- ارسال کننده: شازده_کوچولو تاریخ: ۹۴/۱۲/۱۸

عید نزدیک است 2

از خوبی ها گفتیم ، از جوانمردی هایی که در خون ایرانیان است گفتیم ، از لزوم کمک به همنوعان و اجر اُخروی آن گفتیم. از بخشش هایی که خدا آن را برایمان تلافی می کند ها گفتیم...

بخشش مانند پول که چرخ اقتصاد است ، چرخ زندگی و حیات جاویدان انسان هاست. در ذهن ما فلان میلیاردر نمانده ولی حاتم طاعی برای همه ما جلوه ی و اسوه ی بخشش است. بخشش همیشه در اوج و مقام نیست گاهی باید در اوج نداری بخشید . آیا علی (ع) سه روز پیاپی افطاری خود و خانواده ی خود را نبخشید ؟ آیا دیگر روزها حاصل دست رنج خود را نبخشید.

خیلی اوقات از بخشش که کلام به میان می آید تصورمان دادن چیزیست . فکر میکنیم حتما باید چیزی را بدهیم تا به ما هم بگویند بخشنده و نیکوکار .

گاهی ندادن ها خود بخشش است ! ندادن انرژی منفی ، ندادن یاس و ناامیدی و ...

گاهی بخشش ساده ترین چیزها که برایمان هیچ گونه ارزش مالی ندارد اوج بخشش است . لبخند زدن به یک انسان ، به کسی که در گیرودار سختی های زندگی سرگرم است ، لبخند زدن و یا خنداندن یک انسان اوج بخشش است.

هدیه دادن محبت و عشق اوج بخشش است.

گاهی اوقات فراموش کردن ها بخشش است . فراموش کردن بدی ها و یا حتی نامردی هایی که در حقمان کردند . فراموش کردن جفاهایی که به ما روا داشته اند ...

عید نزدیک است. ضمن دستگیری و کمک مالی از کمک های معنوی هم دریغ نکنید. این روزها روزهای خانه تکانیست. از یادتان نرود دلها و ذهنهایتان را هم خانه تکانی کنید . فراموش کنید و ببخشید و حتی کمی بزرگوارانه به مثال مالک برای ایشان از خداوند طلب آمرزش و هدایت و صراط مستقیم کنید.

زندگی زیباست . زندگی کوتاه است. قدر لحظه ها را بدانیم و عشق بورزیم. خوب باشیم . لبخند بزنیم. شاید زندگی برای ما همین ثانیه باشد پس این ثانیه را برای خود و دیگران بهترین لحظه رقم بزنید. 

لبخند لبخند لبخند ، بهترین ، ارزانترین و باارزشترین هدیه ما به خودمان و دیگران است.

این بار دلهایتان رابشویید و با چشم دل جوری دیگر ببینید.

زندگی زیباست اگر ما زیبا نگاه کنیم ، زیبا حرف بزنیم و زیبا عشق بورزیم . 

خوب باشید لبخند بزنید عاشقانه زندگی کنید و باور داشته باشید بهشت از آن عاشقان است و مهم تر از آن سهم دیگران را از عاشقانه هایتان فراموش نکنید.

سهم من از عاشقانه های شما لبخندی زیبا بر چهره ی زیبایتان . 

1
1