- ارسال کننده: رضا امامی تاریخ: ۹۵/۰۱/۲۷

امام جمعه میانه: جای یک انقلاب فرهنگی دیگری خالی است / مسئولین فرهنگی بیدار نمی شوند

امام جمعه میانه با اشاره به خطبه هایی از نهج البلاغه با بیان اینکه انسان در معرض لغزش بوده و ممکن است به سمت گناه تمایل یابد، مرور اینکه لذت گناهان، زودگذر و ظاهری است ، تبعات آن باقی مانده و موجب سلب برخی نعمات می شود را راه پرهیز از گناهان عنوان کرده افزود: متاسفانه شرب خمر در قشر لاابالی جامعه رواج دارد و بنا بر اعلام نیروی انتظامی آمار 3 هزار نفری  رانندگی حین مستی وجود دارد که عدم رسانه ای شدن چنین موضوعاتی، خجالت از این است که این عمل برازنده یک جامعه اسلامی نیست.

به گزارش فردای میانه، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی در نماز جمعه امروز افزود: 90 نفر نیز به دلیل شمر خمر در یک عروسی کور شدند و  یقیناً تا آخر عمر پشیمان هستند و حتی قادر به بیان دلیل این موضوع هم نخواهند بود.

وی اعتیاد به مواد مخدرکه خفت و خاری در پی دارد را حاصل حرکتی نسنجیده عنوان نموده گفت: حتی نزدیک ترین فرد به چنین شخصی، منتسب بودن به او را منکر می شوند و اینها فقط بخش دنیوی گناه است و بخش اخروی آن به مراتب سخت تر خواهد بود.

حجت الاسلام حامدی با اشاره به 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی، ضمن تبریک این روز به ارتشیان، علی الخصوص ارتشیان حاضر در مراسم نماز جمعه حضورشان را ارزشمند خوانده، یاد و خاطره امام راحل و تمامی شهدا علی الخصوص 48 هزار شهید ارتش و شهدای ارتشی مدافع حرم را گرامی داشته، به یادآوری اصل 144 قانون اساسی پرداخته گفت: این اصل، شرط ارتشی بودن است که فرمانده معظم کل قوا در دیدار نوروزی نیروهای نظامی و انتظامی، به دارا بودن این شرط مهم و ارزشمند یعنی مکتبی بودن ارتش جمهوری اسلامی ایران صحه گذاشتند.

حامدی ادامه داد: مهمترین وظیفه نیروهای نظامی، دفاع از مرزهای امنیت ملی است که با دیدن مصادیق آن می توان گفت امنیت بی نظیری که شاهد آن هستیم علی رغم توطئه های متعدد و همه جانبه دشمنان، با بیداری سربازان نظام در هر لباسی، حول یک محور و تحت یک فرمان فراهم شده و خدمت تحت فرمان نایب امام افتخار بزرگی است.

امام جمعه میانه گفت: نعمت امنیت که بر کشورمان حاکم است زمانی بیشتر خودنمایی می کند که کشوری امن مانند بروکسل و پاریس دچار ناامنی شدند و امروز نیروهای نظامی ما در جنگ های نیابتی، امنیت ملی را دورتر از مرزها با فعالیت و تلاش فراهم کرده اند که اینها حاصل تلاش های سربازان انقلاب و ارتش مکتبی با کارایی بالاست.

حامدی داشتن توان نظامی بالا را دستور دینی خوانده گفت:  کشور باید از لحاظ نظامی  توانمند باشد تا کسی جرات تعرض به کشور اسلامی را نداشته باشد.

امام جمعه به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرده، سپاه و ارتش را دو بازوی ولایت در دفاع از حریم نظام و انقلاب توصیف کرد.

حجت الاسلام حامدی به سالروز انقلاب فرهنگی توسط امام راحل(ره) و ضرورت انقلاب فرهنگی در کنار انقلاب سیاسی اشاره کرده گفت: شکل گیری این نهاد بر اساس وضعیت فرهنگی نامناسب آن زمان به تشخیص امام راحل صورت پذیرفت و مصون سازی فرهنگی لازم بود تا آموزه های دینی و ارزش ها حفظ شود.

امام جمعه میانه با بیان مصادیقی از وضعیت کنونی فرهنگ کشور گفت: جای یک انقلاب فرهنگی دیگری خالی است و حرکتی لازم است.

وی برگزاری کنسرت با عنوان حرکت فرهنگی، اردوهای مختلط دانشگاهی و تقلید کورکورانه و بدون خلاقیت صدا و سیمای جمهوری اسلامی از برنامه های ماهواره در ساخت برنامه های مفرح و شاد را مصادیقی از استحاله فرهنگی برشمرده افزود: با وجود تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تهدید بزرگ و رخنه و نفوذ فرهنگی دشمن، ولی باز هم شاهدیم که مسئولین فرهنگی بیدار نمی شوند و برازنده این نظام نیست که با هدف تحول فرهنگی وارد ولی با استحاله فرهنگی مواجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی با اشاره به سیزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در استانبول ترکیه و حواشی آن گفت: غده سرطانی رژیم صهیونیستی اسرائیل که منطقه و دنیا را بهم زده در بین کشورهای اسلامی فراموش شده و مسلمانان با شیطنت های یک غده سرطانی صهیونیستی به ظاهر اسلامی دیگری به نام عربستان به جان هم افتاده اند.

وی با بیان اینکه این تشکیلات برای ایجاد وحدت بیشتر بین کشورهای اسلامی شکل گرفته، نسبت به دوری از هدف اصلی و پیشروی برای شقاق بیشتر ابراز تاسف کرده افزود: عربستان، ترکیه و قطر می خواهند ارتباط بیشتری با رژیم اسرائیل برقرار کنند و به همین خاطر به روش های مختلف متوسل می شوند که خوشبختانه سعی و تلاش آنها در تشکیل مثلث ترکیه، عربستان و مصر علیه ایران و نیز سعی در معرفی حزب ا... لبنان بعوان یک گروه تروریستی ناکام ماند.

وی با انتقاد از حرکت انفعالی کنونی مسئولین در موضوع حج، گفت: در این برهه نیاز به اقتدار است و اکنون در موضوع حج، حرکت کشور منفعل است و دنیا باید بداند که عربستان مانع حج مردم ایران می شود و خائنین حرمین شریفین هستند و امیدواریم کار به آنجا نکشد ولی اگر منفعل حرکت کنیم قرائن و شواهد نشان می هد که بعید نیست این اتفاق رخ دهد.

رضا امامی  فردای میانه

Fardayemiyaneh.ir

 کپی برداری از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.