خانواده ها نکشد.

امام جمعه میانه با ابراز تاسف از وجود زمینه های فراوان برهکاری در جامعه که به زندانی شدن افراد می انجامد، گفت: ما منتظریم جوانان به زندان بیفتند تا برایشان کاری کنیم درحالیکه همه افراد و دستگاهها باید خود را مکلف به پیشگیری از وقوع جرائم کنند ولی برخی دستگاهها از جمله بانک ها به افزایش معضلاتی چون بیکاری که ریشه بسیاری از مشکلات کنونی است دامن می زنند و به راحتی از تبعات آن چشم پوشی می کنند.

حجت الاسلام حامدی همچنین لزوم تغییر نگرش در جامعه نسبت به افرادی که دوره محکومیت خود را در زندان سپری کرده اند، گفت: نباید به چنین افرادی بعه چشم آرم دار و دید خاص نگریسته شود زیرا چنین افرادی حق زندگی در جامعه را دارند.

در این جلسه، بنی هاشمی مدیر کل زندان های استان آذربایجان شرقی از آزادی 118 نفر در سال 94 توسط انجمن حمایت از زندانیان استان خبر داد که 61 نفر از آنها متعلق به زندان های شهرستان میانه بوده است.

خبر و عکس: رضا امامی فردای میانه

کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

1
1