- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۵/۰۱/۳۱

شهرستان میانه رتبه چهارم ازدواج در آذربایجان شرقی را دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، علی جعفری‌آذر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مورد آمار ازدواج طی سال گذشته در استان اظهار داشت: از این تعداد آمار ذکر شده ۱۵ هزار و ۲۶۲ فقره ازدواج در مناطق شهری به ثبت رسیده و ۹ هزار و ۱۴۵ نفر نیز مربوط به مناطق روستایی است.

وی افزود: در این مدت و بعد از شهرستان تبریز بیشترین تعداد آمار ازدواج با ثبت دو هزار و ۵۹۳ فقره مربوط به شهرستان مرند است.

جعفری‌آذر گفت: بعد از شهرستان مرند نیز شهرستان مراغه با ثبت دو هزار و ۴۴۶ فقره ازدواج و شهرستان میانه با ثبت یک هزار و ۹۰۴ فقره ازدواج در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی در ادامه در خصوص کمترین آمار ازدواج ثبت شده در شهرستان‌های استان نیز اظهار داشت: کمترین آمار ازدواج با ثبت ۳۲۴ فقره ازدواج مربوط به شهرستان خداآفرین است.

بنا به گفته وی بعد از شهرستان خداآفرین نیز، شهرستان‌های چاراویماق با ثبت ۴۲۶ فقره ازدواج و شهرستان ورزقان با ثبت ۴۳۲ فقره ازدواج کمترین آمار ثبت ازدواج را به خود اختصاص داده‌اند.

جعفری‌آذر با مقایسه میزان ازدواج در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۳ خاطرنشان کرد: سال ۹۳ در سطح استان آذربایجان‌شرقی تعداد ۴۰ هزار و ۷۳۱ فقره ازدواج به ثبت رسیده بود که این آمار با کاهش ۱۰ درصدی مواجه شده است.

وی همچنین در مورد آمار ثبت ازدواج طی ۱۰ سال گذشته آذربایجان‌شرقی نیز تصریح کرد: طی ۱۰ سال گذشته یعنی در سال ۸۴ نیز ۴۲ هزار و ۷۲۵ فقره ازدواج در آذربایجان‌شرقی به ثبت رسیده بود.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی ادامه داد: طی ۱۰ سال گذشته بیشترین آمار ازدواج در سال ۸۷ ثبت شده که تعداد آن ۴۸ هزار و ۶۷۳ فقره بوده است و بعد از آن نیز شاهد ثبت ۴۷ هزار و ۴۰۱ فقره ازدواج در سال ۸۸ و ثبت ۴۶ هزار و ۹۰۰ فقره ازدواج در سال ۸۹ بوده‌ایم.

1
1