- ارسال کننده: رضا امامی تاریخ: ۹۴/۱۲/۲۳

چه شد که قطار پردیس میانه حذف شد؟!

فردای میانه / با خبر شدیم قطار پردیس میانه از خط ریلی این مسیر حذف شد که در همین راستا پیگیر علت آن شدیم.

تماس نخستمان در این باره با آقای مشایخی معاون محترم عمرانی و برنامه ریزی فرماندار میانه بود که در این باره گفت: این قطار به دلیل مشکلات فنی از همه مسیرهای کشور حذف شده و ما پیگیر بازگرداندن آن پس از رفع نواقص هستیم.

تماس بعدی مان با آقای جلیلی رئیس سابق(بازنشسته) راه آهن بود که عنوان کرد: در زمان تصدی بنده قرار بود این قطار حذف شود و الان حذف قطار را از زبان شما می شنوم؛ این تغییرات به دستور مدیرعامل راه آهن انجام می شود و بستگی به شرایط دارد و ممکن است بخاطر ایام نوروز موقتاً قطاری از برخی مسیرهای کشور حذف و به خطوط پرتردد انتقال یابد و یا دلایل دیگری مانند مشکلات فنی داشته باشد ولی در کل شایسته نیست که قطار میانه حذف گردد.

این بار با آقای مقصود جهانگیرزاده رئیس راه آهن میانه صحبت کردیم؛ وی ضمن تایید این خبر که فقط قطار پردیس از مسیر میانه حذف شده است، دستور مدیرعامل راه آهن به علت مشکلات فنی و خرابی مکرر قطارهای پردیس و خلل در امر تردد سایر قطارهای مسیر و معطلی چند ساعته مسافرین عنوان کرد.

جهانگیرزاده گفت: خوشبختانه با حذف این قطار، مشکلی در امر جابجایی مسافرین نداشتیم ولی ازدحام مسافر در ایام نوروز، کاملا طبیعی است و همه نقاط کشور با چنین مساله ای مواجه می شوند و مختص میانه نیست.

رئیس راه آهن میانه همچنین هرگونه انتقال قطار به سایر خطوط کشور بخاطر ایام نوروز را تکذیب کرده افزود: قطار پردیس زنجان هم به دلیل نقص فنی از مسیر حذف شده است و مردم عزیز شهرستان میانه اطمینان داشته باشند که هدف ما فقط خدمت است و هیچگاه رفتار تبعیض آمیز در این مورد صورت نمی گیرد.

وی در پاسخ به سوالمان در خصوص اینکه وضعیت سایر قطارها چگونه است، گفت: قطارهای موجود بدون نقص و درجه یک هستند و حتی برخی واگن ها را اخیرا به سیستم تهویه تجهیز نموده ایم.

ضمن تشکر از تمامی مسئولین که پاسخگوی سوالاتمان بودند و پیگیر حل مشکلات هستند؛ اینکه در آستانه نوروز و سفرهای نوروزی این اتفاق رخ داده، خوشایند مردم شهرستان و مسافرین نوروزی نیست و چه بسا مردم انتظار داشتند به جای حذف قطار، ناوگانی جهت تسهیل در رفت و آمد مردم اضافه گردد.

همچنین این موضوع برای شهرستان میانه از حساسیت بالایی برخوردار است زیرا جاده های میانه پر خطر بوده و امکان تصادف بسیار بالاست طوری که هر ساله شاهد حوادث غم انگیز و دلخراش در محورهای میانه هستیم و بیشتر مردم ترجیح می دهند سفری امن و بی دغدغه تجربه کنند لذا مسئولین شهرستان میانه باید نسبت به موضوع حساس بوده و اجازه حذف قطار یا هر امکاناتی در حوزه های دیگر از شهرستان میانه را ندهند و اگر هم به هر دلیل موجهی این اتفاق افتاد، از همان دستگاه مربوطه، جایگزین آن را پیگیری کنند تا شهرستان کمبود و خلأ نداشته باشد.

خبر: رضا امامی  فردای میانه

 

1
1