- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۵/۰۲/۰۹

عملکرد ضعیف شورای شهر و شهردار میانه/ صدای امام جمعه و فرماندار هم در آمد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی میانا، اینک دوره چهارساله شورای دور چهارم میانه نیز رو به اتمام است، اما آن چیزی که این روزها توجه همگان را به خود جذب کرده انتقادات تند امام‌جمعه و فرماندار در رابطه با برخی کم‌کاری‌های اعضای شورای شهر و شهردار میانه است.

امام‌جمعه میانه در آخرین اظهارنظر خود در خطبه‌های نماز جمعه ۳ اردیبهشت‌ماه و درست یک هفته مانده به سالروز شوراها گفت: ناگفته‌های زیادی دارم؛ دوره چهارساله‌تان رو به پایان است، صبر تا کی؟ شورا نیستید، قبول، شهروند هم نیستید؟ مرد حسابی! این وضع شهر است؟ خجالت می‌کشیم وقتی مهمانی وارد شهر می‌شود!

این جملات، صحبت‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا حامدی امام‌جمعه میانه به مناسبت فرارسیدن روز شورا بود که عملکرد بسیار ضعیف و غیرقابل‌قبول شورای اسلامی شهر میانه در اجرای وعده‌های انتخاباتی، موجب شد تا امام‌جمعه بجای تبریک این روزبه اعضای شورای شهر از تریبون نماز جمعه به بیان این انتقادات بپردازد تا مردم بیش از پیش از اوضاع با خبر شوند.

وی از عدم اجرای طرح ساماندهی بافت فرسوده اطراف امامزاده اسماعیل (ع) و ناقص ماندن پروژه ساخت سرویس بهداشتی محوطه حرم امامزاده به عنوان مشتی نمونه خروار برشمرده، افزود: سال هاست که مردم و همسایگان حرم بلاتکلیف و چشم انتظار انجام این پروژه هستند و مدام در مورد این موضوع از بنده سوال می پرسند.

111

 

وی با تاکید بر اینکه زمان طولانی از انتخاب اعضای شورای شهر گذشته و با توجه به فرارسیدن پایان دوره هنوز حرکت قابل توجهی از ایشان در راستای عمران و آبادانی شهر مخصوصا انجام پروژه هایی مانند بافت فرسوده اطراف امامزاده صورت نگرفته، گفت: این اعضا شعارهایی را دادند و مردم هم به اعتبار آن به ایشان رای دادند ولی دوره رو به اتمام است و یقینا کاندیداها با شعارها، پوسترها و بنرهایی از همان وعده ها خواهند آمد.

وی با ابراز تاسف از اینکه امامزاده هر شهر، گل سر سبد آن شهر محسوب می شود ولی در میانه مورد بی توجهی قرار گرفته ادامه داد: با شورای دوره پیشین در خصوص ساخت سرویس های بهداشتی حرم امامزاده اسماعیل که برای عموم مردم شهرستان و مسافرین خدمات ارائه خواهد کرد، به توافق رسیده بودیم ولی شورای فعلی با بهانه های واهی مانند نبود بودجه و بزرگ بودن طرح از انجام آن سر باز می زند.

اما موج انتقادات مسئولین شهرستان به امام جمعه ختم نشد و حمید شکری روز سه شنبه ۷ اردیبهشت ماه نیز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری و ساماندهی اطراف حرم امامزاده اسماعیل (ع) میانه با بیان اینکه در ۴ نقطه از شهر میانه ساخت و ساز غیر مجاز شده که با اصول شهرسازی مغایرت داشته و طرح تفصیلی شهر از جمله معابر، خیابان ها و فضاهای عمومی در آن رعایت نشده است، افزود: تمامی طرح ها باید در قالب طرح بازآفرینی شهری پایدار ایجاد شود.

وی با بیان اینکه هدف از طرح بازآفرینی، تامین کمبودها و انجام اموری است که از طریق آن بتوان به ساماندهی وضعیت شهر کمک کرد، افزود: شهرداری موظف است با همکاری نیروی انتظامی پلیس ساختمان را تشکیل داده و با ساخت و سازهای غیرمجاز به طور جدی مقابله کند.

شکری عدم صدور پروانه از سوی شهرداری به زمین های قولنامه ای را معضل بزرگ شهرستان عنوان کرد و افزود: این امر سبب افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز شده است.

222

وی در مورد ساماندهی اطراف حرم امامزاده اسماعیل (ع) با اشاره به اینکه از ۱۰ سال پیش طرح ساماندهی اطراف امامزاده اسماعیل (ع) مورد بازبینی و اصلاح قرار گرفته و مصوب شده است، افزود: در این خصوص طی قراردادی فرمانداری ویژه میانه در حدود ۶۲ هکتار از زمین های خود را به سازمان عمران و بهسازی شهری وابسته به وزارت راه و شهرسازی برای اجرای این طرح اختصاص داده است اما تا به حال اقدامی صورت نگرفته است.

شکری از فرصت یکماهه شهرستان به سازمان عمران و بهسازی شهری در راستای اجرای مصوبه خبرداد و افزود: در غیر این صورت سازمان باید سند زمین های تحویلی را برگردانده و تحویل شهرستان دهد تا با هماهنگی شهرداری و به صحنه کشاندن مردم به اجرای طرح بپردازیم.

علاوه بر موارد مورد انتقاد و انتظار مسئولین بایستی گفت با ارتقای درجه شهرداری میانه از ۸ به ۹ انتظار می رفت تا مقدمات ساخت فرهنگسرا و یا حداقل ایجاد معاونت فرهنگی انجام می شد، اما تا کنون هیچ گونه اقدامی در این راستا انجام نگرفته است.

 اجرایی نشدن بسیاری از وعده اعم از جذب سرمایه گذاران وساخت مجتمع های تجاری و رفاهی و پارکینگ طبقاتی در سطح شهر و همچنین نبود خلاقیت در اجرای پروژ ها و طرح ها و همچنین کیفیت نامناسب برخی از طرح های عمرانی و خدماتی و نارضایتی بسیاری همشهریان از جمله دیگر مواردی است که میتوان بصورت موردی مواردی زیادی را برای آنان مثال زد.

1
1