- ارسال کننده: رضا امامی تاریخ: ۹۵/۰۲/۰۴

تبریک متفاوت امام جمعه میانه به شورای شهر! / مرد حسابی! این وضع شهر است؟ شورا نیستید، قبول، شهروند هم نیستید؟!

فردای میانه / ناگفته های زیادی دارم؛ دوره چهارساله تان رو به پایان است، صبر تا کی؟؛ شورا نیستید، قبول، شهروند هم نیستید؟ مرد حسابی! این وضع شهر است؟ خجالت می کشیم وقتی مهمانی وارد شهر می شود!

این جملات، صحبت های امروز حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی امام جمعه میانه به مناسبت فرارسیدن روز شورا بود که عملکرد بسیار ضعیف و غیر قابل قبول شورای اسلامی شهر میانه در اجرای وعده های انتخاباتی، موجب شد تا امام جمعه بجای تبریک این روز به اعضای شورای شهر از تریبون نماز جمعه به بیان این انتقادات بپردازد تا مردم بیش از پیش از اوضاع با خبر شوند.

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه امروز، طاهری، رئیس شبکه بهداشت و درمان میانه بود؛ ولی امام جمعه میانه گفت: انتظارم این بود که رئیس شورای شهر، سخنران پیش از خطبه های این هفته باشد تا در مورد وعده هایی که به مردم داده اند و کارهایی که انجام گرفته گزارش دهند.

وی از عدم اجرای طرح ساماندهی بافت فرسوده اطراف امامزاده اسماعیل(ع) و ناقص ماندن پروژه ساخت سرویس بهداشتی محوطه حرم امامزاده به عنوان مشتی نمونه خروار برشمرده، افزود: سال هاست که مردم و همسایگان حرم بلاتکلیف و چشم انتظار انجام این پروژه هستند و مدام در مورد این موضوع از بنده سوال می پرسند.

وی با تاکید بر اینکه زمان طولانی از انتخاب اعضای شورای شهر گذشته و با توجه به فرارسیدن پایان دوره هنوز حرکت قابل توجهی از ایشان در راستای عمران و آبادانی شهر مخصوصا انجام پروژه هایی مانند بافت فرسوده اطراف امامزاده صورت نگرفته، گفت: این اعضا شعارهایی را دادند و مردم هم به اعتبار آن به ایشان رای دادند ولی دوره رو به اتمام است و یقینا کاندیداها با شعارها، پوسترها و بنرهایی از همان وعده ها خواهند آمد.

وی با ابراز تاسف از اینکه امامزاده هر شهر، گل سر سبد آن شهر محسوب می شود ولی در میانه مورد بی توجهی قرار گرفته ادامه داد: با شورای دوره پیشین در خصوص ساخت سرویس های بهداشتی حرم امامزاده اسماعیل که برای عموم مردم شهرستان و مسافرین خدمات ارائه خواهد کرد، به توافق رسیده بودیم ولی شورای فعلی با بهانه های واهی مانند نبود بودجه و بزرگ بودن طرح از انجام آن سر باز می زند.

 

سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در طبس بر اثر طوفان شن که توطئه ای با هدف براندازی یک نظام و انقلاب نوپا بود و به بیان حجت الاسلام والمسلمین حامدی با دست خداوند موجب شکست دشمن گردید، موضوعی شد تا امام جمعه میانه آن را به موضوعات امروز تعمیم دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی گفت: سنت و وعده خداوند است که هرکس با او باشد، خداوند با اوست و این سنت در طبس یادآوری شد و اگر امروز هم ثبات قدم و وحدت کلمه داشته و پیرو ولایت باشیم همچنان همان سنت جاریست.

وی گفت: متاسفانه امروز این سنت فراموش شده؛ اگر با عظمت دشمن رعب به جانمان بیفتد، حمایت خداوند را نخواهیم داشت.

حامدی با اشاره به بهانه تراشی ها و کارشکنی های مستمر آمریکا در عدم تحقق مفاد برجام گفت: سیاستمداران آمریکا خودشان تصمیم می گیرند به تعهدشان عمل کنند یا نه، زیرا خودتان به کدخدایی آنان اعتراف کرده اید پس تصمیم گیر هستند ولی ساستمدارانمان به بهانه موضوعات مختلف به آمریکا سفر کرده، در مورد برجام جلسه تشکیل داده و چانه زنی می کنند تا الطاف کدخدا را ببینند.

امام جمعه میانه با اشاره به صحبت های اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه هدف از برجام، ایجاد دو دستگی و خروج پیام این دو دستگی از ایران بود؛ افزود: این هشدار مدت ها قبل توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اعلام شده بود و آنها هرگز ار رویه دشمنی خود با ایران بازگشته و نخواهند گشت.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی با انتقاد از مواضع و عملکرد وزیر امور خارجه گفت: مقام معظم رهبری مکرراً می فرمایند آمریکا مورد اعتماد نیست ولی معلوم نیست آقای ظریف در آمریکا به دنبال چه هست و دستگاه دیپلماسی ما باید بدانند ما با مذاکره مشکلی نداریم ولی زمانی که آمریکا به تعهد خود در جمع کشورها پایبند نیست، پس نمی توان به گفته های پشت درهای بسته آنان امید بست و راه و مسیر ما مشخص است و آقای رئیس جمهور و دولتمردان راه اقتصاد مقاومتی را به دور از شعار، نوشته و صحبت برای رونق اقتصاد کشور در پیش بگیرند.

 

امام جمعه میانه با اشاره به هفته سلامت، خودمراقبتی را توصیه کرده افزود: بارعایت ساده ترین مسائل می توان از زندگی راحت توام با سلامتی برخوردار بود و عواقب رعایت نکردن آنها، با بالا رفتن سن بروز می کند

وی با تاکید بر اینکه پیاده روی و تحرک باید عادت شود از استفاده مردم از وسائط نقلیه برای کوتاهترین مسیرها و حتی گردش ها انتقاد کرده افزود: متاسفانه مردم و مخصوصا جوانان با وجود مشکلات ترافیکی شهر میانه، با وسایط نقلیه برای مسیرهای کوتاه استفاده می کنند و گردش در هوای بهاری را هم با خودرو انجام می دهند که هم موجب آلودگی می شود و هم سوخت به هدر می رود.

امام جمعه میانه با انتقاد از میزان بالا و غیر استاندارد مصرف سوخت خودروهای داخلی، این کار را خیانت خوانده افزود: تولیدکنندگان خودرو با محصولاتی با مصرف بالا در حدود 12 لیتر مرتکب خیانت می شوند درحالیکه خودروهای نسل امروزی با استاندارد 2 و نیم لیتر هستند هرچند با اتلاف بیهوده سرمایه هایمان، خیانت دیگر را خودمان به خودمان می کنیم.

حجت الاسلام حامدی در مورد استفاده بدون ملاحظه از نمک، قند و روغن نیز هشدار داده افزود:  متاسفانه در امور مضر رکورداریم و اینها عادات غلطی است که باید اصلاح شود.

رضا امامی فردای میانه

کپی برداری از خبر و عکس فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

 

 
1
1