- ارسال کننده: رضا امامی تاریخ: ۹۵/۰۲/۱۰

امام جمعه میانه از مردم خواست: کمپین خرید نکردن از مغازه داران سدمعبرکننده را تشکیل دهید

امام جمعه میانه با بیان اینکه خیابانها و پیاده روهای سطح شهر در قرق برخی مغازه داران بوده و مخل تردد عابرین پیاده شده اند، با انتقاد از سدمعبر حاکم بر شهر، افزود: این وضعیت نابه هنجار در ایام نوروز توسط مغازه داران و دستفروشان به اوج خود رسید، طوری که میهمانان و اهالی شهر را کلافه و محل های عبور را مسدود کرده بود و متاسفانه حرکت مناسبی برای حل مشکل از سوی شهرداری و نیروی انتظامی مشاهده نشد.

به گزارش فردای میانه، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی در خطبه های نماز جمعه با تاکید بر اینکه پیاده رو و خیابان محل تردد مردم و خودروها می باشد، افزود: این وضعیت بخاطر ندانستن و عدم آگاهی کسبه نیست و آنها حتی برای سدمعبر با یکدیگر به رقابت برخاسته اند بطوریکه به پیاده رو بسنده نکرده، وسایل خود را در خیابان قرار می دهند و حتی مانع پارک خودروها در محل های مجاز نیز می شوند.

وی سدمعبر را رواج بی فرهنگی توصیف کرده، موجب معرفی منفی میانه به مردم دیگر شهرها عنوان کرده گفت: مردم با اتحاد و عزم جدی، کمپین خرید نکردن از مغازه داران سدمعبرکننده را تشکیل دهند تا این معضل ریشه کن شود و در کنار آن شهرداری هم به وظیفه خود عمل کرده و گزارش ارائه دهد.

خطیب جمعه میانه با اشاره به سالروز شهادت شهید آیت‌الله مطهری و آغاز ترور شخصیت‌های تأثیرگذار از آغازین روزهای پیروزی انقلاب توسط دشمنان، گفت: شهید مطهری یکی از سرمایه های عظیم نظام بود که دلیل ماندگاری ایشان، اخلاص در اعمال و کردارشان می باشد.

حامدی آثار شهید مطهری را ارزشمند خوانده، ، مطالعه آن را برای همه اقشار از جمله دانش آموزان و دانشجویان توصیه کرد.

وی با تبریک روز معلم، جایگاه این قشر را والا خوانده، انسان سازی و فرهنگ سازی با توجه به هجمه های گسترده فرهنگی بیرونی را وظیفه بزرگ معلمین عنوان کرده افزود: این مسئولیت را معلمین می توانند حتی بهتر از والدین انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی با انتقاد از رویه آموزشی که والدین برای فرزندان با کلاس های متعدد فوق برنامه  انتخاب می کنند، این برنامه ها را موجب از بین رفتن انگیزه و روحیه فرزندان عنوان کرده، بهتر است والدین در کنار آموزش مطالب درسی، فرزندانشان را با نحوه ورود به اجتماع، آموزش های عملی، حرفه آموزی و درس زندگی آشنا کنند زیرا پرورش فرزندان در آسایش های ظاهری، نتیجه ای جز بیکاری و به دنبال کار پشت میز نشینی بودن، نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حامدی همچنین با تبریک روز کاروکارگر، گفت: تلاش و کار برای کسب روزی حلال در دیدگاه اسلام به منزله جهاد در راه خداست ولی متاسفانه در جامعه اسلامی ما این دیدگاه نسبت به جامعه کارگری وجود ندارد و جایگه کنونی، متناسب با این قشر نیست.

حامدی با تاکید بر اینکه کار و کارگر از ارکان اقتصاد مقاومتی هستند، افزود: تقویت تولید داخلی در شرایط تحریم نیز ممکن است و باید مردم و دولت از کالاهای داخلی استفاده و با کالای قاچاق مبارزه کنند تا کارگر ایرانی مشغول به کار باشد.

امام جمعه میانه با اشاره به آغاز طرح امنیت اخلاقی، با انتقاد از جو سازی برخی در مورد این برنامه، گفت: اگر هنجار شکنی در جامعه رواج یابد، زندگی برای هیچ کس میسر نخواهد بود و امنیت همه مختل می شود.

رضا امامی فردای میانه

کپی فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

1
1