- ارسال کننده: قادرحسن زاده تاریخ: ۹۵/۰۱/۲۲

آقایان نماینده، شما هنوز مسئول هستید

"می گویند مدیر متعهد، مدیری است که تا آخرین ثانیه های مدیریتش قاطع وموثر باشد."

انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان میانه تمام شده و صحت آن نیز به تائید شورای نگهبان رسیده است ولی مسئولیت نمایندگی نمایندگان قبلی هنوز تمام نشده. مردم منتظرند تا خرداد ماه از راه برسد و منتخبان شهرستان به جای مددی و حسینی به بهارستان بروند و برای رفاه آنها در تصمیم گیری های خرد و کلان سهیم باشند. ولی عدم انتخاب مجدد نماینده های دور قبل چیزی از مسئولیت آنها کم نمی کند.

در فاصله زمانی این تغییرات، نکته ی باریکی هست که شاید در نگاه اول زیاد به چشم نیاد ولی با بررسی اندک می توان به اهمیت و حساسیت آن پی برد و آن خلاء موجود در فاصله زمانی پایان کار نمایندگان قدیم و شروع به کار نماینده های جدید است. از آنجایی که تغییر مدیران اجرایی ادارات و سازمان ها در کشور ما با نظر مساعد نمایندگان مجلس صورت می گیرد،  این فاصله زمانی چند ماهه فرصتی طلایی برای برخی تغییرات اساسی در مدیریت شهری است که معمولاً دستگاه های اجرایی از این فرصت و غفلت نمایندگان بازمانده از پارلمان استفاده می کنند و مهره های مد نظرشان را در ادارات جابجا می کنند. چرا که منتخبین جدید هنوز اشرافیت کامل به مسائل ندارند و نمایندگان قبلی هم انگیزه ای برای درگیر شدن. بنابراین جابجایی مهره های مد نظر اشخاص صاحب نفوذ در ساختار اداری شهرستان با هزینه ی کمتری انجام می گیرد.

اکنون این فرصت برای این افراد فراهم شده و عدم حضور جدی نمایندگان قبلی در عرصه های مختلف و کمرنگ شدن حضور و نفوذ آنها در جامعه به نحوی که حتی در مراسمات رسمی هم از آنها خبری نیست در حالی که قبلاً مجالس ترحیم را هم از دست نمی دادند، راه را برای استفاده به نفع خود هموار کرده است. نمونه بارز این امر زمزمه های جابجایی برخی مدیران غیر بومی با افراد جدید از همان جنس است که وجودشان جز تحمیل بار مالی و بروز مشکلات حاشیه برای سازمان ها و ادارات مد نظر، نتیجه دیگری ندارد.

علاوه بر بحث تغییر وگماردن مدیران، حذف برخی امکانات موجود شهری نظیر قطار پردیس نیز از جمله مواردی است که به این خلاء مربوط می شود و بهانه تراشی و صحبت ها در مورد مسائل حاشیه ای، گمراه کردن افکار عمومی از اصل مسئله است. اگر حافظه تاریخی مردم یاری کند در دوره قبل نیز ماجرای پردیس مطرح و بعد از انتخابات دوباره با حضور مدیرکل ریلی در میانه فعالیت این قطار از سر گرفته شد. جا دارد ضمن حفظ هوشیاری عمومی در این زمینه، از فرماندار محترم و امام جمعه محبوب شهرمان هم بابت هوشیاری در این مورد قدردانی نمائیم و امیدواریم آقایان شیویاری و فرمند به عنوان منتخبین مردم که شعارشان حمایت از مدیران بومی در شهرستان بود، به این مسائل توجه ویژه ای داشته باشند تا بعد از نشستن بر کرسی مجلس دغدغه این تغییرات بار مضاعفی بر دوششان نباشد.

1
1