- ارسال کننده: رضا امامی تاریخ: ۹۵/۰۲/۰۳

دومین مراسم اعتکاف سربازان ارتش آغاز شد + تصاویر

دومین مراسم اعتکاف سربازان ارتش تیپ 36 پیاده مکانیزه میانه با حضور 110 نفر در مسجد الغدیر پادگان میانه آغاز شد.

به گزارش فردای میانه، امام جمعه میانه با حضور در جمع معتکفین ارتش، با بیان اینکه مطلوبترین برنامه ماه رجب، ایام البیض است، افزود: سنت حسنه اعتکاف مختص دین اسلام نبوده و در امت ها و ادیان پیشین نیز آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی با تشریح مراحل و شرایط لازم برای بهره مندی از فرصت اعتکاف ، طی کردن مسیر سیر و سلوک از سوی خلق به سمت خدا؛ توجه داشتن؛ توبه کردن و برداشتن موانع، پلیدی ها و آلودگی ها؛ داشتن عزم و اراده جدی برای بازنگشتن دوباره سمت گناه و رعایت تقوا و پرهیزکاری را از مهمترین مراحل اعتکاف برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه سه روز اعتکاف فرصت مغتنمی برای مرور رفتارها و کردارهاست افزود: در این روزها لیستی از خصائص ناپسند خود را نوشته و مرور کنیم و تصمیم بگیریم تا آنها را از وجود خود حذف کنیم و به جای آنها صفات ارزشمند انسانی را جایگزین نماییم.

حجت الاسلام حامدی روزه گرفتن، سحرخیزی، سکوت و کنترل زبان، حذف ارتباطات مضر و کنترل روابط ، ذکر و دعا را برنامه هایی برای تبدیل شدن به یک انسان کامل عنوان کرد.

او در پایان با تاکید بر اینکه حفظ ارزش های معنوی مهمتر از و دشوارتر از بدست آوردن آنهاست گفت: وظیفه شما پس از مراسم اعتکاف، دیگر سازی بعد از خودسازی است و باید خوب بودن را در جامعه ترویج داد.

گفتنی است امیر سرتیپ توکلی فرمانده تیپ 36 پیاده مکانیزه ارتش و حجت الاسلام والمسلمین مفدم رئیس عقیدتی ارتش و حجت الاسلام والمسلمین عیسی زاده رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میانه نیز حضور داشتند.

رضا امامی فردای میانه

 

 

 

 

1
1