- ارسال کننده: میثم عظیمی. تاریخ: ۹۵/۰۱/۰۳

وعده های بر زمین مانده مسئولین و نمایندگان شهرستان میانه در سال ۹۴

وعده های بر زمین مانده مسئولین و نمایندگان شهرستان میانه در سال ۹۴
بدون شک مردم میانه با کسب تجربیات مختلف در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی به‌مرورزمان خواهند توانست ضمن مطالبه گری و پیگری مسائل از مسئولین ، خود بر مشکلات حوزه شهرستان غلبه و چاره‌اندیشی کرده و چشم امید به برخی از وعده‌های پوچ دولتمردان و نمایندگان نداشته باشند.

 

سال ۹۴ با تمامی اتفاقات تلخ و شیرینش گذشت و پایگاه اطلاع رسانی میانا در این سال سعی داشت تا ضمن استفاده از تمامی ظرفیت ها و امکانات در اختیار خود در راستای انعکاس اخبار و مشکلات شهرستان گام برداشته و در این راه به منافع حزبی و گروهی سودجویان و افراد منفعت طلب بی اعتنا باشد.

امید است در این راه سخت و دشوار مجموعه میانا توانسته باشد نمره قبولی را از دست شما مردم بگیرد، اما در این میان مسئولین و نمایندگان شهرستان میانه نیز زحمات زیادی کشیده اند و برای اعتلای نام شهرستان همواره در صدد خدمت رسانی بوده اند، هرچند که در برخی موارد این خدمت رسانی ها جامه عمل به خود نپوشانده و در حد حرف و شعار باقی مانده است.

نکته ای که شاید در انتخابات یازدهمین دوره مجلس نمود بیشتری به خود دید و مردم با کنار گذاشتن نمایندگان دوره دهم دو نماینده دیگر را به صحنه آوردند، این انتخابات نشان داد که مردم میانه هیچ گاه اسیر وعده و وعید ها و یا قدرت نمایی و زر و زور اشخاص نخواهند شد و با بصیرت و آگاهی رای خود را به صندوق های رای انداختند.

انتخابی که ۴ سال دیگر باید در مورد آن قضاوت کرد و دید که آیا شعار ها و وحدت و همدلی ها همچنان باقی خواهد ماند و یا اشتباهات گذشتگان دوباره تکرار خواهد شد؛ اما نکته اصلی و محوریت سخنان این نوشتار برا روی وعده های بر زمین مانده مسئولین شهرستان در طی سالهای گذشته گشته است.

موارد مشکلاتی اساسی و زیر بنایی که با زندگی و معیشت همشهریان میانه ای گره خورده و همواره پیگیر این مسائل بوده اند. حل مشکلات بیکاری شهرستان که رتبه یک استان و رونق تولید و افزایش کیفیت خدمات رسانی دستگاه های اجرایی از جمله مهم ترین این مسائل بشمار می روند.

اگر بخواهیم بصورت تیتر وار به وعده های بر زمین مانده مسئولین و نمایندگان دور دهم اشاره ای داشته باشیم میتوانیم موارد را بدین ترتیب لیست کنیم؛

– بهره برداری از آب شرب میانه

-تکمیل محور گردشگری کندوان و محور تاریخی ترکمانچای

 سایت گردشگری سد شهریار

 سایت گردشگری دریاچه سد آیدوغموش

-انتقال آب شرب میانه از سد گرمی

-احداث کارخانه پتروشیمی در میانه

-تکمیل فاز ذوب و احیا ذوب آهن آذربایجان

-انتقال آب گرمی چای به میانه

-ارتقا صومعه علیا به شهر

-تعیین تکلیف ایجاد فرمانداری ترکمانچای

 افتتاح بانک سرمایه

-بهره برداری از راه آهن میانه تا بستان آباد

-تکمیل راه آهن دوخطه میانه – تبریز

-تکمیل و تجهیز امکانات شهربازی میانه و افزایش خدمات

-بهره برداری از جاده سرچم – میانه

-بهره برداری از بیمارستان امام خمینی

-ایجاد مجتمع آموزش عالی سلامت، دانشکده پزشکی

-قول رییس جمهور درباره راه آهن اردبیل – میانه

 افتتاح استخر کارگران تا دهه فجر

 پروژه ی اطراف امامزاده اسماعیل (ع)

 افتتاح پروژه کمربندی ساحلی میانه

-افتتاح راه آهن میانه اردبیل

-اتمام قطار میانه ـ تبریز

-اتمام پروژه راه آهن اردبیل – میانه

این موارد جزو مهم ترین وعده های بر زمین ها مسئولین و نمایندگان شهرستان میانه بشمار می روند که قرار بود تا آخر سال ۹۴ شاهد اجرایی شدن آن ها باشیم اما متاسفانه اینگونه نشد. پروژه ها و کارهایی که مطمئناً نیازمند وحدت بیان نمایندگان و مسئولین برای به نتیجه رساندن تک تک آنها را دارد.

به غیر این مطالبات مردم میانه همواره در آرزوی داشتن واحدهای تولید و جذب سرمایه گذار بوده اند که این موضوع نیز تا کنون محقق نشده است.

مناسب نبودن وضعیت راه های موصلاتی با آمار بالای تصادفات بویژه در مسیر میانه –تبریز و لزوم دو بانده کردن آن به علت فاصله شهرستان از آزاد راه زنجان – تبریز از دیگر مواردی است که می توان در فهرست کارهای انجام نشده و نیازمند پیگری عنوان کرد.

افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی و ایجاد مراکز تفریحی و گردشگری و لزوم توجه جدی به مسائل فرهنگی که همواره جای آن در بودجه های برخی سازمان ها مانند شهرداری که علی رغم افزایش درجه از ۸ به ۹ و ضرورت ایجاد معاونت فرهنگی در آن در دیگر مواردی است که می توان بصورت موردی روی آن ها بحث و به عنوان دیگر موارد ضروری و قابل پیگری شهر میانه عنوان کرد.

بدون شک محقق شدن تمامی این موارد بدست یک فرد امکان پذیر نخواهد بود و جوانان و نخبگان شهرستان باید در کنار رسانه های دلسوز و مردمی که اندیشه ای جز خدمت و اطلاع رسانی ندارند در صدد انعکاس و رساندن صدای مناطق محروم شهرستان به گوش مسئولین استانی و کشوری بر آیند.

1
1