- ارسال کننده: رضا امامی تاریخ: ۹۵/۰۱/۲۷

خلاصه ای از 5 جلسه با حضور امام جمعه میانه + تصاویر

فردای میانه / جلسات درس اخلاق در اداره آموزش و پرورش، امر به معروف و نهی از منکر در سپاه ناحیه میانه،  نشستی با رئیس و جمعی از پرسنل بنیاد مسکن، شورای فرهنگ عمومی و جلسه ای با حضور فرمانده و جمعی از کادر تیپ 36 پیاده مکانیزه ارتش، جلسات روز پنجشنبه حجت الاسلام والمسلمین حامدی امام جمعه میانه بود.

 

محور اصلی سخنان امام جمعه میانه در جلسه درس اخلاق که هر هفته با حضور رؤسای ادارات شهرستان برگزار می شود، مسئولیت پذیری و وظیفه شناسی در ابعاد مختلف زندگی علی الخصوص در قبال تکالیف و مسئولیت هایی که به انسان سپرده می شود، بود.

حجت الاسلام حامدی در همین راستا به اهمیت مسئولیت پذیری و عواقب بی مسئولیتی در رابطه با تولیدکنندگان و مصرف کنندگان پرداخت.

 

اولین جلسه امر به معروف و نهی از منکر در سال 95 هم در سپاه ناحیه میانه تشکیل شد که امام جمعه میانه با اشاره به عنوان سال، " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل " ، گفت: وقتی صحبت از امر به معروف و نهی از منکر به میان می آید، ناخوادآگاه ذهن به سمت حجاب و نماز می رود درحالی که دامنه معروف و منکر بسیار گسترده است و نباید فراموش شود.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال را از مصادیق بارز معروف و بیکاری را نوعی منکرعنوان کرده، دلیل آن را اینگونه بیان کرد: به تبع اشتغال زایی، جلوگیری از فساد ، تشکیل خانواده و ازدیاد نسل صورت می پذیرد که نباید چنین معروفی مورد غفلت قرار گیرد و حل معضل اقتصاد با شناخت و باور توانایی های داخلی و عزم و اراده جمعی میسر است؛ بیکاری هم نوعی منکر است زیرا از کنار آن انواع منکرات نشأت می گیرد.

فرمانده سپاه ناحیه میانه نیز در این جلسه با بیان اینکه شهرستان میانه رتبه چهارم امر به معروف و نهی از منکر را در استان به خود اختصاص داده، دلیل این رتبه را ضعف در تبلیغات محیطی عنوان کرده افزود: ما علاوه بر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، قرارگاهی با همین نام داریم که با همکاری و تعامل سازنده با اداراتی مانند آموزش و پرورش و نیروی انتظامی، جلسات امر به معروف و نهی از منکر را در مدارس، مساجد و ادارات برگزار می کنیم که تاثیر مثبت این جلسات را می بینیم.

سرهنگ جعفر غیابی از اجرای مانور تذکر لسانی در قالب گشت تذکر لسانی خبر داده افزود: این برنامه منحصر به موضوع حجاب و عفاف نیست و به اصناف نسبت به تزئینات و ویترین های نامناسب تذکر داده خواهد شد همچنین در کنار آن در فضای مجازی نیز فعالیت خواهیم داشت.

غیابی با بیان اینکه تمامی معضلات و مشکلات حیطه امر به معروف و نهی از منکر شناسایی شده، تاکید کرد: مردم، حرف ها و برنامه ها را با سند می پذیرند که برنامه های ما برای تمامی اقشار، مستند است.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی در جلسه بنیاد مسکن با انتقاد از عملکرد برخی بانک های شهرستان در اعطای تسهیلات مسکن روستایی، گفت: چطور ممکن است برخی بانک ها در این زمینه عملکرد مثبت و برخی عملکرد غیرقابل قبولی داشته باشند و این نشان می دهد برخی بانک ها برای مردم مشکل وثیقه را سخت تر می کنند طوری که امکان اخذ وام میسر نمی شود.

امام جمعه میانه با تاکید بر اینکه اگر برنامه ریزی و کار برای مقاوم سازی و نوسازی منازل روستایی نباشد، بعدها باید چندین برابر آن را برای جبران خسارات تحمیلی مصرف نمود، زلزله های اهر، هریس و ورزقان را مثال مدعای خود عنوان کرد.

وی همچنین با بیان اینکه اکثر منازل روستایی نیازمند نوسازی و مقاوم سازی است، اشتغال زایی را یکی از نتایج مثبت این حرکت برشمرد.

گفتنی است در ابتدای جلسه، احمدیان رئیس بنیاد مسکن میانه به ارائه گزارشی از عملکرد این اداره پرداخت.

 

امام جمعه میانه در جلسه شورای فرهنگ عمومی نیز، چندین موضوع را مورد بحث قرار داد که عزم جدی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، برنامه ریزی برای مساجد و استفاده از پتانسیل این مکان بعنوان پایگاه مذهبی، فرهنگی و اقتصادی، حل مشکل هیئت امنای برخی مساجد شهر و روستا که این مکان را بصورت سنتی، موروثی و سلیقه ای اداره می کنند و نیز ارتقای سطح مدیریت مساجد از شاخص ترین آنها بود.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی همچنین از برگزاری دوره های کوتاه مدت برای هیئت امنا و روحانیون در جهت مدیریت خوب مساجد پس از ساماندهی هیئت امنای مساجد در آینده ای نزدیک خبر داد.

 

دیدار فرمانده تیپ 36 پیاده مکانیزه ارتش و جمعی از پرسنل آن با امام جمعه نیز آخرین جلسه قبل از ظهر حجت الاسلام والمسلمین حامدی بود که به نماز جماعت در دفتر وی ختم شد.

حجت الاسلام حامدی در این جلسه با اشاره به دیدار نوروزی جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح با فرمانده کل قوا که ارتش جمهوری اسلامی ایران را ارتشی مکتبی لقب دادند، این وصف را مدال افتخاری بر گردن ارتش عنوان کرده افزود: ارتش مکتبی به معنی لشگریان خداست که دارای صفات خاص و بارز اخلاقی و انسانی هستند.

امام جمعه میانه با اشاره به امنیت کنونی مرزهای کشور گفت: ارتش و تمامی نیروهای مسلح مایه افتخار و اقتدار کشور هستند و ملت ثمره زحمات و تلاش های این عزیزان را با گوشت و پوست خود لمس می کند و امن بودن ایران اسلامی در ناامن ترین نقطه کره خاکی و ناامن شدن کشورهایی مانند بروکسل و فرانسه که مدعی امن بودن در اروپا هستند، گواه این مدعاست.

گفتنی است در ابتدای جلسه امیر سرتیپ توکلی فرمانده تیپ 36 پیاده مکانیزه ارتش سخنرانی و تاکید کرد: ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح نظام اسلامی، مانند گذشته که 48 هزار شهید و 170 هزار جانباز ارتشی تقدیم انقلاب نموده اکنون که با جنگ نیابتی دشمن روبرو هستیم در دفاع از حریم اسلام و نظام آماده و مقتدر است و با دستور فرماندهی کل قوا حاضر به اثبات صلابت ایران اسلامی می باشد.

رضا امامی - فردای میانه

 کپی برداری از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

 

 

 
1
1