- ارسال کننده: رضا امامی تاریخ: ۹۴/۱۲/۱۸

فرماندار میانه: راه حل مقابله با مواد مخدر، ایجاد اشتغال و تفریحات سالم است/ وقتی قرار است کنسرتی در شهر اجرا شود احساس می کنیم آسمان به زمین آمده است!

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه با بیان اینکه راه حل مقابله با مواد مخدر، ایجاد اشتغال و تفریحات سالم است،  جامعه بانشاط و شاداب را عامل بازدارنده ورود به مسائل انحرافی مانند اعتیاد توصیف کرده، افزود: موضوع تفریحات سالم یکی از مشکلات امروز جامعه ماست بطوریکه وقتی می گوییم قشر مذهبی هستیم با تفریحات سالم مخالفیم و وقتی فرضاً کنسرتی در این شهر قرار است که اجرا شود ما احساس می کنیم که آسمان به زمین آمده است درحالیکه فکر نمی کنیم اگر زمینه تفریحات سالم را از بین جوانان برداریم، در واقع آنان را سمت مسیرهای دیگر سوق داده ایم که اینها در واقع مسائل روانشناسی و روانشناختی است.

به گزارش فردای میانه، حمید شکری در نشست عالی بسیج با محوریت پیشگیری و مقابله با مواد مخدر که در سالن هلال احمر برگزار شد با تاکید بر اینکه منظور از تفریحات سالم، بی بند و باری و لاابالی گری نیست ادامه داد: تفریحات سالم، اجرای برنامه ها در حدود و چارچوب قوانین جمهوری اسلامی است و نباید مسیرهایی که ما می توانیم از طریق آن به جوانان و مردم جامعه تفریح سالم ایجاد کنیم را ببندیم.

فرماندار میانه با تاکید بر اینکه باید بحث اشتغال را جدی بگیریم افزود: تا زمانی که اشتغال و درآمد و احساس خدمت به مردم، مشغله ذهنی فرد  باشد، مسائل انحرافی دیگری جایگزین آن نخواهد شد ولی اگر نباشد یقیناً چنین مسائلی رخ خواهد داد.

شکری گفت: بهتر است برنامه های مبارزه با مواد مخدر در شهرستان بصورت متحدالشکل و در قالب شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و خارج از حالت جزیره ای انجام پذیرد تا بتوان حداکثر بهره را برد و به نتایج خوبی دست یافت.

وی با ابراز تاسف از اینکه جمهوری اسلامی ایران بعنوان پیشانی مقابله با این بازار بزرگ و قدرتمند قاچاق مواد مخدر قرار گرفته است افزود: هیچ کشوری به اندازه ایران هزینه های سنگین نیروی انسانی، وقت، انرژی و توان  مالی خود را صرف این معضل بزرگ نکرده است.

فرماندار ویژه میانه با بیان اینکه بیشترین آسیب وارد شده بر پیکره جامعه از سمت مواد مخدر وارد می شود، فلج نمودن و از رده خارج کردن نیروی جوان و کارآمد جامعه از صحنه، صرف درآمد خانواده ها برای تامین مواد مخدر، بالا رفتن آمار زندانیان و جرائم  را از خسارات و هزینه های مواد مخدر برشمرد که بر جامعه تحمیل می شود.

وی با اشاره به اینکه درصد بالایی از زندانیان را معتادان مواد مخدر تشکیل می دهد افزود: جرائم دیگری مانند سرقت زاییده ابتلا به مواد مخدر است که نشان از خانمان سوز بودن اعتیاد دارد.

شکری ادامه داد: باید راهکارهای موثری اجرا شود تا کل جامعه را پوشش دهد درحالیکه اکثر برنامه های این حوزه که امروزه به اجرا می رسد فقط می تواند 10 درصد جامعه هدف را پوشش دهد پس باید اهمیت موضوع را در بین خانواده ها، دانش آموزان، رسانه ها و همه آحاد جامعه توزیع کرده و گسترش داد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه شیوه مقابله با مواد مخدر در سایر کشورهای دنیا، شیوه مبارزه با عرضه نیست گفت: دیگر کشورها روش کاهش تقاضا را پیش گرفته اند که موفقیت در این روش بیشتر بوده و موجب فشار بر عرضه خواهد شد وکاهش تقاضا یعنی تربیت نسلی که خواهان مواد مخدر نبوده و تقاضا نداشته باشد و واجب است در زمینه تربیت و آموزش فکر و برنامه ریزی شود و اطلاع رسانی و ترویج سبک زندگی سالم صورت پذیرد.

شکری با تاکید بر اینکه نباید خطرات و واقعیات جامعه بخاطر برخی مسائل از مردم مخفی نگهداشته شود افزود: ایراد اساسی ما مخفی کاری و عدم بیان آسیب های موجود است درحالیکه در مواردی چون بحث مواد مخدر، بیماری ایدز و موارد دیگر، از همین مخفی کاری ضربه خوردیم درحالیکه باید واقعیات گفته و نسل جدید تربیت، توجیه و آموزش داده شوند.

 

 پیوستن به کانال تلگرامی صدای میانه

نظر

1
1