- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۵/۰۲/۲۴

مهران خلیلی همشهری میانه ای به عنوان داور لیگ برتر فوتبال ساحلی برگزیده شد

111
 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، مهران خلیلی دانشجوی رشته تربیت بدنی این واحد دانشگاهی، در کلاس و تست آزمون داوری، توانست نمره قبولی این دوره را کسب کند و به عنوان داور در مسابقات لیگ برتر فوتبال ساحلی حضور داشته باشد.

خلیلی از اواخر سال ۱۳۸۶ وارد دنیای داوری فوتبال شد و در همان ابتدا مدرک درجه ۳ را به دست آورد، و در طول چهار سال فعالیت، مدارک دو و یک داوری را کسب و در آخر نیز درجه ملی را اخذ کرد.

در این کلاس، ۴۳ داور و ۶ نفر ناظر از ششم اردیبهشت به مدت ۳ روز در دو نوبت صبح و عصر زیر نظر مدرسین این دوره صدرالدین موسوی، دکتر رامین حقیقی زاده و حسن کیومرثی، آخرین تغییرات قوانین داوری فوتبال ساحلی را یاد گرفتند.

از شرکت کنندگان در آزمون دانش داوری، ویدئو تست به عمل آمد و در روز آخر از کلیه داروان ، تست آمادگی جسمانی مطابق با معیارهای فیفا انجام گرفت و مهران خلیلی با نمره قبولی از این تست ها، جواز حضور برای قضاوت در لیگ برتر را اخذ کرد.

اولین قضاوت مهران خلیلی در مسابقه فوتبال ساحلی، بین تیم های ملوان بندر انزلی و بندر گز به عنوان داور چهارم که در شهر انزلی برگزار شد بود.

فوتبال ساحلی، یکی از انواع ورزش فوتبال است که در ساحل و یا زمینی پوشیده از شن برگزار می شود. البته انجام بازی فوتبال در ساحل سابقه طولانی دارد، اما برگزاری مسابقات رسمی و تدوین قوانینی برای این رشته به سال ۱۹۹۲ و بنیان گذار نهادی به نام فوتبال ساحلی در این سال باز می گردد.

این رشته ورزشی با ۵ بازیکن (یک دروازه بان) و توپ فوتبال در ۳ وقت ۱۲ دقیقه ای برگزار می شود. تعداد تعویض ها نامحدود است و مساوی وجود ندارد. به این ترتیب در صورت مساوی در پایان مسابقه، ۳ وقت اضافه ۳ دقیقه ای لحاظ شده و پس از آن ضربات پنالتی تکلیف برنده را مشخص می کند.

1
1