- ارسال کننده: حمیدرضا علیزاده.. تاریخ: ۹۵/۰۲/۰۹

کمبود امکانات ضروری بخش بهداشت و درمان، نیازمند توجه ویژه...

قرآن و سنت بر اهمیت تاثیر بهداشت در زندگی دنیوی و اخروی اشاره فراوان دارد، برای نمونه میتوان به استناد یکی از مصادیق آیه شریفه *وَلاتُلقُوا بِاَیدیکُم اِلَی التَّهلُکَةِ*( سوره بقره آیه 195) که بر ضرورت رعایت بهداشت و سلامتی اشاره می نماید توجه نمود و چون مقدمه واجب، واجب است لذا رعایت بهداشت و پیشگیری از بیماریها برای حفظ جان مسلمانان واجب است.

اصولا به نسبت جمعیت هر منطقه ای باید امکانات بهداشتی و درمانی نیز برای کنترل بهداشت و درمان شهروندان آن منطقه پیش بینی و فراهم گردد. متاسفانه امروزه که به دلیل تغذیه نامناسب و... اغلب شهروندان عزیز با مشکلات چاقی، قلبی و ... مواجه هستند باید امکانات مناسبی نیز برای حفظ سلامت شهروندان آن جامعه فراهم گردد. به عنوان مثال اگر در منطقه ای که قریب به دویست هزار نفر جمعیت در آن سکنی گزیده و زندگی می کنند، به تعداد کمتر از انگشتان دو دست تخت CCU و ICU وجود داشته باشد این امکانات زیبنده آنجا نبوده و باید فکری برای جبران این قبیل کمبودها نمود. مسلما در هر بخشی با وجود اینکه بتوان از نیروهای توانمند و دلسوز سود جست در صورت نبود امکانات اولیه و دستگاههای لازم تلاش های شبانه روزی چنین نیروهایی زیاد به چشم نخواهد آمد.

لذا لزوم توجه به زیر ساخت های این بخش نیازمند توجه ویژه... میباشد، انشاالله با توسعه یکنواخت و متوازن در هر جامعه ای شاهد آن باشیم که به تناسب نسبت جمعیت هر منطقه ای  امکانات بهداشتی و درمانی نیز برای آن منطقه پیش بینی و فراهم گردد.

1
1