- ارسال کننده: رضا امامی تاریخ: ۹۴/۱۲/۲۱

امام جمعه میانه: مدافعان حرم، حاصل نهادینه شدن فرهنگ شهادت در نسل امروز هستند

امام جمعه میانه با اشاره به  نهج البلاغه سه مورد را نام برد که مردم دوست دارند به آن دست یابند ولی برای دست یافتن به آنها بیراهه میروند .

به گزارش فردای میانه، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی در خطبه های نماز جمعه امروز، حسن ظاهر، تامین معاش و در آمد خوب و حسن رابطه با مردم را  مواردی برشمرد که روش دستیابی آنها فقط اصلاح باطن، اصلاح رابطه با خدا و عمل خالصانه به تمامی دستورات دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی با تاکید بر اینکه تامین معاش و درآمد از طریق لطف خداوند و راه حلال کسب می شود، نسبت به رفتار برخی از فروشندگان در آستانه سال جدید و خریدهای مردم هشدار داد: کسانی که نام مسلمانی را یدک می کشند باید به واقع به دستورات اسلامی عمل کنند و انجام فرائض دینی توام با سوء استفاده از بازار شب عید، متناقض است و باید فروشندگان مسلمان با مردم منصفانه رفتار کنند.

وی با اشاره به هفته منابع طبیعی گفت: منابع طبیعی مواهبی هستند که همه نسل ها از آن حق دارند.

حامدی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نیز در خصوص عدم حفاظت مناسب از منابع طبیعی گلایه خود را ابراز داشتند، افزود: یک عده به تعدی به منابع طبیعی عادت کرده اند؛ اگر متشرع باشند باید بدانند که حرام خواری می کنند و اگر متشرع نیستند باید با آنان قانونی برخورد شود و  در این حوزه و حوزه های دیگر، خلا های قانونی وجود دارد که باید توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی پر شده و توسط دولت با جدیت اجرا و نظارت گردد.

گفتنی است پس از اقامه نماز جمعه هزارو دویست اصله نهال به تعداد شهدای گرانقدر شهرستان میانه از سوی اداره منابع طبیعی وآبخیز داری در محوطه امام زاده اسماعیل (ع ) توزیع شد.

امام جمعه میانه با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد شهید به دستور امام راحل و روز شهدا گفت: شهدا حق حیات بر گردن ما دارند و تا قیامت ما و نسل های آینده دین داریمان را مدیون آنان هستیم و غباروبی مزار مطهر آنان کمترین کاری هست که انجام میدهیم.

حامدی ادامه داد:  به جرات میتوان گفت که شهدای آرمیده در مزار مطهر شهدا، جایگاهی کم از امامزاده اسماعیل(ع ) ندارند زیرا آنان در راه دین خدا، جان خود را نثار کرده اند و باید خانواده های آنان مورد توجه قرار گرفته، در مناسبتها حتما مورد تکریم قرار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی با تاکید بر اینکه فرهنگ شهادت باید در جامعه مخصوصا نسل آینده ترویج و اشاعه داده شود، مدافعان حرم را حاصل نهادینه شدن فرهنگ شهادت و به باور رسیدن نسل امروزی عنوان نمود.

وی به دیدار اعضای مجلس خبرگان با مقام معظم رهبری اشاره کرده، به تشریح بیانات رهبر معظم انقلاب پرداخت.

تاکید بر انقلابی ماندن مجلس خبرگان و این که احزاب و گروه ها ملاک و تعین کننده نیستند و آنچه مهم است، انقلابی و غیر انقلابی بودن است؛ تمجید از کسانی که در انتخابات حائز اکثریت آرا نشده و از قانون تمکین نمودند در حالی که می توانستند بساطی مانند فتنه 88 را بگسترانند؛ هشدار در مورد بحث نفوذ و توجه و دقت در مذاکرات و نتایج ملموس، توجه به توان داخلی و اقتصاد مقاومتی؛ مواظبت از توطئه دشمنان برای دو قطبی شدن نظام، از جمله مواردی بود که امام جمعه میانه با اشاره به دیدار اعضای خبرگان با رهبر معظم انقلاب به تشریح آن پرداخت.

پس از اقامه نماز جمعه، از برگزیدگان مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد. 

 

1
1